Permalänk
Medlem

Intels H67-chipset och överklockning?

Jag planerar ett Sandy Bridge-system som är tänkt att använda det integrerade grafikkortet, och processorn kommer att överklockas. När jag nu rotat kring H67-chipet så stöter jag på flera kommentarer kring det hela.

- Stödjer inte överklockning (Intel)
- Stödjer överklockning, beror på moderkortstillverkaren (Intel)
- Stödjer överklockning men är begränsad mot P67
- Stödjer överklockning men minnet är begränsat till 1333
- Stödjer överklockning helt och hållet, ingen begränsning mot P67

Det är dom alternativen jag har stött på när jag har sökt. Som man kan se så är svaren rätt så spridda.

Är det kanske så att H67 stödjer överklockning till fullo men att moderkortstillverkarna begränsar dess möjligheter medvetet i olika modellerna av H67-moderkort?
Går det att få någon klarhet i detta?

Permalänk

stödjer väll endast yterst lite BCLK oc men efter BCLK oc på SB brädorna är inte att prata om så ne ska du OCa köp P67 ska du ha multimedia dator/surf only H67

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

H67 stöder inte överklockning med multiplier. I Q2 i år kommer ett nytt chipset, Z68, som kombinerar möjligheten att använda integrerad grafik samt överklocka allt som går med P67.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

http://www.softpedia.com/reviews/windows/Intel-Plans-to-Relea...

Detta var verkligen negativa nyheter för oss som vill använda det integrerade grafikkortet och överklocka processorn.

Jag tackar för hjälpen.