Snabb koll från någon online, beställer paket

Permalänk
Medlem

Snabb koll från någon online, beställer paket

Tjena, beställer nu följande paket:

Chassi: Cooler Master 690 II
Mobo: P8P67 Deluxe
Proc: i7 2600K
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 SOC
Mem: Corsair Vengeance 2x4 1600MHz CL9
Nätagg: Corsair 750AX
Fläkt: Noctua NH-U12P
HDD: WD Caviar Black 1TB

Tänkte bara fråga om allt får plats i chassit snyggt och fint och om jag behöver beställa med sladdar osv innan jag skickar iväg ordern för montering eller om allt jag behöver följer med? (verktyg har jag självklart).

Chassit ska ha ganska ok fläktar inbyggda av vad jag förstått och nätagget ska klara av SLi i framtiden, jag har planer på att köpa SSD så fort den nya generationen kommer ut med SATA 6 stöd.. Jag tänker överklocka till ungefär 4,5GHz hade jag tänkt.

Hoppas jag inte missat något nu bara.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II | Mobo: Asus P8P67 Deluxe | Processor: Intel i7 2600k | Ram Minne: Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | Fläkt: Noctua NH-U12P | Nätagg: Corsair 750AX | HDD: WD Caviar Black 1TB | Grafikkort: Gigabyte GeForce SOC 460 1GB

Permalänk

hade gått med 4 gb och lackt mer på grafiken

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt använda datorn till mycket multitasking, använder photoshop och lightroom samtidigt väldigt ofta och har ett par andra processer igång i bakgrunden ofta.

jag är ganska nöjd med allt, är bara orolig att ramminnet inte kommer få plats med fläkten ovanför..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II | Mobo: Asus P8P67 Deluxe | Processor: Intel i7 2600k | Ram Minne: Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | Fläkt: Noctua NH-U12P | Nätagg: Corsair 750AX | HDD: WD Caviar Black 1TB | Grafikkort: Gigabyte GeForce SOC 460 1GB

Permalänk
Medlem

jag har lagt ordern nu och beställt! är det någon som upptäcker något fel skulle jag vara tacksam om ni berättat det

tack för hjälpen med att plocka delarna swec!

Visa signatur