Permalänk
Melding Plague

Air Live N.Mini

Den sägs vara den perfekta resekamraten för internetberoende teknikfetischister och världens minsta n-router. SweClockers testar Air Live N.Mini.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Skulle sitta fint i min hall med liten och diskret med en vit nätverkskabel så skulle den knappt synas..

trevlig liten sak verkar det iallafall vara.

Tack sweclockers för en trevlig film stund

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Mördar man bredbandsbolagets utag och routern där så kommer man aldrig se den.

Permalänk
Medlem

den va ju rätt smidig, och tack Jonas för video inlägget. Man har längtat att ha något att se på

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk

"Så finns det ju WEP också om man vill bli hackad direkt..."

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Annars finns ju Apples Airport Express, som bara är dubbelt så stor, men har inbyggt nätagg.
Den har dessutom USB-port för skrivare och 3,5mm jack för att streama ljud till den.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur mycket nörd du är om du springer runt med en sån i bakfickan

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk
Moderator
Moderator

Hm, klart intressant. Hade de inkluderat möjligheten att ha den batteridriven så hade det varit ett givet köp. Jag tittar just nu efter den billigaste möjligheten att ha batteridrivet, portabelt nätverk för trådlös överföring av bilder direkt från kamera till dator/skärm med option för FTP uppladdning direkt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hur ser nätdelen ut, tung, stor? Är ju skitviktigt att veta

Permalänk
Medlem

Fortfarande ett mysterium att den inte klarar PoE, då hade jag köpt en direkt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hm, klart intressant. Hade de inkluderat möjligheten att ha den batteridriven så hade det varit ett givet köp. Jag tittar just nu efter den billigaste möjligheten att ha batteridrivet, portabelt nätverk för trådlös överföring av bilder direkt från kamera till dator/skärm med option för FTP uppladdning direkt.

Skaffa dig en Android med 2.2 i då:)

Permalänk
Skrivet av white_rabbit_:

Hur ser nätdelen ut, tung, stor? Är ju skitviktigt att veta

Hur menar du nu? Det framgick ju i filmen.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Användningsområde?

Ser inget användningsområde alls för denna, ok att den är liten och bra pris. Men tar hellre en produkt som klarar tex tung Torrenttrafik.

Sen förklara för mig på vilket sätt den är bra för resande? när behöver du en router på din resa?
Att föra över filer från en nas säger inget, du måste belasta den med hög last med många sessioner innan man kan avgöra om det är en bra podukt.

En ren hobbypryl kanske man skulle kunna kalla den

Nej inget för mig tack och hej

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Camel-en:

Skaffa dig en Android med 2.2 i då:)

Har redan det och vill inte köra slut på batteriet i den (har inte gjort tester för detta syftet men skulle tro att den inte orkar mer än en timme max), vi pratar om sessioner på 4h i längd. Kanske mer.

Fixed IP, preset password, allt förinställt så man bara kan starta upp systemet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av r00p:

Ser inget användningsområde alls för denna, ok att den är liten och bra pris. Men tar hellre en produkt som klarar tex tung Torrenttrafik.

Sen förklara för mig på vilket sätt den är bra för resande? när behöver du en router på din resa?
Att föra över filer från en nas säger inget, du måste belasta den med hög last med många sessioner innan man kan avgöra om det är en bra podukt.

En ren hobbypryl kanske man skulle kunna kalla den

Nej inget för mig tack och hej

Om du läser den tillhörande artikeln så kommenteras även modellens prestanda med bittorrent.

När det gäller resor kan jag egentligen bara tala för mig själv. Har alltid med en router av den enkla anledningen att väldigt många hotell fortfarande bara har trådad anslutning på rummen och då är det inte dumt att bara jacka in sin lilla router för lite instant wifi.

Permalänk

Liten var den verkligen, inget jag vill ha men ska man bara lap-topssurfa så är den billig och liten iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av r00p:

Ser inget användningsområde alls för denna, ok att den är liten och bra pris. Men tar hellre en produkt som klarar tex tung Torrenttrafik.

Sen förklara för mig på vilket sätt den är bra för resande? när behöver du en router på din resa?
Att föra över filer från en nas säger inget, du måste belasta den med hög last med många sessioner innan man kan avgöra om det är en bra podukt.

En ren hobbypryl kanske man skulle kunna kalla den

Nej inget för mig tack och hej

Bästa prylen om man är ett gäng kompisar, som ska ut på resa tillsammans ! ! !
Hobbypryl är helt fel ord ! ! !
Tror även att många kommer att använda den för att slippa dra sladd till vissa enheter, som skrivare & konsoler.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Kul när Jonas säger: "Du kan köra WPA1 så blir du hackad på 5 sekunder"....;)

Annars tycker jag det var en för plastig pryl.:/ Tror jag håller mig till min AirPort Express!:) Snyggare helt enkelt!:D Skönt med inbyggt nätagg i Expressen, ju färre extrasaker du har på resan/hotellet desto bättre!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Såg ut som en riktigt trevlig pryl, kanske skaffar en för AP funktionen.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur den funkar! Kan jag tex köpe den koppla in den i en media spelare som inte har trådlöst så blir den trådlös?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Förstår inte hur den funkar! Kan jag tex köpe den koppla in den i en media spelare som inte har trådlöst så blir den trådlös?

Japp ! ! ! B l a en av sakerna den klarar av

På deras sida kan du scrolla ner för att få en bättre bild hur det funkar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Hahahah. "Gammelfarfar, mycket bra namn"

Visa signatur

"Det svåraste när man haft framgång är att hitta någon som glädjer sig på ens vägnar"

i7 920 2,66GHz | 6GB OCZ DDR3 | ASUS EAH5870 1GD5 1GB | Asus P6T | Intel X-25M G2 160 GB SSD & Samsung Spinpoint F1 1TB | Corsair 450W VX | Antec 300 | Win7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Japp ! ! ! B l a en av sakerna den klarar av

På deras sida kan du scrolla ner för att få en bättre bild hur det funkar!

Jävlar vilken användbar sak! SÅn vill jag ha!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på ett test av den här lilla prylen. Tack!
Blir nog ett köp för mig, men är lite tveksam då den inte har några ethernet-portar..

Är den stabil?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Skitbra pryl speciellt med klientläge då kan man köra 802.11n till ps3an ju

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Skulle den haft 3gkort så hade den sålt som smör, men den ser trevlig ut även utan.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Grymt att kunna använda den som en AP för det priset. Någon som vet en sjysst AP (behöver inte vara så liten) som är billig? För att användas med befintlig router/server.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

På tal om små saker, fast riktigt kraftfulla kolla in CompuLabs senaste brazos pryl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kul när Jonas säger: "Du kan köra WPA1 så blir du hackad på 5 sekunder"....;)

Annars tycker jag det var en för plastig pryl.:/ Tror jag håller mig till min AirPort Express!:) Snyggare helt enkelt!:D Skönt med inbyggt nätagg i Expressen, ju färre extrasaker du har på resan/hotellet desto bättre!^^

Hehe är WEP så dåligt? visst det är det gamla säkerhetskryppteringen men är det verkligen så dåligt?:P

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039