Permalänk

Speldator 8-9k

Hejsan alla Sweclockare!
Nu har jag fått i uppdrag av en kompis att bygga ihop en speldator med en budget på 8000-9000kr. Han spelar i dagsläget spel som starcraft 2, world of warcraft, HoN men tanken är att den ska även hålla för framtida titlar som exempelvis Diablo 3. Jag har satt ihop en som jag vill ha lite feedback på.
Läst mig till att nya tillskottet till Intels processorserie är en processor att räkna med, men då är frågan, är det värt att lägga lite extra för en sådan eller räcker det med en phenom II x4 955:a? Lätt att vara dumsnål när man väl köper. Det lutar åt att gå på den lite dyrare ändå. Datorn kommer att paras ihop med en 22 eller 24 tums skärm som inhandlas vid ett senare tillfälle

Den här hade jag tänkt mig, OBS! inte alls säker om moderkortet, kanske lika bra och gå på ett billigare?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/153667/2011-01-26
Funkar processorn till den sockeln? visst ska det vara ungefär samma va?
Kom gärna med egna paket och en motivering, men till ett pris av högst 9000kr

MVH

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut.
Kanske ta ett gtx 570 istället, har hört att det ska prestera bättre? rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem

Behöver hon ett 6970 om hon spelar dessa spel? Är inte särskilt insatt i varken RTS eller MMO-spel men en kompis till mig spelar SC2 och kör strax under maxat utan superkomponenter. Vet inte om Diablo 3 kommer behöva en superdator heller, Sandy bridge är med säkerhet ett bra val.

Permalänk
Medlem

Kan ha fel, men var det inte så att minnena kan inte ha mer än 1.5v till SB, din har dock 1,6v?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk

Tack för snabba svar!
Jag tror faktiskt det känns rätt så värt att lägga ut lite extra så den håller och inte bara ''klarar'' det i dagsläget, visst är det så att alltid kommer nytt men med denna setup räknar vi att han ska kunna ett bra tag

Visa signatur

Permalänk

Tar gärna lite mer feedback Skall nog beställas imorgon så att!

Visa signatur

Permalänk

Bump! Kan någon plocka ihop ett paket som ska vara framtidssäkert också, dvs crossfire eller sli på köpet... Rekommendera gärna ett bra nätaggregat för det också, börjar närma sig beställning!

Visa signatur