Test Drive Unlimited 2

Permalänk
Skrivet av TinMann:

Har inget med det att göra. Det finns simulator körspel och arkad körspel. TDU2 är ingetdera, körfysiken är helt åt helskotta "fel" helt enkelt. Bilen uppför sig som... ja jag vet inte, det är helt absurd körfysik om man ens kan kalla det körfysik.

Jag förväntade mig något åt shift/grid/dirt/burnout/forza etc. och fick flashspelsnivå.
Sen tänker jag inte ens gå in på hur töntigt spelet med en "handling" som verkar vara skriven av en fjortis och hur hela spelet går ut på att vara sims-rich edition med barbie-house party. Patetiskt spel av en inkompetent utvecklare.

+1

stämmer bra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

det låter på er som om man borde avboka spelet. är det sämre körkänsla än tdu1?
edit: litar på er här. vad gör spelet sämre/bättre än ettan och är det värt att betala 400 eller ska man avboka det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

körkänslan är bra mkt sämmre än ettan, ingen ordentlig vxl låda

det är inte värt 400 enligt mig, men du kanske ska prova själv

men ja, körning är ganska lik nya nfs = man kan ta 90* kurvor i runt 300kmh utan att det ens märks på bilen, bilen svänger heller inte tilbax själv utan fortsäter svänga tills man styr tilbacka om man kör på xbox elr med tangentbord
med ratt så blir det bättre, men fortfarande ett helt värdelöst spel

liten banna, kan inte ens åka runt, för mkt offroad

rätt dålig grafik, känns som den är anpassad till 1280x1024 över det känns den bara uppskalad

men som sagt prova, lärju finnas folk som tycker spelet är bra, precis som alla andra spel

ett + kan väll vara att det inte kräver så mkt av datorn, annars vet jag inte om nåt mer som är bra
om man inte gillar offroad rejsing med ferari bilar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

om man inte gillar offroad rejsing med ferari bilar

Väldigt bra uttryck som beskriver spelet väl!

Permalänk
Medlem

Och jag som såg fram emot detta
Blir nog till att avboka.

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

låter ju inte bra det där med 300 i 90graders kurva. får ta och avboka det. Kanske köper det om ett år när de tär billigt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

överdrev lite, men det är så det känns, bilarna har fan bättre grepp än en f1 bil

bara man hinner med o svänga så åker ju bilen dit du svänger, ingen under/överstyrning om man inte står still vill säga
full gas när man står still så spinner dom flesta bilar bara runt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

vet någon vilken adress man ska maila steam på om man vill avboka spelet?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Då var det släppt på Steam då! Nerladdningen är igång! YEEEEE HOOOOOW!

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk

Det finns flera anledningar att hålla sig undan denna katastrof till spel.

1. Konstig och ganska dålig grafik, endast bilarna är snygga.
2. Klumpiga menyer, jobbigt och rent svårt att navigera i dessa.
3. Måste trycka alt-enter för att få fullscreen att fungera (tog mig 15min att komma på).
4. Måste alltid startas på launchern som söker efter uppdateringar varje gång vilket tar någon minut, drygt som fan.
5. Totalt omöjligt att ändra kontrollerna till det man vill ha, det vägra låta en (ja, jag tryckte save changes).

TL;DR: De knappa 15-20 minuterna jag lade på detta spel var en mardröm.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det finns flera anledningar att hålla sig undan denna katastrof till spel.

1. Konstig och ganska dålig grafik, endast bilarna är snygga.
2. Klumpiga menyer, jobbigt och rent svårt att navigera i dessa.
3. Måste trycka alt-enter för att få fullscreen att fungera (tog mig 15min att komma på).
4. Måste alltid startas på launchern som söker efter uppdateringar varje gång vilket tar någon minut, drygt som fan.
5. Totalt omöjligt att ändra kontrollerna till det man vill ha, det vägra låta en (ja, jag tryckte save changes).

TL;DR: De knappa 15-20 minuterna jag lade på detta spel var en mardröm.

Vi får väll se!
Det mesta kan fixas med patchar!

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

har fan aldrig kört ett sämre spel. det är verkligen som att ratten var i sirap. har dock inte prövat det på steam och man kan inte se cd-key där så får hoppas att de är vänliga då jag skrev till dem innan spelet kom. Ska ju även släppas på fredag. Riktigt jävla besviken på det här spelet. har aldrig kört något med sämre körkänsla. Ettan älskade jag men det här är hemskt om steam inte vill ge mig pengar då jag kontaktar dem 3 dagar innan release så lackar jag. vill inte betala 400 kr för detta värdelösa spel.

Edit: om ni bokat detta spel avboka det genast.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Här är en sökning på Youtube för TDU2-klipp publicerade idag (för att få bort beta-material) http://www.youtube.com/results?uploaded=d&search_query=TDU2&s...

Ingen vacker syn :-/ Då menar jag inte bara grafik utan som helhet.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaver:

Här är en sökning på Youtube för TDU2-klipp publicerade idag (för att få bort beta-material) http://www.youtube.com/results?uploaded=d&search_query=TDU2&s...

Ingen vacker syn :-/ Då menar jag inte bara grafik utan som helhet.

blir som udda ljusblixtar vid skarvar och skit märkte jag.
Ot länken i din signatur är det roligaste jag läst på länge

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Spelet är def inte värt 50€... kommer dock att inhandlas för att fördriva tiden om det går ner till 10€ kanske.

Permalänk
Medlem

Har väntat i 4 år på detta,, jag ska ha de oavsett!:P

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

Spelet flyter riktigt dåligt nu jämf med betan, har 30-40fps med ett 5850, PII 720 @ 3.6ghz Win7 64bit i 1680x1050 at Medium.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Musikälskare

Håller med Hamsta

Det laggde nått så sjukt att jag avinstallerade spelet efter 30min, VAD HAR DE GJORT!? Extremt dåligt optimerat

OBS! KÖP INTE! OBS!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Okej. Nu får vi ta allt från början.
Ni skriver att man kan ta en 90 graders kurva i 300kmh i timmen? Snacka inte skit. Filma gärna när ni tar eran 90graders kurva i 300+ ;). Sedan kan vi snacka.
Bara jag som faktiskt tycker om detta lira? Drift i 1an var ett skämt och det har förbättrats avsevärt i 2an. Just att "ta license" är ju riktigt roligt, om än det är lite lätt. Detta spel verkar ha lite story.
Ljuden är bättre än första spelet fast jag inte alls har kört mycket. Har lagt ner mest tid på att konfigurera ratten.
Det enda negativa jag har att säga är att växellådan hade kunnat vara bättre.
Antar att ni som skriver att det är kasst kör med ratt även ni?
Tog mig ungefär 20min att konfigurera så det blev riktigt bra körkänsla.

Att även ha lite frihet att kunna göra sin bil mer personlig tycker då jag väldigt mkt om.
I TDU 1 så körde man moddade bilar. I detta så behövs det ej

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Skrivet av fammo:

Okej. Nu får vi ta allt från början.
Ni skriver att man kan ta en 90 graders kurva i 300kmh i timmen? Snacka inte skit. Filma gärna när ni tar eran 90graders kurva i 300+ ;). Sedan kan vi snacka.
Bara jag som faktiskt tycker om detta lira? Drift i 1an var ett skämt och det har förbättrats avsevärt i 2an. Just att "ta license" är ju riktigt roligt, om än det är lite lätt. Detta spel verkar ha lite story.
Ljuden är bättre än första spelet fast jag inte alls har kört mycket. Har lagt ner mest tid på att konfigurera ratten.
Det enda negativa jag har att säga är att växellådan hade kunnat vara bättre.
Antar att ni som skriver att det är kasst kör med ratt även ni?
Tog mig ungefär 20min att konfigurera så det blev riktigt bra körkänsla.

Att även ha lite frihet att kunna göra sin bil mer personlig tycker då jag väldigt mkt om.
I TDU 1 så körde man moddade bilar. I detta så behövs det ej

Håller med dej fullständigt! Man får ju tänka på att det inte är simulator man spelar. Satt å spela igår kväll och det flyter hur bra som hels med 1920 x 1200 och allt på fullt med datorn i sign.

För mej funkar det absolut inte att ta 90° kurvor i högre hastigheter. Vägarna ar inte studsiga längre. Annars tycker jag körkänslan är likadan som i 1:an och med lite snyggare grafik.

//Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av fammo:

Okej. Nu får vi ta allt från början.
Ni skriver att man kan ta en 90 graders kurva i 300kmh i timmen? Snacka inte skit. Filma gärna när ni tar eran 90graders kurva i 300+ ;). Sedan kan vi snacka.
Bara jag som faktiskt tycker om detta lira? Drift i 1an var ett skämt och det har förbättrats avsevärt i 2an. Just att "ta license" är ju riktigt roligt, om än det är lite lätt. Detta spel verkar ha lite story.
Ljuden är bättre än första spelet fast jag inte alls har kört mycket. Har lagt ner mest tid på att konfigurera ratten.
Det enda negativa jag har att säga är att växellådan hade kunnat vara bättre.
Antar att ni som skriver att det är kasst kör med ratt även ni?
Tog mig ungefär 20min att konfigurera så det blev riktigt bra körkänsla.

Att även ha lite frihet att kunna göra sin bil mer personlig tycker då jag väldigt mkt om.
I TDU 1 så körde man moddade bilar. I detta så behövs det ej

Skrivet av lexusscorpion:

Håller med dej fullständigt! Man får ju tänka på att det inte är simulator man spelar. Satt å spela igår kväll och det flyter hur bra som hels med 1920 x 1200 och allt på fullt med datorn i sign.

För mej funkar det absolut inte att ta 90° kurvor i högre hastigheter. Vägarna ar inte studsiga längre. Annars tycker jag körkänslan är likadan som i 1:an och med lite snyggare grafik.

//Peter

Satt och var lite orolig innan,, men precis som ni så gillade jag 1an väldigt mycket och ser fram emot att få mitt exemplar i posten!
Betan lirades många timmar och gillades, så detta kommer bog bli riktigt kul!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Musikälskare

Ja så länge man har en monsterdator så kan man väll uppskatta detta spelet, min dator i sign klarade inte av att köra det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Ja så länge man har en monsterdator så kan man väll uppskatta detta spelet, min dator i sign klarade inte av att köra det

Lär inte vara några problem för mig så länge de finns SLI i spelet.

Dock riktigt tråkigt om spelet inte flyter på lika bra som betan gjorde.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ni som gillar det hur har ni konfigurerat ratten? När jag körde så började ratten sväva jätte sent även på full känslighet. Och ratten styrde inte in själv. Har en g27.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Ni som gillar det hur har ni konfigurerat ratten? När jag körde så började ratten sväva jätte sent även på full känslighet. Och ratten styrde inte in själv. Har en g27.

Jag använde xbox 360 kontrollern på betan, provade med ratt också men 360 kontrollern funkade bättre för mig.

Som ni skrev tidigare så var ratten rena sirapen, men 360 kontrollern svarade snabbare.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

På det MEST dedikerade forumet (inte tdu2.com) börjar man ANA att till och med administratörer (som blivit inbjudna och besökt spelföretaget) SMÅTT men ändock skiftar ton.
Och flera av användarna är arga på spelet/företaget.
Jajja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinMann:

Har inget med det att göra. Det finns simulator körspel och arkad körspel. TDU2 är ingetdera, körfysiken är helt åt helskotta "fel" helt enkelt. Bilen uppför sig som... ja jag vet inte, det är helt absurd körfysik om man ens kan kalla det körfysik.

Jag förväntade mig något åt shift/grid/dirt/burnout/forza etc. och fick flashspelsnivå.
Sen tänker jag inte ens gå in på hur töntigt spelet med en "handling" som verkar vara skriven av en fjortis och hur hela spelet går ut på att vara sims-rich edition med barbie-house party. Patetiskt spel av en inkompetent utvecklare.

Exakt. Faktorerna som är viktigast är helt åt h*velte

Spelet känns som ett barbie spel.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av TinMann:

Har inget med det att göra. Det finns simulator körspel och arkad körspel. TDU2 är ingetdera, körfysiken är helt åt helskotta "fel" helt enkelt. Bilen uppför sig som... ja jag vet inte, det är helt absurd körfysik om man ens kan kalla det körfysik.

Jag förväntade mig något åt shift/grid/dirt/burnout/forza etc. och fick flashspelsnivå.
Sen tänker jag inte ens gå in på hur töntigt spelet med en "handling" som verkar vara skriven av en fjortis och hur hela spelet går ut på att vara sims-rich edition med barbie-house party. Patetiskt spel av en inkompetent utvecklare.

Haha, vadå du tycker inte en golf GTI med framhjulsdrift och all vikt framtill ska överstyra som en galning i kurvorna är korrekt? :D:D

håller med dig om du skrev tyvärr

Permalänk
Medlem

Vet inte hur många timmar jag lirat detta spel nu. Visst finns det brister inge snack om det men vilka spel har INTE det när de släpps?
Jag är iaf en av de få verkar det som, som faktiskt är hel nöjd med detta spel. Lirar detta med min logitech Driving Force GT.
Började med att stänga av allting och börja från 0 med inställningar. Ökade tills jag hittade den bästa konfiguration för min ratt.
Tycker det är roligt att dom faktiskt har utökat möjligheterna i detta spel med att göra mer personlig karaktär.
Och framförallt kunna göra om bilen till vad som önskas.

Måste bara återkomma till fenomenet att ta en 90graders kurva i 300... Jag vet inte hur man lyckas med, jag lyckas inte änns vid 100...

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Hur har ni fått era spel redan? får inte mitt förän på fredag :S

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra