Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av flashen:

Spelade in en kort film med Pyro :3

-blSTI5lxmY

Snyggt interface, flashen! Tror du att du vill dela med dig?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Musikälskare

Soyish: Hmm är det inte standard när man kollar på replays? O_o

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att lira lite? nickar: RaketDoris har ca 1650 MMR adda gärna!

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Swiftblade är egentligen en rätt kass carry, måste ha betydligt bättre items för att outcarrya någon av de andra på din lista lategame..

Skojar du? Nästan garanterad bloodlust ger honom en stor head start i guld och han har praktiskt taget den bästa critten i spelet. Han tar inte typ Dark Lady eller Chronos i 1v1 om båda har 60k i items, men poängen är att Swiftblade kommer få sin Runed Axe + Ghost Marchers samtidigt som Chronos har sin Elder Parasite om han spelar sina kort rätt.

Skrivet av Appuru:

Tyckte ni saknade mage på listan. Snubben har helt brutal attackspeed, och mest AS gain per stat (om jag inte minns fel), han är dock i samma liga som sand wraith och med andra ord helt värdelös i drygt 30-35 min tills han har sina items. Å andra sidan är han några gånger bättre farmer än SW någonsin kommer bli, så fort han har sin yxa då. Mobiliteten med blink och stacking med whispering gör att man sällan får dålig farm.

Magebane är sjuk i huvudet mot hälften av lanesen i spelet om han paras ihop med någon som inte suger - mest för att han bränner 2/3 av din manapool på tre slag och är immun mot dina spells efter att han blinkat in och börjat karatechoppa dig.

Problemet är att SW kan farma alldeles för jäkla fort med assistguldsystemet - Sand Wraith är en hjälte som verkligen kapitaliserar på matchläget. Går det dåligt för laget finns det inte en chans att han kan få sin Mock inom det kommande halvåret, men om det går tillräckligt okej så SW kan få in några assists och komma över 300GPM så får han sin mock och då är matchen nästan vunnen då han kommer döda dina supports var 120e sekund såvida de inte hänger efter carriesen.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Någon som är sugen på att lira lite? nickar: RaketDoris har ca 1650 MMR adda gärna!

Verkar som att vi ligger på samma nivå då, pendlat mellan 1640 och 1680 nu i en vecka eller två Addar dig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av flashen:

Soyish: Hmm är det inte standard när man kollar på replays? O_o

Doh, det är jag som är för trött

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

När man pratar om hur bra olika carries är kan man inte titta på vem som dödar vem en mot en efter 60 minuter. Swiftblade krossar ALLA carries early game, hans killing potential gör så att han kan komma till en bra farmfas långt före andra. Det är klart att Swift inte funkar mot alla hjältar, men det är en självklarhet. Swift kan enkelt vara det bästa valet mot rätt lag, samtidigt som man inte pickar honom i andra sammanhang.

Förresten, fratey = Sagat?

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Skojar du? Nästan garanterad bloodlust ger honom en stor head start i guld och han har praktiskt taget den bästa critten i spelet. Han tar inte typ Dark Lady eller Chronos i 1v1 om båda har 60k i items, men poängen är att Swiftblade kommer få sin Runed Axe + Ghost Marchers samtidigt som Chronos har sin Elder Parasite om han spelar sina kort rätt.

Med två v två lane ska han inte få bloodlust om andra laget inte spelar dåligt (vilket man aldrig kan/ska antaga när man diskuterar hurvida en hero e bra).
Om han trilaneas så överger man den lanen om man inte har en hyperoffensiv countertrilane själv. Har man en egen farmande trilane så sätter man den på andra sidan och eftersom man då inte kommer ge swift några kills så kommer han inte farma bättre än eran carry och eftersom swift är sämre än de flesta andra carries med samma farm så är detta en win.
För övrigt gör Madman allt swift gör och bättre för laget genom hela matchen (förutom kanske lvl1 dmg output), samt outcarriar swift lätt late ..

Skrivet av SalonenQuE.net:

När man pratar om hur bra olika carries är kan man inte titta på vem som dödar vem en mot en efter 60 minuter. Swiftblade krossar ALLA carries early game, hans killing potential gör så att han kan komma till en bra farmfas långt före andra. Det är klart att Swift inte funkar mot alla hjältar, men det är en självklarhet. Swift kan enkelt vara det bästa valet mot rätt lag, samtidigt som man inte pickar honom i andra sammanhang.

void > swiftulti..

Igen verkar ni anta att motståndarna inte vet hur man spelar mot swift, jag utgick ifrån att vi talar om high lvl och inte random 1500 games?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

För övrigt, vad tycker ni om previewn på nya heron på forumet?? Verkar rätt cool, verkar vara en variant av nightstalker med en ulti som gör en starkare på natten..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

För övrigt, vad tycker ni om previewn på nya heron på forumet?? Verkar rätt cool, verkar vara en variant av nightstalker med en ulti som gör en starkare på natten..

Du skulle inte kunna länka?

:EDIT: NM, found! Här finns den!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Du skulle inte kunna länka?

:EDIT: NM, found! Här finns den!

Kan inte då HoNs forum e blockat på jobbet, kollade på den hemma igår kväll
Tack för länken dock!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjagrisen:

Doctor Repulse är den äckligaste heron ja någonsin sätt, seriöst S2 bort med skiten! Någon mer so m stör sig på honom?

WORD! Alltså den hjälten ska bort från spelet, eller iaf nerfas, för den är för sjuk atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Med två v två lane ska han inte få bloodlust om andra laget inte spelar dåligt (vilket man aldrig kan/ska antaga när man diskuterar hurvida en hero e bra).

Dessvärre är så fallet.

Skrivet av Essin:

För övrigt gör Madman allt swift gör och bättre för laget genom hela matchen (förutom kanske lvl1 dmg output), samt outcarriar swift lätt late ..

Jag vill inte diskutera Madman vs Swift då jag anser att Madman är en av de tre bästa gubbarna i spelet. En hardcarry med spammbara nukes? Seriöst...

void > swiftulti..

Skrivet av Essin:

Igen verkar ni anta att motståndarna inte vet hur man spelar mot swift, jag utgick ifrån att vi talar om high lvl och inte random 1500 games?

Utgå inte heller från att Swiftspelaren är inkompetent - det är sällan samma "springa från bottomlaneskogen med sin Glaciuskompis" utan oftast är det roligare saker som händer - typ Pebbles som tossar in Swiftblade med en tredje partner längre fram eller som nu, buggheron Empath...

Yes box!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

WORD! Alltså den hjälten ska bort från spelet, eller iaf nerfas, för den är för sjuk atm.

Inget större fel på dr.. Ha wards och sen tre ord: Scilence!! Hex!! Stun!!
Dr rep har ingen hp alls och kräver massor med farm för att vara riktigt farlig. Ganka honom några gånger innan lvl 6 och han är freekill och kommer inte ha någon farm alls för senare..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Essin:

Inget större fel på dr.. Ha wards och sen tre ord: Scilence!! Hex!! Stun!!
Dr rep har ingen hp alls och kräver massor med farm för att vara riktigt farlig. Ganka honom några gånger innan lvl 6 och han är freekill och kommer inte ha någon farm alls för senare..

Jo det vet väl jag med, men 9/10 games sitter man väl å spelar med trattar som inte förstår alls hur farlig den hjälten är när han inte blir gangad, inprencip varje game man möter dr så får han ju free farma p.g.a att man spelar med idioter som inte vet vad dem spellsen innebär eller hur man använder dem.

T.ex ett game för någon dag sedan, möte DR, killen går mitten får ihop en snabb hellflower, okey inte hela världen tänkte jag. Springer å ska warda lite sen kommer killen å kör över en, aja shit happends, så då sa man att jag skulle baita ut han å att folk skulle vara redo å köra över han när han kom(värt att nämna att jag hade en pebb med pk i laget), killen fortsätter farma och skiter totalt i DR, rätt kul och möta DR då. Så ser de inprencip alltid ut oxå, tyvärr nog.

Sen bror de ju helt och hållet på hur länge gamet håller på, har man ett push lag så kan man ju vinna snabbt genom och ganga han innan han får vettiga items, men tar gamet en längre tid så lyckas man ju oxå 9/10 alltid få vettiga items på den snubben.

Neh, säger då de, DR är rätt dålig. xD

Permalänk
Medlem

Undrar om nån är sugen på att lira nångång, nickar Jomenvisst och ligger atm på 1680mmr. Lirar mest support så att andra slipper

Permalänk
Skrivet av Essin:

Om han trilaneas så överger man den lanen om man inte har en hyperoffensiv countertrilane själv. Har man en egen farmande trilane så sätter man den på andra sidan och eftersom man då inte kommer ge swift några kills så kommer han inte farma bättre än eran carry och eftersom swift är sämre än de flesta andra carries med samma farm så är detta en win.

void > swiftulti..

Vadå vi verkar anta att motståndarna inte vet hur man spelar mot Swift? 1500 games?

Varför tror du att Swift är bannad ofta i topmatcher? Bara för att Swift får kills betyder det inte att motståndarna är dåliga, det kan liga gärna innebära att man spelar bra själv. Att MM är bra råder ingen tvekan om, dock är han obalanserad.

Visa signatur

It's like having a baby.

Permalänk
Inaktiv

Vadå vi verkar anta att motståndarna inte vet hur man spelar mot Swift? 1500 games?

Varför tror du att Swift är bannad ofta i topmatcher? Bara för att Swift får kills betyder det inte att motståndarna är dåliga, det kan liga gärna innebära att man spelar bra själv. Att MM är bra råder ingen tvekan om, dock är han obalanserad.

Väldigt sällan swift är bannad i några högre matcher. Om han nu blir bannad beror det inte på heroen, utan snarare att en viss spelare i andra laget har grymt mycket erfarenhet med honom, eller att han passar väldigt bra in i deras main-hero lineup (alltså att dom använder honom mycket) vilket såklart skadar dom.

Personligen tycker jag en farmad glad/maliken är hårdare än vilket swift i världen och båda kan farma bättre än honom (om man såklart stackar med helmet som maliken)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Jo det vet väl jag med, men 9/10 games sitter man väl å spelar med trattar som inte förstår alls hur farlig den hjälten är när han inte blir gangad, inprencip varje game man möter dr så får han ju free farma p.g.a att man spelar med idioter som inte vet vad dem spellsen innebär eller hur man använder dem.

T.ex ett game för någon dag sedan, möte DR, killen går mitten får ihop en snabb hellflower, okey inte hela världen tänkte jag. Springer å ska warda lite sen kommer killen å kör över en, aja shit happends, så då sa man att jag skulle baita ut han å att folk skulle vara redo å köra över han när han kom(värt att nämna att jag hade en pebb med pk i laget), killen fortsätter farma och skiter totalt i DR, rätt kul och möta DR då. Så ser de inprencip alltid ut oxå, tyvärr nog.

Sen bror de ju helt och hållet på hur länge gamet håller på, har man ett push lag så kan man ju vinna snabbt genom och ganga han innan han får vettiga items, men tar gamet en längre tid så lyckas man ju oxå 9/10 alltid få vettiga items på den snubben.

Neh, säger då de, DR är rätt dålig. xD

Jag har inte mött någon sådan DR under dom ca 150 games jag spelat sen heron kom. Dock så har jag själv ägt sönder med honom en gång.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har inte mött någon sådan DR under dom ca 150 games jag spelat sen heron kom. Dock så har jag själv ägt sönder med honom en gång.

Grejjen var ju låter man fel person gå mitten å failar mot en DR då får han ju inprencip sådan farm/items vilket som. Mjo när man spelar han själv rullar man ju med han, men han är fortfarande bra jävla OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Grejjen var ju låter man fel person gå mitten å failar mot en DR då får han ju inprencip sådan farm/items vilket som. Mjo när man spelar han själv rullar man ju med han, men han är fortfarande bra jävla OP.

Failar den som är mid mot t.ex. Pebbles så är det också tufft. Spelade ett sådant game nu ikväll där våran Thunderbringer failade mot Pebbles så pebbles hade PK skitsnabbt och ägde sedan ut oss en efter en...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Failar den som är mid mot t.ex. Pebbles så är det också tufft. Spelade ett sådant game nu ikväll där våran Thunderbringer failade mot Pebbles så pebbles hade PK skitsnabbt och ägde sedan ut oss en efter en...

Mjo men så kan man ju säga om nästan alla hjältar om dem vinner mid å får bra farm, men de som är så sjukt med DR är att så fort han inprencip fått snabb null/hellflower så kan han tamme fan mosa spells non-stop, och har man wards så är de bra svårt å ganga han med eftersom hans ulti är ju rätt dålig? xD

Permalänk
Medlem

Min polare spelar DR ganska frekvent och är grym med heroen. En snabb hellflower och det är GG, slaktar varje hero i princip. Om det råkar gå dåligt, ulta iväg.

Förövrigt är Myrmidon en jävla rolig hero

Permalänk
Medlem

Spelade match med Ala_95 igår, han skötte sig fint med sin FA.

Blev relativt enkel vinst, lirade glacius och lanade med ala's FA. Rätt strong lane ändå.
Nu sitter man på jobbet och är bara spelsugen.. Jävla skit.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av partynikko:

Min polare spelar DR ganska frekvent och är grym med heroen. En snabb hellflower och det är GG, slaktar varje hero i princip. Om det råkar gå dåligt, ulta iväg.

Förövrigt är Myrmidon en jävla rolig hero

Det är ju oftast så de slutar med en DR som får snabb hellflower, ingen kan döda killen liksom, fokusar alla spells för att döda DR så dör ju resten av laget sen för CD på spells av ens teammates, men som du säger, snabb hellflower, in å döda en person, sen sticka. Behöver inte göra mycket annat en så early/mid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Blev relativt enkel vinst, lirade glacius och lanade med ala's FA. Rätt strong lane ändå.

Jo det blev en rätt så enkel vinst, men kändes som att det var resten av laget som vann åt oss

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Förutom att han inte är det.. Bannad alltså.. Händer ibland mot lag som spelar han väldigt mycket men annars väldigt sällan. Som sagt han ska inte få killsen om man inte spelar fel, kör de trilane så har man antingen en hero med escape eller lämnar lanen helt. Då Swift är en sämre carry än de flesta andra trilaners med samma farm (han måste ha boosten från massor med kills för att va stark) så kommer eran carry i eran trilane utcarrya swift. Alternativt picka ds/jera/mfl. och skratta åt swift som failar hårt..

Skrivet av MoNkeY-05:

Du kan köra FA + [insert targetstunner] och det kommer äga det mesta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hallå boys.

Idag är jag redo försköna games. Så adda mig. Nickar CansonHD

Har inte mycket mmr och prs eftersom jag har alltid kört ensam och då är det lätt att man får 1 retard och 1 leaver. Sen är gamet kört självklart.

Så adda ni mig så spelar vi några matchmaking games. Jag brukar oftast köra ganker(roamer)/early,semi carry.
Det jag alltid har saknat på mina games är någon riktig skön supporter.Som wardar åt laget och spelar verkligen support.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Skapat en klan för oss svenskar. Alla är välkomna oavsett rating. Spelar mest för coins samt umgås.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Skapat en klan för oss svenskar. Alla är välkomna oavsett rating. Spelar mest för coins samt umgås.

Har inte du skapat en klan innan? Eller det kanske var någon annan
Hursomhelst så är jag kanske intresserad, spelar mest support och vill ha någon att lira med.

Visa signatur

Eeeeeeh.