Permalänk
Medlem

Vilken skärm? (:

Jag har ett 5870 kort och tänkte köpa en ny skärm - eller tre.

För tillfället har jag en 22" hyfsat billig skärm med 3 döda pixlar (utan displayport, bara vga) och en bra fungerande hp skärm.

Spelar mycket olika spel, mest fps, strategy och rpg, lite bilspel, eller ah allt egentligen
Kollar också mycket på film/serier

Vad skulle du gjort?
Köpa 2 till 22" av samma sort och kör eyefinity med en display port adapter (fungerade dem adaptrarna dåligt?), är vga dåligt, vad innebär VGA, det är väl en äldra standard?
Köpa 2 till 22" av annan sort som har displayport så använer jag vga:n på den skärmen ajg har för att köpa eyefinity med 2 olika sorters skärmar
köpa 3 nya skärmar med display port
Köpa en 24" 120hz skärm som är bra (kör inte 3d)
Köpa en skärm större än 24", etc etc
vad tror du?

Några speciella skärmar ni rekommenderar?

EdiT: Budget helst under 3k men det kanske blir svårt?
Stor skärm jobbigt för fps?
Kan max få plats med 3x22" skärmar på mitt skrivbord

Permalänk
Medlem

Fråga; är det förbjudet att bumpa trådar?

Permalänk
Skrivet av spel565:

Fråga; är det förbjudet att bumpa trådar?

Japp, det är emot reglerna

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Japp, det är emot reglerna

aha, aja men då ska jag försöka låta bli då (:

Permalänk

Köpa en 24" 120hz skärm som är bra (kör inte 3d)

http://www.inet.se/artikel/2203147/benq-tft-24-xl2410t-zowie-...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

köp en ips skärm once u go ips u never go back . lite dyrare lite bättre.

Permalänk

Helt klart 120hz som gäller. Gamla 60hz:arna är stenålder och hemska att spela på. Ta ett steg in i framtiden(eller 10 år bakåt) och skaffa en monitor med ordentlig refreshrate.

Permalänk