När tror Du Inets nya moderkort (Rev B3 1155) kommer???

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis får vi väl höra något konkret från Inet i veckan iaf. Nu måste de väl ändå veta hur returerna ska gå till

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Avstängd

ASSÅ GRABBAR Å DE FÅ FRÖKNAR HÄR INNE: https://www.inet.se/kategori/632/socket-1155

HOLY SHIT MUTHAFUCKA!!!!!!!! Tänk om de skickar mitt MSI P67A-GD55 kort ikv, fan va sjukt glad jag blir
då. Jag hoppas de skickar era kort oxå som ni bokat som finns i webblager nu !:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!!

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

AMGD! :D:D Hoppas att GD65 kommer snart också!

Såg också det nu. Och vips så fick man sms från inet.

Visa signatur

2500k@4,5 MSI P67GD65 6950

Permalänk
Medlem

GD65 finns ju också.

Något besviken över att man inte hört någon info om returer än. Dom kan ju förfan inte börja sälja moderkort innan alla fått sina ersättningskort? Verkar ju onekligen som det.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Jag försöker beställa från Inet men får bara ett felmeddelande.

Permalänk

Fan vad fint! Nu börjar det hända något igen.
Det verkar som att ASRock korten också kommer att dundra in snart. Det hoppas jag verkligen på!
Jag har beställt ett ASRock H67M-GE. Med lite tur kanske man har kortet i handen frammåt helgen

Visa signatur

___________________________________
Retro in my heart!
IBM ValuePoint 6382, 4096 kb, 125mb hårddisk, 25mhz 486

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZYHER:

AMGD! :D:D Hoppas att GD65 kommer snart också!

Såg också det nu. Och vips så fick man sms från inet.

Ja det är fukcing nuts, jag fick POSTkolliid å allt, packet e är påväg, INET IN MY HEART 4EVER! :D:D:D

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

vad är det för skillnad mellan MSI P67A-GD55 REV B3 och GD65 ??
förutom att GD65 har 4 sata3 portar och GD55 har 2.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Noctua NH-U12P SE2, MSI P67A-GD55 REV B3 GigabyteGTX 560 Ti OC, 2x Corsair 4GB 1600MHZ, XFX Core Edition 850W

Permalänk
Medlem

Drog iväg följande mail till inet, får se om man får något svar. Postar det här isf.

Citat:

Tjena.

Tänkte bara höra hur ni motiverar beslutet att börja sälja och skicka ut B3-moderkorten till nya kunder medan folk väntar på info om returprogram för sina gamla defekta moderkort?

Om det nu är så att ni fortfarande inte vet hur det kommer gå till kan ni väl gå ut med någon info om det i alla fall.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

kan inte köpa, jag loggas ut när jag försöker betala

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Noctua NH-U12P SE2, MSI P67A-GD55 REV B3 GigabyteGTX 560 Ti OC, 2x Corsair 4GB 1600MHZ, XFX Core Edition 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av divorso:

vad är det för skillnad mellan MSI P67A-GD55 REV B3 och GD65 ??
förutom att GD65 har 4 sata3 portar och GD55 har 2.

Vad jag sett från LinusTechTips på youtube http://www.youtube.com/watch?v=uLOpoDGJZYk +
http://www.youtube.com/watch?v=ay6v5D7vODw&feature=related så innehåller GD65 oxå nån
grejjsemojs så du kan ha 2st USB 3.0 på framsidan av din burk och så varé typ nå mer kom med, kolla på
utube-klippen så fårú se exakt vad du får med i bådera korten. Linus e grym som visar vad man får med i
varenda pryl som han talar om, riktigt skönt får då vet man vilken gris man får med i säcken man köper! (:

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriNitro:

Drog iväg följande mail till inet, får se om man får något svar. Postar det här isf.

Returprogrammet är igång nu, kolla länken. http://www.inet.se/sandybridge

Visa signatur

Fractal Design Define R3, MSI P67A-GD55 REV B3, Intel Core i5 2500K 3,3GHz,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pelito:

Returprogrammet är igång nu, kolla länken. http://www.inet.se/sandybridge

Riktigt grymt av Inet det där! Jag hoppas ni alla får era moderkort ASAP, jag har fucking
väntat 2 månader tills jag kunde beställa igen (då jag avbröt min order i ren panik!!!)...!!!

\\\ AplAy ///

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Du kommer minst få vänta en vecka, troligen några dagar till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av c0ll:

Du kommer minst få vänta en vecka, troligen några dagar till.

Huh? Vem pratar du med, mitt kort e i Ångeposten nu, kmr imorgon!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelito:

Returprogrammet är igång nu, kolla länken. http://www.inet.se/sandybridge

Så då var det fixat ! ! !
"Vi har nu mottagit din anmälan och kommer att skicka ut ett nytt moderkort så fort det finns på lager"
Bara att luta sig tillbaka och hoppas att det dimper ner ett kort snarast då.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Hoppas asus p8p67 pro kommer snart... kan inte vänta

har suttit på min trogna duo core E8400 sedan den kom ut, det ska bli kul med lite ny hårdvara från intel, hoppas det blir ett hyfsat lyft med i7 2600k

Permalänk
Medlem

den kommer den troligtvis ut på tisdag med dom andra asus bräderna

Permalänk
Skrivet av ozzyone:

den kommer den troligtvis ut på tisdag med dom andra asus bräderna

Ja jag såg att bland annat komplett har preliminärt på tisdag för P8P67 PRO, fast jag ser även att komplett fått in några ASUS P8P67 LE i lager, så jag hoppas ändå att Asus också skickar P8P67 PRO lite tidigare:)

Permalänk
Medlem

Fick mitt igår. Nu måste jag bara få ordning på fin putsen så att nya burken blir tyst med.

Permalänk

Beställde MSI P67A-C45 REV B3 nyss på Inet. 50+ i lager. Ett av få korten som de verkar ha fått in.

Permalänk

Komplett verkar ha en massa Gigabyte modeller i lager nu.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelito:

Returprogrammet är igång nu, kolla länken. http://www.inet.se/sandybridge

Wow! Man blir nästan tårögd över Inets service. Har anmält min order också

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Dum fråga men man har ju läst om P67 och H67 men såg på Kompletts hemsida att det finns ett Q67 också. Vad är det för kort? Asus P8Q67-M heter det.

Visa signatur

LianLi Lancool II Mesh, AMD Ryzen7 5800x3d, Asus Rog Strix B550-F Gaming, HyperX Predator DDR4 3200MHz 2x16GB , Asus TUF Gaming RTX4090, Be Quiet Dark Rock Pro 4, Dell G3223Q, Varjo Aero

Permalänk
Medlem

När man får sitt nya moderkort, tror ni man behöver installera om Windows 7 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbarris:

När man får sitt nya moderkort, tror ni man behöver installera om Windows 7 då?

Så länge man köper/byter till exakt samma/liknande moderkort så ska man väl inte behöva installera om win.
Mvh

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nima01:

Dum fråga men man har ju läst om P67 och H67 men såg på Kompletts hemsida att det finns ett Q67 också. Vad är det för kort? Asus P8Q67-M heter det.

De är nästan samma men Q67 har inbyggt stöd för den äldre PCI standarden som då saknas hos de andra SB chipen. Andra SB kort har fortfarande PCI men det stödet ges av ett fristående chip.

Skrivet av nVIDIA:

Så länge man köper/byter till exakt samma/liknande moderkort så ska man väl inte behöva installera om win.
Mvh

Nej det brukar gå bra så länge som det är samma chipset.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande brist på SB-kort? Eller är det så att de som kommer in går åt direkt?
Behöver ny dator så snart som möjligt, hur lång tid behöver jag vänta ifall jag beställer nu tro, och vilken tillverkare är snabbast med att få ut kort?

Är det p67-chipset som gäller btw?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är P67 som gäller ja. De moderkort som kommer in flygs in i små serier och kostar då lite mer så vill man ha något speciellt kort så är det bäst att förbeställa. De stora leveranserna måste ta den långa vägen med båt och det tar några veckor att komma hit. Komplett har preliminära datum på inkommande kort så där kan du få ett hum om mängd och leveranstider. Inet har tagit in en stor mängd med det billigaste P67 MSI kortet om du absolut vill ha ett P67 kort nu men den saknar Crossfire stöd.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Det är P67 som gäller ja. De moderkort som kommer in flygs in i små serier och kostar då lite mer så vill man ha något speciellt kort så är det bäst att förbeställa. De stora leveranserna måste ta den långa vägen med båt och det tar några veckor att komma hit. Komplett har preliminära datum på inkommande kort så där kan du få ett hum om mängd och leveranstider. Inet har tagit in en stor mängd med den billigast P67 MSI kortet om du absolut vill ha ett P67 kort nu men den saknar Crossfire stöd.

Tack för svaret! Vet du vilka moderkort det är som kommer i små lager eller (antar att det inte är alla). Vill ha ett p67-kort med sli/crossire stöd, vill ha det snabbt! Hade vart bussigt om du kunde länka till något!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=803350

Det kortet, antar att det är ett med det gamla felet i sig(eftersom bara b-affärer säljer det)? Skiter i detta dock, då jag max kommer använda ssd+hårdisk = sata 6 portarna.

Behöver som sagt ett p67 kort med sli-stöd som ser bra ut, snabbt. Skiter i om det är den gamla revisionen:P