Permalänk
Medlem

Köpa Akrylglas?

Ja, var köper man Akrylglas? Och säg inte "lokala glasmästarn" då dessa "lokala" glasmästerier är svåra att hitta i storstäder Sen om ni skulle råka veta något bra ställe i stockholmsområdet som säljer relativt små bitar, eller där man kan få spillbitar, så är jag väldigt tacksam.

Tack på förhand

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Jag är också väldigt intresserad av detta

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Ja, var köper man Akrylglas? Och säg inte "lokala glasmästarn" då dessa "lokala" glasmästerier är svåra att hitta i storstäder Sen om ni skulle råka veta något bra ställe i stockholmsområdet som säljer relativt små bitar, eller där man kan få spillbitar, så är jag väldigt tacksam.

Tack på förhand

Det är inte svårare än vad man gör det till.
http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=Glas+%26+F%f6nster&v...
Släng iväg ett mail eller ring till dem och fråga vad en bit med dina mått skulle kosta.

Permalänk
Medlem

Har handlat på bauhaus flera gånger. Särskilt i norsborg. Dom har alltid en massa spillbitar,samt hela skivor.
Ibland så har jag plockat någon spillbit, eller så ber man dom såga till en bit som passar. Dom tar 10 kronor per snitt. Priset beror på tjockleken på akrylglaset, men har i allafall tyckt priset varit helt ok.
Hoppas det hjälper lite

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Det är inte svårare än vad man gör det till.
http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=Glas+%26+F%f6nster&v...
Släng iväg ett mail eller ring till dem och fråga vad en bit med dina mått skulle kosta.

ehm kan till mitt försvar säga att eniro visade typ 13 av varje bilreparatör xD så pallade inte leta igenom alla... men tack för tipset

Skrivet av Kristerj:

Har handlat på bauhaus flera gånger. Särskilt i norsborg. Dom har alltid en massa spillbitar,samt hela skivor.
Ibland så har jag plockat någon spillbit, eller så ber man dom såga till en bit som passar. Dom tar 10 kronor per snitt. Priset beror på tjockleken på akrylglaset, men har i allafall tyckt priset varit helt ok.
Hoppas det hjälper lite

ok kan kolla, är hur som helst på väg dit nu

EDIT: gaah! ingen personal på avdelningen, kollar när jag kommer hem från hälsingland. skickar iväg några mail nu i bilen

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Kolla här:

http://www.plexiglas-shop.com/SE/en/index.htm

Har själv beställt därifrån. Billigt och snabb frakt.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

köpt äkta plexi hos bauhaus: 750*500*3=129 SEK

EDIT: notera att glasmästaren skulle ha 150 SEK för 150*150*3 xD

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

kan dock tillägga att dom flesta glasmästare gör med pollycarbonat, vilket inte är detsamma. Därav dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zolektric:

kan dock tillägga att dom flesta glasmästare gör med pollycarbonat, vilket inte är detsamma. Därav dyrare

Men han jag frågade sa plexiglas (jag frågade om acrylglas). Eftersom plexiglas är ett märke av glas och det glaset är PMMA så borde det vara så....

Sen undrar jag vad bästa sättet för att ta bort filmen som är tryckt ovanpå är?

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

menar du skyddsplatsen? så fall är det bara att dra av. Skulle det vara något screentryck eller liknande så skulle jag nog testa biltemas label off. Testa först på en annan bit så att inte plasten blir vit/grå/förstörd. Det är skit med alla typer av transparenta plaster. Dels repar du dom extremt lätt, dels så klarar dom inga som helst kemikalier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zolektric:

menar du skyddsplatsen? så fall är det bara att dra av. Skulle det vara något screentryck eller liknande så skulle jag nog testa biltemas label off. Testa först på en annan bit så att inte plasten blir vit/grå/förstörd. Det är skit med alla typer av transparenta plaster. Dels repar du dom extremt lätt, dels så klarar dom inga som helst kemikalier.

det är inte en vanlig skyddsplast utan den är tryckt på, har sett nån som sagt hårtork etc.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk

du kan testa, men det finns en stor risk att det gular pga värmen. har dock själv använt värmepistol för att få av dekaler, men det var på en billack, och det hade kunnat bli lite bättre. men som jag sa innan, testa biltemas labeloff. men glöm inte att testa på en bit som du inte ska använda först

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

det gick att få bort genom att rispa med ett plektrum så vakuumet försvann, sen gick det att dra av det sitter dock kvar eftersom jag inte sågar förrän nästa onsdag

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye