Tjena,
Jag har råkat ut för ett problem. Flyttade just hemifrån och ville ha något att spela bf2 på, så jag tog med min gamla dator som stått ett tag. Det är en Fujitsu-Siemens scaleo 800 från runt 2005.
Specifikationer:
Intel p4 3.4 ghz
1024 mb ram ddr400
radeon x800xt
okänt moderkort
creative audigy zx2 (?)
I alla fall så lyckades jag installera om windows xp på den efter mycket slit, men nu verkar den inte vara sig själv - trots att den är helt urblåst och bara har operativsystemet på sig.
Datorn hänger sig vid belastning, först märkte jag det när jag skulle kolla på svtplay och trodde att det hade något med flash att göra, men sen märkte jag att det inte spelade någon roll vad för aktiviteter man gjorde på datorn så länge det var någorlunda krävande.
Sättet datorn hänger sig på tyder på att problemet är hårdvarurelaterat, den fryser bilden (ibland slocknar bilden helt), och datorn blir helt omöjlig att göra någonting med (ctrl+alt+delete funkar inte).
Jag tror att minnet kan vara tjuven i dramat men kan inte köra memtest, dels för att jag saknar brännare att göra en boot-cd med och dels för att jag inte vet hur man gör.
Vad ska jag göra?