Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej Skramlar den så får jag väl lämna tillbaka den då.
Vad ska man köra med för musmatta till den då? Just nu har jag Razer Goliathus.

Jag har kört med ett stort gäng olika musmattor.
Generellt är avläsningen bäst på plastmattor och av dessa är Qpad Heaton min favorit.
Dock märkte jag när jag spelade mycket att plastmattor har en tendens att bli lite lätt nednötta väldigt snabbt och det påverkar glidet och därmed precisionen (det har dock inte med musen att göra naturligtvis).

Så trots att jag alltid varit en platmatte-fan så gick jag över till tyg för ett tag sedan.
Jag testade först en QcK+. En mycket billig matta. Den funkade väl ok, men glidet var lite väl dåligt i min smak. Nu kör jag med en Mionix Alioth 400, en tygmatta med bra glid. Den känns mycket passande för musen.
Jag har inte kört med Razer Goliathus, men jag kan tänka mig att den fungerar helt ok. Om inte annat kan du ju köpa ny matta senare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

G500 såg riktigt snygg ut, är den nått att hänga i granen?

OM det är, Ja verkligen den är hur bra som helst

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Min favorit utan tvekan är Razor Deathadder. Har haft den sen den kom ut och tänker inte bytta förens den går sönder.

http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag har kört med ett stort gäng olika musmattor.
Generellt är avläsningen bäst på plastmattor och av dessa är Qpad Heaton min favorit.
Dock märkte jag när jag spelade mycket att plastmattor har en tendens att bli lite lätt nednötta väldigt snabbt och det påverkar glidet och därmed precisionen (det har dock inte med musen att göra naturligtvis).

Så trots att jag alltid varit en platmatte-fan så gick jag över till tyg för ett tag sedan.
Jag testade först en QcK+. En mycket billig matta. Den funkade väl ok, men glidet var lite väl dåligt i min smak. Nu kör jag med en Mionix Alioth 400, en tygmatta med bra glid. Den känns mycket passande för musen.
Jag har inte kört med Razer Goliathus, men jag kan tänka mig att den fungerar helt ok. Om inte annat kan du ju köpa ny matta senare.

Plastmattor är ett otyg
Men tack för ditt svar.

Riktigt sugen på Naos 5000, bara vänta på att plånboken ska bli lite tjockare nu.

Naos 3200, hur är den i jämförelse till 5000? Dom verkar nästan identiska.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Har en gammal MX*** mus, och den lever än, så visst håller dom
Men den är för basic tycker jag.

Vad är det du skulle sakna på den? Har själv testat en hel del av gamingmössen men slutar alltid med att jag sitter där med min 518 igen..

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har också en Naos 5000, bytte från en Diamondback och det tog en stund att vänja sig vid greppet, men nu sitter den som gjuten i handen. Precisionen är perfekt, en del skillnad från diamondbacken, den är mer precis!
Du ska helst köra på en hård matta, mionix egna tygmattor ska dock fungera bra.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk

Tycker absolut att du ska köra på Naos 5000!
Du kan ju kolla mitt galleri om musen ifall du är sugen.

Permalänk
Medlem

Tycker du Naos är för stor så säger jag Ikari.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0! <3

Ojoj säger jag bara...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av Alexandberg:

Ojoj säger jag bara...

+3

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vad är det du skulle sakna på den? Har själv testat en hel del av gamingmössen men slutar alltid med att jag sitter där med min 518 igen..

Haft en 510 i många år, den presterade riktigt bra och hade fin passform, så jag tvekar inte på att 518 är en bra mus. Vill testa en ny mus, som inte har samma passform som 510. Och vill gärna att den har röda LEDs då det är temat jag går efter just nu.

Men jag ska testa 518 med.

Skrivet av Oggaaaa:

Har också en Naos 5000, bytte från en Diamondback och det tog en stund att vänja sig vid greppet, men nu sitter den som gjuten i handen. Precisionen är perfekt, en del skillnad från diamondbacken, den är mer precis!
Du ska helst köra på en hård matta, mionix egna tygmattor ska dock fungera bra.

Låter bra

Skrivet av Crillie90:

Tycker absolut att du ska köra på Naos 5000!
Du kan ju kolla mitt galleri om musen ifall du är sugen.

Ska kolla in ditt album.

Skrivet av Konichiwa:

Tycker du Naos är för stor så säger jag Ikari.

Ska testas

Skrivet av Alexandberg:

Ojoj säger jag bara...

Mycket prat om den musen Ska testas, men kommer nog inte bli något köp.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

(...). Min nuvarande mus är en Diamondback 3G, inte missnöjd med prestandan på något vis, men tycker inte om passformen riktigt, lillfingret släpar i musmattan.

Hit me!

HA HA HA...:D

Skrattade halvt ihjäl mig *skrattar fortfarande:D* när jag läste ovanstående: det lät som en gammal man man med impotensproblem, varav picken släpar i mattan och inte tar sig in i musen, utan den släpar efter likt ett snöre eller en brandslang som man drar efter sig!:D

OnT: Kan annars rekommendera www.inet.se dom säljer kvalitétsmöss.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

HA HA HA...:D

Skrattade halvt ihjäl mig *skrattar fortfarande:D* när jag läste ovanstående: det lät som en gammal man man med impotensproblem, varav picken släpar i mattan och inte tar sig in i musen, utan den släpar efter likt ett snöre eller en brandslang som man drar efter sig!:D

OnT: Kan annars rekommendera www.inet.se dom säljer kvalitétsmöss.:)^^

Detta var ett annorlunda inlägg
Kul att du fann det roligt.

Tack, men jag vet redan att inet säljer bra saker.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Mc99:

Lång tid flera dagar=ungefärlig ramtid tycker väl det är ok förklaring. Har ej klockat tiden för batteritiden som du 4 - 4,5 dagar. . kanon då vet vi !

Jag har inte klockat tiden exakt, Men en annan som köpte en likadan mus som mig, sa att det är så, Sen kan man väl räkna lite själv på det, hur ofta man te.x laddar upp musen. Man laddar ju inte den direkt 24/7, utan kanske 2 gånger i veckan, runt 1 timme åt gången.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem

Skulle rekomendera ace edge 3200. Äger sönder i cod och cs

Permalänk
Medlem

SteelSeries Kinzu sitter jag med i alla fall, och är mycket nöjd åtminstone.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Okej Skramlar den så får jag väl lämna tillbaka den då.
Vad ska man köra med för musmatta till den då? Just nu har jag Razer Goliathus.

Har samma cpu i samma klock som dig, har samma moderkort som dig, har samma ramminnen som dig, har nästan samma kylare som dig, och snart har du samma mus som mig ^__^.
Så vi värkar ju ha liknande smak och jag kör på: http://www.sweclockers.com/nyhet/13331-mionix-lanserar-musmat...

får 9 av 10 i mionix SQA. Är nöjd med den iaf.

Skrivet av JesperT:

Jag har haft min Naos 5000 i över ett år och använt den väldigt mycket, bla till spel.
På det hela taget är det utan tvekan den bästa mus jag någonsin kört med. Den passar perfekt i handen och konfigureringsmöjligheterna i mjukvaran är stora.

De nackdelar jag upplevt är följande :

* När man snabbt lyfter musen över mattan är greppet lite dåligt pga den lena ytan. Den glider lite ur handen. Det gäller speciellt om man har flera vikter i.
(Jag löste det genom att sätta på extra "klistermärken" avsedda att förbättra greppet)

* Min mus hade ett litet glapp i viktluckorna som gjorde att de "skramlade" lite grann vid vissa rörelser.
Jag tog bort alla vikter och även luckorna och nu är allt bra. Det är möjligt att det bara var något litet glapp i just min mus dock.

* Mus sladden tenderar att korva sig om man inte håller den uträtad. (kör själv med en mussladdhållare för att slippa det problemet )

I övrigt kan kan jag inte komma på något negativt alls.

Har inte upplevt något av dessa problem med min.

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Har samma cpu i samma klock som dig, har samma moderkort som dig, har samma ramminnen som dig, har nästan samma kylare som dig, och snart har du samma mus som mig ^__^.
Så vi värkar ju ha liknande smak och jag kör på: http://www.sweclockers.com/nyhet/13331-mionix-lanserar-musmat...

får 9 av 10 i mionix SQA. Är nöjd med den iaf.

Har inte upplevt något av dessa problem med min.

Haha, vad har du för p12 chassi då? Har nämligen ett själv HAF 912 Plus

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nnis1337:

Den är riktigt snygg iaf, ska testas

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Haha, vad har du för p12 chassi då? Har nämligen ett själv HAF 912 Plus

Kommer fan inte ihåg värken märke eller modell, men det är sjukt jävla dåligt hemskt att fixxa i och ju mer man pillar desto mer förstår man hur jävla ogenomtänkt allt är. Så väntar på att klippa nått fynd när det är rea.

Edit har samma SSD som dig ^__^

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Skrivet av KKay:

Den är riktigt snygg iaf, ska testas

Naos är snyggare, Naos är skönare, Naos är bättre, Naos är dyrare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det går inte att säga att det finns en mus som är bäst, eftersom alla har olika åsikter och alla tycker om olika former osv. Men men, om jag skulle tipsa om en mus är det nog Qpad 5k. Inte för att den är bättre än någon annan mus på något sätt utan att det är bara min personliga åsikt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Köp det här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2545
Och du är nöjd. En mus som inte ser ut som ett jävla rymdskepp tack och lov och samtidigt är ruskigt bra och en väldigt bra musmatta till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

SteelSeries Kinzu sitter jag med i alla fall, och är mycket nöjd åtminstone.

Fick en sådan på Dreamhack, sålde den på direkten. (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Kommer fan inte ihåg värken märke eller modell, men det är sjukt jävla dåligt hemskt att fixxa i och ju mer man pillar desto mer förstår man hur jävla ogenomtänkt allt är. Så väntar på att klippa nått fynd när det är rea.

Edit har samma SSD som dig ^__^

Haha okej

Det är rätt otippat att vi har så många identiska komponenter!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Köp det här: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2545
Och du är nöjd. En mus som inte ser ut som ett jävla rymdskepp tack och lov och samtidigt är ruskigt bra och en väldigt bra musmatta till det.

Men jag är ju ute efter ett rymdskepp

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Naos är snyggare, Naos är skönare, Naos är bättre, Naos är dyrare.

Håller med!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Warqazm:

Min favorit utan tvekan är Razor Deathadder. Har haft den sen den kom ut och tänker inte bytta förens den går sönder.

http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Grymt skön mus men tyvärr har dom haft stora problem med knapparna. Väldigt många som får dubbelklicksproblem efter ungefär ett år. Hoppas dom har rett ut det på de nyare modellerna. Gjort att jag har tappat en hel del förtroende för razer iaf.

Permalänk
Inaktiv

Jag vill också ha tips, men på en trådlös mus(kvittar bluetooth/usb), som funkar bra till mac.