Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hade hellre skippat att behöva klicka på en fiende och sen sitta i stolen och titta, kul.
Utan det där jävla skit systemet så skulle det varit guld i mina ögon.
Grafiken ser helt okej ut men hade nog velat ha något bättre år 2011 =/

Men en fråga nu till alla:
Vad gör du när du väntar på att kunna använda en ny ability.

ja inte mycket, brukar auto attackera, se till att alla andra gör nå vettigt, switcha lite se om de använda deras cd's eller köra någon cd om de har någon användbar de inte använt än.

dock burkar jag auto attackera oftast, då mina abilitys har inte den kortaste cd'n men gör enormt med skada (spelar rogue, en cd gör ca 1200 den andra gör 1000-2000x2 då den slår 1-2k per vapen å jag har 2 så)
jag sparar dem till de större lite tjockar mobsen som kommer nu å då (har inte mycket andra vettiga cd's nå stun å sånt kul dock)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Denna release är ett prima exempel på varför många väljer att ladda ner spel först.

Måste säga att som inbitet Bioware fan sedan Baldur's Gate 1 (än idag obesegrad RPG jätte IMO) så är jag näst intill urilsken på hur man har byggt upp detta spel.
Kunde det inte bara släppts som ett stand-alone spel som utspelar sig i ferelden istället för en direkt uppföljare till DA?
Då hade man kunnat gått ut och sagt att det inte kommer bli ett förbättrat DA1 med ny story utan att man ville göra något nytt med samma miljö.

Tänk att jag förväntade mig något som jag hoppades skulle ta mina tankar tillbaka till hur underbart en genomspelning av BG är men fick ett fantasy Gears Of War med levelsystem...
Fy skam Bioware, fy skam.....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Har precis köpt spelet för hela 137 kr.. hoppas jag inte blir missnöjd då Har nog inte stött på ett Bioware spel tidigare som jag inte har gillat.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Någon mer som tycker att AI rogues blir helt galet OP när man lirar nightmare? Känns ju inte som att det är genomtänk alls.. Taktiskt, PFFFFT.

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på som en dröm under DX11 och High setting 1680x1050 med min hårdvara och allt grafikgodis påslaget 4xAA. (Whql drivarna)
Har grafikbuggar med svarta fläckar på Very High , skall testa idag med nyaste beta-drivers och se om man kan maxa ut spelet men High är himla snyggt och smidigt.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Hur kommer det sig att typ allt man hittar och plockar upp i form av rustningar och vapen enbart kan användas av Ethan Hawke (japps, jag valde ett fyndigt karaktärsnamn ). Är det en bugg eller ska det vara så? Har en massa fina saker som skulle passa som handen i handsken till mina companions men allt är ju låst till Ethan. Värdelöst.

Helvete! Döpte min till Ethan också... kom inte ens att tänka på att det är en skådespelare... och nu stör det mig nåt djävulskt! Gaaaaah, vill byta namn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Helvete! Döpte min till Ethan också... kom inte ens att tänka på att det är en skådespelare... och nu stör det mig nåt djävulskt! Gaaaaah, vill byta namn!

Och jag vill kunna respecca!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Har precis köpt spelet för hela 137 kr.. hoppas jag inte blir missnöjd då Har nog inte stött på ett Bioware spel tidigare som jag inte har gillat.

Vart hittade du det priset?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Vart hittade du det priset?

Mvh Dax

g2play = 246 Kr
Sen så hade jag ca 3000 bonuspoäng så då blev det så lite

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ah tackar, hur är Dragon Age 2? funderar starkt på att köpa det.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Fan någon som sett detta? http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index
/6459941/1

Sista posten på sidan från en moderator:

"1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you're going to follow."

Om man inte passar sig så kan man inte spela spelen man betalat för s.k. "incentive" :f

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

så där, har klarat ut den första storyn nu.
måste säga att de va år sen jag blev fast i ett spel så länge, helt sjukt roligt.
men nu ska jag köra om de igen, vill pröva hur de blir om jag svarar lite olika på saker å ting denna gång!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

AMD har släppt en preview/hotfix som bl.a. ska lösa problem med DA2. Jag har dock inte hunnit testa än, men förhoppningsvis får man lite bättre FPS.

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/Catalyst114earlypr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Fan någon som sett detta? http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index
/6459941/1

Sista posten på sidan från en moderator:

"1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you're going to follow."

Om man inte passar sig så kan man inte spela spelen man betalat för s.k. "incentive" :f

Relaterad Slashdot-artikel:
http://games.slashdot.org/story/11/03/11/143241/Gamer-Banned-...

Skrämmande....

Permalänk

Någon som testat nya drivisarna och fått spelet att flyta i Very high?

Permalänk

Testade nya drivisar fortfarande samma prestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neX:

Fan någon som sett detta? http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index
/6459941/1

Sista posten på sidan från en moderator:

"1. BioWare community bans are forum-only and can be for as little as 24 hours. These bans should have no effect on your game, only your ability to use all the features of this website/community. these bans are handed out by BioWare Moderators as the result of our travels around the forum and/or issues reported by fellow community members.

2. EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

Because the BioWare community now operates under the same umbrella as all EA Communities, community members here have all explicitly agreed to abide by and be governed by both sets of rules. Consider it an added incentive to follow the rules you say you're going to follow."

Om man inte passar sig så kan man inte spela spelen man betalat för s.k. "incentive" :f

Så om någon inte håller med en annan på BioWares forum ang t.ex. en ändring i SW:TOR, och nån person trycker report post, så blir man perma bannad i spelet och alla andra spel man har länkade till EA :D:D Låter bra.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk

Någon som fått göka än? Fick det nyss, mycket stolt

Var ett tag sen jag fastnade såhär hårt för ett spel, gillar det starkt!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Hjälpsam

Spelade igenom demot.

Flemeth var bra mycket häftigare här än i DAO, känns bra att jag inte hade ihjäl henne.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Spelade igenom demot.

Flemeth var bra mycket häftigare här än i DAO, känns bra att jag inte hade ihjäl henne.

Dold text

Spelar ingen roll om du gjorde det, som i det sade i ettan dödade du henne inte på riktigt ;).

Dold text
Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jag har satt rubbet på very high och allt annat aktiverat (som gör det snyggare) min fps är hög och det flyter med vad jag har problem med är att spelet hänger sig bara efter kanske 1 minuts spelande xD Sist stängdes spelet ner och grafikdrivrutinen hade startats om, GREAT :\

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Och jag vill kunna respecca!

Det kan du väl? Är 99% säker på att jag har några böcker som kan användas till att respecca i mitt inventory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Någon som fått göka än? Fick det nyss, mycket stolt

Var ett tag sen jag fastnade såhär hårt för ett spel, gillar det starkt!

Jo jag satte på Isabela, kändes bra faktiskt....borde få exp points för det

Dold text
Permalänk
Skrivet av pösk:

Jo jag satte på Isabela, kändes bra faktiskt....borde få exp points för det

Dold text

Vem är Isabela?
Själv har jag bara suttit alvtjejen (Merrill).

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Själv har jag bara suttit alvtjejen (Merrill).

Uppdraget för imorn spikat

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Fan någon som sett detta? http://social.bioware.com/forum/1/topic/141/index
/6459941/1
Om man inte passar sig så kan man inte spela spelen man betalat för s.k. "incentive" :f

Skrivet av Nomies:
Skrivet av Hamzta:

Så om någon inte håller med en annan på BioWares forum ang t.ex. en ändring i SW:TOR, och nån person trycker report post, så blir man perma bannad i spelet och alla andra spel man har länkade till EA :D:D Låter bra.

Finns mer info här: http://arstechnica.com/gaming/news/2011/03/forum-user-gets-ba...
Tydligen en klantmiss från EA som de fixat nu , men fortfarande rätt läskigt att man blir bannad från att skriva = ban på alla spel.

Testade med nyaste Betadrivarna från Nvidia 267.24 , fixade de flesta grafikbuggarna men rätt seg ibland i det läget med dippar i fps då man slår på allt grafikgodis på max.
Så jag har gått tillbaka till High där man har stabil framerate tills de har ordnat till problemen.

Måste säga att det e skitkul spel , gillar alla småstorys man upptäcker och kommer på mig själv att panorera över miljöerna i stan bara för o titta på folk & rustningar samt vapen.
Nackdelen är ju sättet de spawnar in fiender ur tomma intet , trodde sånt var tabu att göra i moderna spel , å andra sidan har man inga som helst problem att kötta sönder hela bunten

Nu blev man sugen att satsa på lite romantik under helgens spelande hehe.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Vem är Isabela?
Själv har jag bara suttit alvtjejen (Merrill).

Det är den här tjejen

http://dragonage.wikia.com/wiki/Isabela

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Vem är Isabela?
Själv har jag bara suttit alvtjejen (Merrill).

Du måste gå in i "the Hanged Man" två gånger för att låsa upp henne.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Finns mer info här: http://arstechnica.com/gaming/news/2011/03/forum-user-gets-ba...
Tydligen en klantmiss från EA som de fixat nu , men fortfarande rätt läskigt att man blir bannad från att skriva = ban på alla spel.

Klantmiss? Det kallas Damage Control.

Detta på forumet innan:

Citat:

[...] Consider it an added incentive to follow the rules you say you're going to follow. [...] End of line. *Tråd låst*

Detta efter skitstormen på internet:

Citat:

Immediately upon learning of the glitch, EA took steps to restore the user's macro account and apologized for the inconvenience.

Båda från samma person.

Hela forumposten där allt började.

Dessutom finns det inget som säger att det inte kan hända igen. När det händer dig kanske inte Internet kommer till din räddning och då står du där utan spel.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Lite fult när fienderna kommer ifrån luften såhär