Corsair HS1, Sennheiser PC 360 och Steelseries 7H

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Japp, men så är det, har man int hört skillnaden så spelar det ingen roll, dom fattar inte ändå att dom går miste om bra ljud. Låt dom hållas med sitt skräp..

det roliga är att dom säger att det är den bästa luren också :P.p.p.P:P.P:P.P:P:P:.P.P:p:p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badpop:

Jag har haft HS1 ett bra tag nu, fick byta dem efter 1 månad då kontrolldosan glappade. Antar att den fallit i golvet ett par gånger då den sitter mitt på sladden och är ganska stor. Lurarna är sköna och jag tycker ljudet är helt okej men ska jag lyssna på musik/se på film så plockar jag fram mina Sennheiser HD650 som hänger brevid

Ja, det värkar vara ett vanligt problem i HS1 att kontrolldosan börjar glappa. Hände exakt samma sak för mig efter 2-3 månader, fast jag kan inte säga att jag var speciellt försiktiga med dom. Föll i golvet x antal gånger och har dragit i sladden och sånt. Har fått ett nytt par nu och jag kommer vara betydligt mer försiktig nu

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pie-or-paj:

Jag förstår inte vilket brum ni talar om?
Jag har ett par HS1 och upplever inget brum. Inte heller min vänner på skype hur något brum.
Ni bör nog kolla att det inte var ett måndags ex. och att ni har datorn i ett jordat utag med jord anslutet.

Ljudbilden från orginal är något tråkig, vilket är lätt fixat med equlizern. Headsetet svarar direkt på minsta ändring och att dra upp basen lite är inge problem, man förlorar inte heller mellanregistret något märkbart.

Tror de är ett "brus" dom snackar om, testa höja och sänka volymen på själva USB-ljudenheten så kommer du garanterat att höra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Seriösa datorspelare behöver betydligt mer än hög bildfrekvens. SweClockers ljudexpert Johan Althoff sätter tänderna i tre maffiga hörlurar för gamers.

Läs artikeln

Skulle ni inte kunna testa Logitech G35 och lite andra surround headsets med?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Jag har funderat själv på att köpa HS1a eftersom jag har rätt okej ljudkort (SB XtremeGamer). Någon som kan kommentera? Jag kommer använda de för en del spelande under natten då jag inte kan ha på högtalarna men framför allt att spela med kompisar/prata via VoIP.

Permalänk
Inaktiv

Har också HS1 med usb och är helt ok nöjd, har tidigare använt Sennheiser HD 280 men har dom inkopplade fortfarande. Skillnaden är väl att HD280 känns bättre när jag lyssnar på musik, men efter lite meckande och testande med inställningar så är skillnaden väldigt liten.

Sen är jag därtill ingen ljudexpert med vana öron, men för den "vanlige" gamern funkar dom fin fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Roligt med kringutrustning sitter själv med ett par Roccat Kave och kunde inte vara med nöjd. Bekväma, bra ljud och bra röst.

Håller med (jo, jag har ett par också...) framför allt för att de är de enda lurar jag känner till med flera högtalarelement i varje kåpa, dvs riktig surround i ett par lurar. Jag skulle verkligen vilja se hur de står sig mot PC 360 i spel och mic. testerna.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

Jag har kört på ett par HD555 + en clip mikrofon som sitter fäst på sladden i flera år nu. Funkar helt outstanding och dödar all anledning att ha ett headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arelion:

Jag har kört på ett par HD555 + en clip mikrofon som sitter fäst på sladden i flera år nu. Funkar helt outstanding och dödar all anledning att ha ett headset.

Kan man få en länk på mikrofonen du använder? Behöver själv en till mitt HD555. Sitter just nu med en mikrofon från ett gammalt trasigt 20kr headset, inte så imponerande kvalite

Permalänk
Avstängd

Steelseries 7H

Själv köpte jag ett par Steelseries 7H. Efter bara någon dag så började vänster lur att glappa och jag fick lov att byta, att saker och ting blir fal kan ju hända alla.

Efter att ha fått mina nya lurar så gick det mindre än en vecka innan vänster lur började glappa. Något irriterad gick jag tillbaka till butiken och var smått elak denna gång. Allting slutade i att jag fick mitt tredje par Steelseries 7H.

Denna gång var det höger lur som började glappa. Tok-förbannad begav jag mig till butiken som då meddelade mig att de har stora problem med just denna lur. Varför kunde de inte säga det första eller andra gången jag bytte?

Nu kanske jag hade en enorm otur men vilket fall vill jag varna för kvalitén på dessa lurar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det var synd att ni inte provade ett par "musikhörlurar" vid sidan av för att se hur bra de står sig i jämförelse (eller snarare hur gaminglurarna står sig i jämförelse med musikhörlurarna)...

Förstår mig inte riktigt på det här med gaminghörlurar. Dom är oftast relativt fula, ser ut som typ "transformersdesign" som kanske inte är så bra om man vill bli tagen på allvar. Ett par hörlurar ska omvandla elektriska signaler till så gott som när identiska akustiska signaler. Punkt slut. Effekter, om så önskas, ska styras av mjukvara. Gaminghörlurar, de utan mic förstås, är bara till för att skapa en ny marknad för att få folk och tro att de behöver en till produkt.

Ni kunde till exempel slängt med ett par http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-d1100_horlur.htm. Jag äger föregångaren, och de låter sjukt bra till både spel och musik. Kvalité som håller i många år och inte fan behöver man skämmas på bussen heller.

EDIT: Måste tillägga en sak. Fick för mig att det inte fanns någon mic på dessa produkter, därav mitt inlägg om hifi-hörlurar. Denna jämförelse är givetvis inte lika lyckad när jag upptäckt mitt misstag. Skall man köpa till separat mic så hamnar man givetvis inte längre i samma prisklass... My bad.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Jag har funderat själv på att köpa HS1a eftersom jag har rätt okej ljudkort (SB XtremeGamer). Någon som kan kommentera? Jag kommer använda de för en del spelande under natten då jag inte kan ha på högtalarna men framför allt att spela med kompisar/prata via VoIP.

Då kommer de passa utmärkt, HS1A är ju dessutom lite billigare än HS1, runt 550 kr bara. Men utan USB-ljudkortet så går du miste om virtuellt surroundljud, något som kan vara bra att ha när det gäller att höra fotsteg bakom dig t.ex.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Då kommer de passa utmärkt, HS1A är ju dessutom lite billigare än HS1, runt 550 kr bara. Men utan USB-ljudkortet så går du miste om virtuellt surroundljud, något som kan vara bra att ha när det gäller att höra fotsteg bakom dig t.ex.

De flesta spel har väl någon EAX 3D sound funktion some ska fungera som virtuell surround så jag tror jag klarar mig men bra att veta, jag visste inte om surround funktionen förrän jag läste an artikel just innan jag skrev min post tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Dom ska ju sitta runt öronen, inte -på- öronen.

Den är en ensak
jag tycker de ska sitta på. Skönare.
Du kanske inte gillar det men jag gör!

ha en bra dag//casper

Permalänk
Medlem

Har även jag ett G35 headset från Logitech, och kunde inte vara mer nöjd. Är nu ingen ljudexpert så jag skulle verkligen uppskatta och se hur G35 står sig mot andra hörlurar från tex Sennheiser.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

"Med PC 360 har Sennheiser addresserat många av bristerna."

Skön swenglish

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

Ni skulle testat ett Astro Gaming A40 också Annars bra recension!

Jag kan inget annat än att hålla med.
Astro a40 är magiska.

Permalänk
Medlem

Jag kör med Koss SB45 för under 300 spänn, jävligt prisvärda om än långt ifrån fantastiska.
De är dock väldigt tighta och helslutande vilket jag inte alls gillar i längden, som vanliga hörlurar kör jag med Philips SHP805 vilka har ett helt okej ljud men är väldigt mjuka och sköna att ha på sig.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Bra att ni testar kringutrustning! Jag vill se mer. Ha en jätteroundup med alla headset på marknaden.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Köpa ett par riktiga lurar och sedan köpa en mic är väl det bästa man kan göra. Köpte en Zalman mic för 60kr som man strappar på sladden. Funkar utmärkt. http://www.webhallen.com/hardvara/25539-zalman_mikrofon

Ljudet i den micen är så dåligt att mina vänner tvingade mig byta tillbaka till min bordsmic.

Skrivet av Yorgo_:

Att folk tycker att Steelseries Siberia V2 är ett bra headset, är enligt mig pinsamt..
Sämre ljud när det kommer till t.ex musik får man leta efter.

Efter jag läste här på Swec köpte jag mig ett par Siberia v2 och aldrig förr har jag blivit så besviken. Gav bort dom till syrran och köpte mig Sennheiser 595 från Inet för 1000kr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Då jag sedan en tid tillbaka varit sugen på att investera i ett par nya lurar tolkade jag detta test som ett "tecken ifrån elektronik-gudarna" så jag åkte förbi webhallen och investerade i ett par Sennheiser PC360 och det var minsann en riktigt trevlig uppdatering ifrån mina gamla Plantronics.

Bra ljud och bästa av allt är att dom inte är jobbiga att ha på sig under en längre tid, inga svettiga-öron-syndrom! Väl investerade pengar!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Varken Corsair lr 7H når upp...

Ta istället en titt på Logitech G35 Surround . Mycket bra recensioner och jag skulle vilja kalla den vänd åt "gamer-hållet", den har ju G-knappar för fan (jag some casual gamer ser inte nyttan men ändå). Äger en sån själv och kan intyga att den är en helt fantastisk bas, mycket fin 7.1 och 5.1 presterande i den prisklassen. 9,5/10 från mig, klicka på länken för att se 28 recensioner av övriga. Detta är ju ett enormt inslag i "spel-hörlurar" , mycket märklig recension då valde att utesluta dessa. G-35an har ju även G-knappar.

Här ser ni fina detaljer och vad som ingår på Logitechs hemsida <- klicka där . Ljud är givetvis personligt, men även en audiofil skulle uppskatta dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

Kan ju hålla med om att formuleringen var något dum men lycka till att höra skillnad mellan ett 1800:- Edirol och ett 8000:- RME Fireface UC med dessa hörlurar..

Du hör skillnaden mellan ett 1800:- Edirol och en 10000:- Benchmark dac1, oavsett lur.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjyven:

Jag kan inget annat än att hålla med.
Astro a40 är magiska.

Ja dem är ju det!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Jag kör med clipmic och vanliga lurar Sennheiser HD560 ovation och Philips HP890. Köper jag ett headset igen så blir det från sennheiser är trött på alla dussinmärken med skitkvalite tänker mest på creative, sen är fördelen med bra lurar att du kan ochså lyssna på musik.
En annan fördel med just Sennheiser är att det finns reservdelar, har ännu dock inte hunnit beställa.
http://www.headparts.se/index.php
Nä jag får inte betatalt för att länka eller nåt av sennheiser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari:

Jag kör med clipmic och vanliga lurar Sennheiser HD560 ovation och Philips HP890. Köper jag ett headset igen så blir det från sennheiser är trött på alla dussinmärken med skitkvalite tänker mest på creative, sen är fördelen med bra lurar att du kan ochså lyssna på musik.
En annan fördel med just Sennheiser är att det finns reservdelar, har ännu dock inte hunnit beställa.
http://www.headparts.se/index.php
Nä jag får inte betatalt för att länka eller nåt av sennheiser.

Creatives aurvana live lurar är dock inte dåliga.

Permalänk
Medlem

Säkert bra, men det finns ingen löstagbar kabel. Eftersom jag är lite insöad på hifi så blir creative inte något alternativ för mig. Vill man köpa sennheiser billigt och ha till mer än spel så är blocket bra men ännu bättre är http://www.hifimagasinet.com/ väldigt bra, numera består första delen av företag så bläddra ner rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari:

Säkert bra, men det finns ingen löstagbar kabel. Eftersom jag är lite insöad på hifi så blir creative inte något alternativ för mig. Vill man köpa sennheiser billigt och ha till mer än spel så är blocket bra men ännu bättre är http://www.hifimagasinet.com/ väldigt bra, numera består första delen av företag så bläddra ner rejält.

Aurvana live är ju samma lurar som denon 1001, så de är väl åtminstone low end hifi lurar.

Permalänk
Skrivet av gossen19:

Ta istället en titt på Logitech G35 Surround . Mycket bra recensioner och jag skulle vilja kalla den vänd åt "gamer-hållet", den har ju G-knappar för fan (jag some casual gamer ser inte nyttan men ändå). Äger en sån själv och kan intyga att den är en helt fantastisk bas, mycket fin 7.1 och 5.1 presterande i den prisklassen. 9,5/10 från mig, klicka på länken för att se 28 recensioner av övriga. Detta är ju ett enormt inslag i "spel-hörlurar" , mycket märklig recension då valde att utesluta dessa. G-35an har ju även G-knappar.

Här ser ni fina detaljer och vad som ingår på Logitechs hemsida <- klicka där . Ljud är givetvis personligt, men även en audiofil skulle uppskatta dessa.

Äger ett själv. Underbart ljud i spel och musik!

Visa signatur

Chassi: Cosmos 1000 | PSU: ZM1000-HP | MB: Asus P6T Deluxe | RAM: OCZ3P1333LV12GK | CPU: Intel i7 970 | Grafik: 2st XFX HD-5870 XXX Crossfire | SSD: 2st Corsair Force 60GB Raid 0 | Skärm: Samsung T220

Permalänk
Medlem

Skaffade ett par Sennheiser 360 och wow, helt makalöst ljud. Micken är nästan för bra, måste flytta ner den en bit nedanför munnen så polarna inte störs av typ luftljud när man pratar.