Permalänk

Själv säger jag Steelseries Ikari, mest för att jag har en själv, och för att den är relativt låg och har en extremt skön design.
Och innan alla säger att Ikari har kass kvalitet så vill jag säga att den håller ypperligt om man är försiktig med grejerna!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Avstängd

Saitek Eclpise (version 1) är en fröjd

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem

Exakt en sådan kör jag med här hemma, svårt att klara sig utan när man väl vant sig!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anncarh:

Flera som gillar den. Är inte galen i logitech möss...har haft sönder ett helt batteri såna, med de var trådlösa och la av efter ett tag. Men...jag kan klämma även på denna

tack!

du kan alltid kollad Zowies EC1, lite överprisad men jag tycker den är skön och funkar om man har små händer.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

ok, tänker inte tillföra till diskussionen med ännu en mus utan varför möss inte designas till kvinnliga gamers/personer med små händer: det är mestadels killar/män ~15-30 år. Vid 15 år har ens hand i stort sett vuxit färdigt och majoriteten killar har medel-stora händer vilket gör att det blir största målgruppen. Mindre händer blir mer av en sidoverksamhet. stereotyper vid spel: killar ca 15-30 spelar FPS, tjejer sims 8-12 och sen är de intresserade av shopping, kläder och mode resten av livet. Delen om stereotyperna är bara en gissning men resten stämmer nog ganska bra. Juste, sen glömde jag att tjejer ska bli fjortisar också och vara intresserade i smink och göra idiotiska facebook-inlägg 13~15 tråkigt men så är det. Om man skulle få företag som razer att lägga märke till kvinnorna skulle ni få fler produkter.

Nattfilosofi

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

ok, tänker inte tillföra till diskussionen med ännu en mus utan varför möss inte designas till kvinnliga gamers/personer med små händer: det är mestadels killar/män ~15-30 år. Vid 15 år har ens hand i stort sett vuxit färdigt och majoriteten killar har medel-stora händer vilket gör att det blir största målgruppen. Mindre händer blir mer av en sidoverksamhet. stereotyper vid spel: killar ca 15-30 spelar FPS, tjejer sims 8-12 och sen är de intresserade av shopping, kläder och mode resten av livet. Delen om stereotyperna är bara en gissning men resten stämmer nog ganska bra. Juste, sen glömde jag att tjejer ska bli fjortisar också och vara intresserade i smink och göra idiotiska facebook-inlägg 13~15 tråkigt men så är det. Om man skulle få företag som razer att lägga märke till kvinnorna skulle ni få fler produkter.

Nattfilosofi

Oj, oj, oj...skrattar här så jag får ont i magen!! Man ska ju aldrig generalisera, egentligen...men du har nog slagit huvudet på spiken rätt bra där. Själv är jag måttligt intresserad av mode, smink och kläder. Finns annat att lägga pengarna på...en ny dator tex! Tycker det är trist att se alla söta småtjejer som man sett växa upp bli fjortisar över en natt. Alla ska de blogga och lägga ut bilder med plutmunnar och klyfta, vare sig de har nån lr inte. Utseendefixering av skadliga proportioner, anser jag.

Men vi andra kvinns får väl ta och kontakta Razer och tjöta lite på dem, så vi får nåt!

Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS
---->Citera gärna, så jag hittar tillbaka<----

Permalänk
Skrivet av anncarh:

Oj, oj, oj...skrattar här så jag får ont i magen!! Man ska ju aldrig generalisera, egentligen...men du har nog slagit huvudet på spiken rätt bra där. Själv är jag måttligt intresserad av mode, smink och kläder. Finns annat att lägga pengarna på...en ny dator tex! Tycker det är trist att se alla söta småtjejer som man sett växa upp bli fjortisar över en natt. Alla ska de blogga och lägga ut bilder med plutmunnar och klyfta, vare sig de har nån lr inte. Utseendefixering av skadliga proportioner, anser jag.

Men vi andra kvinns får väl ta och kontakta Razer och tjöta lite på dem, så vi får nåt!

Det är väl samma för killar. De flesta börjar spela spel eller supa. Anyway om datormöss för små händer. Jag är asiat och tycker jag har små händer. Har inga problem med de flesta möss förutom kanske deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av anncarh:

Hehe, kul att göra nån glad Man får väl ha fest när en mus med art. nr som börjar på W kommer

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Musikälskare

Tillverkas inte längre men detta var min favorit ett bra tag

Finns säkert att hitta på blocket etc. Jag har två men säljer tyvärr inte, nostalgivärde ^^

Logitech G3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av phroggyy

Nattfilosofi

Skrivet av anncarh:

Detta är en större fråga än tråden och forumet, men mindre intressant och väldigt trivial.

Fakta: Fler killar lirar = större marknad. Mer fakta: även om färre tjejer lirar så är det pengar det också, något som steelseries har försökt ta del av i och med deras ikari för tjejer.

Tyvärr så är den mest markanta skillnaden mellan tjejer och killar just handstorleken, medan SS bara färgade mössen vita och rosa. Lite dumt måste jag säga.

Vill ni tjata på Razer, gör det! Annars ta och känn på en Orochi, de är mindre, framförallt lägre. Blir nog mitt nästa inköp. Jag har normalstora manshänder men föredrar småmöss. Har en G9:a just nu.

Möss är tyvärr ganska så jämnstora, vilket drabbar de som har mindre händer eller föredra mindre möss. Men sån är marknden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokhylla2000:

Det är väl samma för killar. De flesta börjar spela spel eller supa. Anyway om datormöss för små händer. Jag är asiat och tycker jag har små händer. Har inga problem med de flesta möss förutom kanske deathadder

Just precis varför jag låter min P15 sitta timme in och timme ut och spela. Bättre han sitter framför en skärm än ligger stupfull i nån buske...

Ja kanske det är deathaddern som tagit kål på mig. Den måste vara gjord för en jätte, typ.

Visa signatur

Asus P8P67 PRO Rev B3 | i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair 8GB 1600MHz Vengeance | OCZ SSD Agility 3 120GB | 2TB Seagate Barracuda Green | Hyper 212 Plus | AX 750W 80+ Gold | Fractal Design Define R3, Vit | Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm | Windows 7 Home Premium | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Tillverkas inte längre men detta var min favorit ett bra tag

Finns säkert att hitta på blocket etc. Jag har två men säljer tyvärr inte, nostalgivärde ^^

Logitech G3

http://www.orangeit.com.au/catalog/images/prodimg/img1563.jpg

Ohh där länkade du nåt vackert... Sitter fortfarande med föregångaren till denna mus och kan inte ha nån annan utan att få grav musarm efter ett par dar, nämligen MX300! Bästa och enda jag kunnat använda.... (Har haft Deathadder jag mä, ren dynga enligt mig)

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilen81:

Ohh där länkade du nåt vackert... Sitter fortfarande med föregångaren till denna mus och kan inte ha nån annan utan att få grav musarm efter ett par dar, nämligen MX300! Bästa och enda jag kunnat använda.... (Har haft Deathadder jag mä, ren dynga enligt mig)

http://www.dansdata.com/images/logitechmx/mx300back520.jpg

Väldigt trevlig mus!:)^^ Var min favorit (höll i många år) tills jag köpte en med sidoknappar: sen gick det med mig som för TS, jag kunde inte vara utan nämnda sidoknappar...^^

Men nu när man har Mac så har Touchpaden ersatt allt vad datormöss heter.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ergonomi

Som en som spelar mycket och har haft musarm så ska ge dig lite råd.

Du borde allvarligt fundera på att iköpa ett tangentbord som inte har den numeriska delen.
Ett kortare tangentbord ger mindre risk för att få ont i arm & axel, det är onaturligt att konstant hålla armen så långt ut som man normalt gör när man har ett fullsize tangentbord.
Jag kör just nu med microsoft arc som är kort och har en lätt böjning (ergonomiskt). Det finns andra microsoft varianter också som är ergonomiska & skippar numeriska delen eller har den avtagbar.

Du kan även köpa en handledsstöd att vila armen på så du kommer högre upp med handen och slipprer den höga böjningen mot musen.
Men du ska ha 90 graders vinkel mellan arm & armbåge (hoppas du har en bra stol så du kan justera höjden).

Om du inte spelar FPS så skulle jag inte köpa en ren gamermus, det finns bra egonomiska möss.
Som evoluents mus(har en själv):

eller swiftpoint(yes har denna med):

eller den som jag spelar med nu Elecom Scopenode, en japansk lasermus som finns att köpa på conrad.se och ska ge känslan av att skriva med en penna (ergonisk design:

Jag har diverse razermöss och andra gamermöss också men just nu använder jag elecom musen för spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XybeX:

Som en som spelar mycket och har haft musarm så ska ge dig lite råd.

Du borde allvarligt fundera på att iköpa ett tangentbord som inte har den numeriska delen.
Ett kortare tangentbord ger mindre risk för att få ont i arm & axel, det är onaturligt att konstant hålla armen så långt ut som man normalt gör när man har ett fullsize tangentbord.
Jag kör just nu med microsoft arc som är kort och har en lätt böjning (ergonomiskt). Det finns andra microsoft varianter också som är ergonomiska & skippar numeriska delen eller har den avtagbar.

Du kan även köpa en handledsstöd att vila armen på så du kommer högre upp med handen och slipprer den höga böjningen mot musen.
Men du ska ha 90 graders vinkel mellan arm & armbåge (hoppas du har en bra stol så du kan justera höjden).

Om du inte spelar FPS så skulle jag inte köpa en ren gamermus, det finns bra egonomiska möss.
Som evoluents mus(har en själv):
http://www.komplett.se/img/p/400/586e5e35-553e-42a1-be56-677c...

eller swiftpoint(yes har denna med):
http://mygaminglaptop.com/wp-content/uploads/2010/02/Swiftpoi...

eller den som jag spelar med nu Elecom Scopenode, en japansk lasermus som finns att köpa på conrad.se och ska ge känslan av att skriva med en penna (ergonisk design:
http://static.gadgetfolder.com/wp-content/uploads/2009/03/sco...

http://static.gadgetfolder.com/wp-content/uploads/2009/03/sco...

Jag har diverse razermöss och andra gamermöss också men just nu använder jag elecom musen för spel.

Tack! Mycket matnyttigt här! Jag har ingen bra stol, tyvärr...måste fixa både nytt skrivbord och stol eftersom det är svårt att få till det annars. Men ett bra handledsstöd ska jag investera i. Hade ett för några år sen som inte var särskilt bra. Ska kolla på morsans jobb..hon har en ultra anpassad arbetsplats. Kanske kan få lite tips där om hur det ska se ut.

Visa signatur