Internet Explorer 9 i skarp version

Permalänk

Vet inte om ni andra fick samma problem men när jag kom till den "snygga" sidan där man skulle välja version kunde jag bara se Vista versionerna i rull-listen.

HÄR kan ni hitta 32 och 64 bitars för W7 om samma sak händer er.

MVH Rikard

Visa signatur

Dator: Zalman GT1000|Gigabyte X48-DQ6|C2D E8400@3.6GHz|Gigabyte GeForce GTX 460 SOC 1GB|ASUS Xonar DX|Mushkin 8500 2x2GB|Intel X25-M G2 160GB|2 x WD RE2 320GB|Samsung HD501LJ|Corsair TX750W || Headset: Qpad QH1339 || Skärm : Samsung SyncMaster 2253BW

Permalänk
Skrivet av wham:

Prova att markera av rutan "Använd mjuk rullning" i Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat.

tack! blev mycket bättre

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Jag kör trekärnig AMD på 2,9Ghz och den inbyggda grafiken på moderkortet. Kan säga att IE9 INTE tar över någon prestandatron på den plattformen iaf. Aftonbladet.se som får ses som en referens på riktigt tunga sidor blir sirapssegt vid scrollning... Chrome är överlägsen IE9 i prestanda. Men jag olika anledningar kör jag ändå Firefox som primär.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja! Nyformaterad dator, vad ska man ha för webbläsare (snabbaste på att ladda sidor alltså)? Körde alltid firefox innan, kört chrome ett tag nu, är IE9 snabbare?

Vilka mer än IE9 är det som i dagsläget har gpu-accelerering i offeciell version?

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Tja! Nyformaterad dator, vad ska man ha för webbläsare (snabbaste på att ladda sidor alltså)? Körde alltid firefox innan, kört chrome ett tag nu, är IE9 snabbare?

Vilka mer än IE9 är det som i dagsläget har gpu-accelerering i offeciell version?

tror att den senaste chrome är snabbast. är inte säker dock. men för mig "känns" den snabbast

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

tror att den senaste chrome är snabbast. är inte säker dock. men för mig "känns" den snabbast

Använder chrome gpun för att rendera sidor?

Permalänk
Skrivet av Segas:

Hade inte reklam varit så illa placerat överallt, hade jag inte brytt mig. Har aldrig klickat på en reklambanner någongång, är inte intresserad. Om nu reklam finansierar Sweclockers, så får den väl placeras på ett sätt som inte stör användaren, annars börjar ju folk använda diverse blockeringsmöjligheter.

Exempel; på min skärm med 1920x1080, täcker Sweclockers faktiskt exakt hälften skärmen (vänstra), medans den högra är helt tom. Sätt skiten där så kan läsaren slippa ha reklamen mitt i allt? Eller reklamen SKA vara bland det vesäntliga så man råkar klicka på den och det klirrar till i kassan? Isåfall förstår jag ännu mer varför folk blir irriterade och installerar reklamblockeringar...

Menar du att du surfar med webbläsaren maximerad (horisontellt)? Vilka sidor har du nytta av det på?

Jag brukade köra Ad Blocker förut, men kan inte säga att jag stör mig speciellt mycket på alla banners sen jag slutade.

Skrivet av Zyriak:

Visst finns det en del buggar men det har det gjort i samtliga läsare vid release (ja även chrome)

Det folk nog stör sig mest på är att IE < 9 är långsamt och dess oförmåga att följa webbstandarder. Förutom det, irriterar vi webbutvecklare oss på användarnas oförmåga att uppgradera till senaste versionen av IE. Om inte Microsoft gör något radikalt, gissar jag att alltför många fortfarande kommer använda både IE 6, 7, 8 förutom 9 om ett år.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Tja! Nyformaterad dator, vad ska man ha för webbläsare (snabbaste på att ladda sidor alltså)? Körde alltid firefox innan, kört chrome ett tag nu, är IE9 snabbare?

Vilka mer än IE9 är det som i dagsläget har gpu-accelerering i offeciell version?

Om du har en någorlunda modern dator, så spelar nog hastigheten mindre roll. Jag använder t.ex. Firefox 3.6, inte för att den är snabbast, utan för den har de bästa tilläggen, och andra småsaker jag stör mig på när jag sätter mig vid Chrome exempelvis.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Om du har en någorlunda modern dator, så spelar nog hastigheten mindre roll. Jag använder t.ex. Firefox 3.6, inte för att den är snabbast, utan för den har de bästa tilläggen, och andra småsaker jag stör mig på när jag sätter mig vid Chrome exempelvis.

Datorn är väl hyfsad. I7 2600k bland annat. Så man märker inte stor skillnad mellan de olika? Kör med orginal windows 7 IE nu och det går ganska segt. Sidorna kommer direkt, men tar några sek att ladda klart helt.

Permalänk
Medlem

Hej
De som har liknande acceleration som IE9 är chrome om jag mins rätt och FF4, medan opera är jag osäker på om det finns. Allt handlar om vad man tycker om, testa följande chrome10, FF4rc och opera11, bara att välja en av dem så kommer du kunna överträffa IE med ljusår. Dont belive in tests, siffror går att manipulera på alla möjliga sätt, visar inte hur läsaren presterar i verkligheten med din egen dator.

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Tja! Nyformaterad dator, vad ska man ha för webbläsare (snabbaste på att ladda sidor alltså)? Körde alltid firefox innan, kört chrome ett tag nu, är IE9 snabbare?

Vilka mer än IE9 är det som i dagsläget har gpu-accelerering i offeciell version?

firefox 4. går som rinnande vatten. men blir inte skarp förens om någon vecka. men inga buggar på den veckan jag använt den.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Skrivet av Defeat^:

Datorn är väl hyfsad. I7 2600k bland annat. Så man märker inte stor skillnad mellan de olika? Kör med orginal windows 7 IE nu och det går ganska segt. Sidorna kommer direkt, men tar några sek att ladda klart helt.

Så länge du håller dig borta från IE 8 och äldre webbläsare, borde du klara dig fint

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Två saker jag verkligen inte begriper med IE 9.

För det första så är all text suddig. Cleratype fungerar alldeles perfekt med min skärm i övrigt (visa skärmar är det ju hemskt på) i alla andra program men det känns som att ie9 kör sin egna frukansvärda inställning.

Det andra är att jag inte kan begripa varför olika verktysfält (favoriter, menyrad) inte är integrerat i desingnen. Det ser ju hemskt inklistrat ut om man aktiverar dem då de inte passar med resten av broswern. Det måste vara det lataste jag sett någonsin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Usch. Det är en av anledningarna till att jag ger fullkomligen fan i IE. Cleartype my ass, det blir extremt obehagligt att surfa. Och kan man stänga av det så hade det varit vettigt, men det är fortfarande inte en webbläsare för mig.

Nej den verkar vara som en handikappad stridsvagn utan motor - lite för stor och klumpig enligt mig.

Skrivet av Segas:

Nu saknas bara en Adblock så man slipper all äcklig reklam överallt.

Skrivet av Blåmussla:

Sorry MS. Too little, too late...

Skrivet av Henkezd:

Funkar fortfarande inte att sätta flikarna nere i aktivitetsfältet för mig

Skrivet av IceDread:

Jag undrar om m$ kommer blocka tilläggsprogram som rensar bort reklam.

Skrivet av Kaleid:

Klart snabbare men fonten är suddiga vilket är oacceptabelt.

Skrivet av Zyriak:

Sök på "cleartype" i Windows (eller gå dit via Display settings) (Windows 7)

Skrivet av gatsten:

Jag vill ha favoriterna på vänstersidan. Sitter med en 26" skärm och man blir ju i det närmaste yr av att leta sig från höger till vänster hela tiden. Kasst. Om inte detta fixas å det snaraste kommer jag för första gången att se ett skäl, för min del, att byta browser.

Låter trist med alla exempel ovan. Är bl.a. dessa anledningar som gör att jag inte skulle lämna Safari.:) Jag slipper reklam, har inga krångliga inställningar, ja helt enkelt: allt bara funkar.:)

Skrivet av Goo5e:

Använder någon Internet explorer fortfarande? :S

Kanske en och annan windatasnubbe för att de tror att IE är bra (eller av nostalgiska skäl), tonåringar, ensamstående mammor (som ser alla uppdateringar som "Frälsningen:D" för de inte vet bättre), äldre män som porrsurfar etc. Själv slutade jag använda IE för länge sen.:)

Använde IE första året med min första dator. Datorn smattrade, "flåsade" och gick upp i varv. En datakille såg över datorn och konstaterade att jag hade diverse virus, malwhere och annat "smått och gott" *not gott*...:P Efter genomgången sa datakillen att man bör installera X annan webbläsare för att om inte helt ta bort problemen så åtminstone minska dem med 10-20%

Synd att det inte utvecklas lika enkla - reklam och virusfria - Safari diton för win också...men men...inte mitt problem...*rycker på axlarna*.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!