Problem med steam och uppstart av spel

Permalänk
Medlem

Problem med steam och uppstart av spel

Hade ett problem med steam att varje gång jag försökte starta fallout new vegas eller total war shogun 2 så startade datorn bara om efter "preparing to launch game"-rutan. Provade omformatera och skaffade senaste drivrutiner osv men har fortfarande samma problem.

q9550
hd 4870 X2
gigabyte GA-EP45-UD3P
asus xonar dx
wd black

jag avinstallerade drivrutinerna för det gamla ljudkortet i lägg till och ta bort program och gick sen in i enhetshanteraren och avaktiverade och avinstallerade det ljudkortet där men det hjälpte inte.

jag har installerat directx 9c också och jag har senaste steamklienten och spelfilerna är inte korrupta lr saknade.

Behöver lite experthjälp nu så säg till om ni behöver mer info om jag missat nåt!

Permalänk
Medlem

Hur länge har du haft problemet? Du minns inte vad du gjorde när du fick problemet? Har du gjort en virusscan?

* När jag spelade HoN, kom det uppdateringar ibland, hade en w7 aktiverings plugin på datorn och då kunde jag inte uppdatera programmet tills jag raderade filen. Om du har något sånt på datorn. (fick lista ut att det var den själv, det stod inte)

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

löste problemet jippi! flashade bios och uppdaterade allt som jag kunde komma på men jag tror det var bios flash som löste det så prova det ifall nån annan har samma problem.