Trådlöst funkar men ej tråd, ny router, ny kabel. Funkar inte på annan enhet heller.

Permalänk
Medlem

Trådlöst funkar men ej tråd, ny router, ny kabel. Funkar inte på annan enhet heller.

Jag får kontakt med det trådlösa (kör tethering via mobilen i skrivande stund) men inte med det trådade.
Har testat det trådade mot 2 andra datorer (MacBook Pro och en gammal laptop med XP), samt mitt PS3, (som däremot får kontakt trådlöst).

Jag har köpt ny kabel, ominstallerat Win 7 på min dator, fått en ny router av BBB, och till och med köpt en för egna pengar (NETGEAR N300), inte heller den funkar trådat. Vi kan alltså utesluta att modemet inte får kontakt med nätet, att det skulle vara något fel med nätverksportarna på datorerna eller PS3'an. Detta eftersom ALLA nätverksportar i hushållet knappast lägger av samtidigt(?). Vi kan utesluta virus med tanke på fräsch ominstallation. BBB säger att de inte är något fel när jag kör med det trådlösa igång. Stänger jag av det säger de att routern har problem att dela ut ip. Det var därför jag fick en ny hemskickad som jag precis testade utan resultat.

BBB 60/20 ADSL2+
Får 169.x.x.x ip (vet att det inte är någon egentlig ip!)

Jag har felsökt non-stop i 5 dagar nu, och jag håller på att bli tokig!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

eum..

Jag tror du ställt in routern i Bridged mode. Byt till NAT.