Permalänk
Medlem

DP till Scart kabel

Tjaa, har kollat runt lite men har inte hittat något som gett mig exakt svar...

Men jag undrar om det går att koppla DP till Scart för att t.ex få datorns bild på tvn
Det ända jag kunde hitta va http://www.alibaba.com/product-gs/316021918/scart_to_dp_cable... . Fast dock så äre ju inte i sverige och jag vetinte om jag vill beställa därifrån :/

Så finns det ngt som vet av nånstans i sverige där man kan köpa sån kabel elr om det ens funkar att koppla så?

Permalänk
Hedersmedlem

Den där kabeln är nåt väldigt speciellt särfall då DP normalt är digital signal och SCART analog som inte låter sig omvandlas direkt i en kabel. Flera olika delar behövs då det inte verkar finnas någon direkt omvandlare DP-SCART. Först en DP-DVI-adapter då DVI-analog signalomvandlare är det som troligen är lättast att få tag på. Att DVI-omvandlaren sedan skulle ha SCART ut är inte troligt så där behövs då även lämplig kabel ut. DP-DVI och diverse analog-SCART finns billigt hos Kjell&Co. DVI-analogomvandlare har jag inte orkat leta upp men skulle tro att Dustin kan ha nåt. Problemet är att dessa prylar brukar vara hutlöst dyra så det är nog trots allt billigare att köpa ny TV och en DP-HDMI-adapter

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videfix:

Den där kabeln är nåt väldigt speciellt särfall då DP normalt är digital signal och SCART analog som inte låter sig omvandlas direkt i en kabel. Flera olika delar behövs då det inte verkar finnas någon direkt omvandlare DP-SCART. Först en DP-DVI-adapter då DVI-analog signalomvandlare är det som troligen är lättast att få tag på. Att DVI-omvandlaren sedan skulle ha SCART ut är inte troligt så där behövs då även lämplig kabel ut. DP-DVI och diverse analog-SCART finns billigt hos Kjell&Co. DVI-analogomvandlare har jag inte orkat leta upp men skulle tro att Dustin kan ha nåt. Problemet är att dessa prylar brukar vara hutlöst dyra så det är nog trots allt billigare att köpa ny TV och en DP-HDMI-adapter

okeej, tack för hjälpen iaf!