Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tredje filmklippet från Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Håller med andra..multiplayer är mest intressant, det behövs en hel del förbättringar mot BC2 och BF2. Dels måste det bli lättare att komma in i spelet, dels måste fusk motarbetas på ett bättre sätt, dels så måste det bli mer balanserat, annars blir det ännu ett spel som samlar damm på hyllan, precis som BC2 gör hemma hos mig nu.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Helikoptern i slutet ser ju extremt bra ut

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grubla:

Är det bara jag som sett det här klippet innan? Tror den var med på någon screening för ett tag sedan?
OnT: Ser riktigt bra ut i detta stadium!

Jo, har oxå för mig att jag sett lite utav detta klippet redan, minns inte var dock

Permalänk
Medlem

bara jag som ryser när musiken kommer på slutet?(varje gång)

SJUKT TAGGAD!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Vill man ha maximal kvalite på både bild och ljud, kan man ladda ner en 359MB fil från Gamersyde. Den är 60fps 1080p WMV. Finns som torrent där också.
http://www.gamersyde.com/news_battlefield_3_faultline_episode...

Permalänk
Medlem

Skönt att stå i det där regnet under helikoptern... Ser jäkligt bra ut iaf, vill ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Vill man ha maximal kvalite på både bild och ljud, kan man ladda ner en 359MB fil från Gamersyde. Den är 60fps 1080p WMV. Finns som torrent där också.
http://www.gamersyde.com/news_battlefield_3_faultline_episode...

Tackar! har letat efter en sådan länk!

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd

känns som man är mer människa än en super mega power op person i spelet. sen var grafiken en sjukt skön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grubla:

Är det bara jag som sett det här klippet innan? Tror den var med på någon screening för ett tag sedan?
OnT: Ser riktigt bra ut i detta stadium!

Skrivet av muddiz:

Jo, har oxå för mig att jag sett lite utav detta klippet redan, minns inte var dock

Det är den läckta videon som ni har sett detta från. http://www.youtube.com/watch?v=jq-mu0pKos0

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som en konsollport och Call of Duty kopia och som alla vet så är ju Call of Duty så långt ifrån verklighetstrogen simulation man kan komma. Denna kommer vara minst 1000x mer orealistiskt än Bohemias ARMA 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

ser bra ut. grafiken flyter på väldigt bra för att vara alpha

en sak dock: när han kryper i luftschakten flyter kroppen fram i en jämn fart i osynk med animationerna på armarna. ser onaturligt ut

Tänkte jag också på, hade varit OK, I Half-Life anno 1998, men 2011..?

Hoppas dom fixar till handventilationstrummesynkningen tills riktiga releasen

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk

Alltså... ärligt talat, sådär fruktansvärt snyggt är det ju inte. Speciellt inte för att vara ett spel som släpps om närmare ett år.

Dessutom har de ju snott musiken från Terminator

Vad är det där för fult skitspel, ser ju minst fyra år gammalt ut?

EDIT: Haha, ofta det var du jonte x)

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

Revolutionerande spel: JA
Bra spel: Det kommer vara likt alla andra battlefield spel, kommer inte förvänta mig lika mycket underhållning som andra spel har bidragit till. (singleplayer och role playing asså)

EDIT: Men kommer definitivt köpa det bara för att det är ett spel fokuserat på PC

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Fick Black hawk down känsla när patronerna regnar ner... Ser verkligen emot BF3.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Eeeek, ge mig nu!

Permalänk
Skrivet av andyboy88:

Fick Black hawk down känsla när patronerna regnar ner... Ser verkligen emot BF3.

tänkte exakt samma sak...han får väl antagligen också brännsår om någon hylsa letar sig in genom kläderna, som den gjorde i filmen...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Har svurit på att sluta förbeställa spel efter att jag känt mig lurad och bedragen av CoD spelen (och Crysis 2 känns ju oxå bara som en konsolportning, och jag avskyr konsol fps). Men lär inte hålla mig ifrån en förbeställning här inte. Gillar ju BC2 skarpt så man får hoppas att dom bygger vidare på samma stil i MP. Vill ju ha ett nytt spel som kan utnyttja datorn man har grafiskt sett samt är kul i MP.
Och ge mig mer fordon

Äntligen ett spel gjort av PC spelare för PC spelare, känns det som iaf.

Dock är BC2 väldigt mycket konsol för min smak. Dock så gillar jag det men BF2 är fortfarande det "riktiga" pc multiplayer.

Det Som jag gillar oerhört skarpt är när han lägger sig ner med ksp90 (svenska namnet) och fäller ut benen så den blir mer stadig som på riktigt. Det går fan inte skjuta kulspruta utan stöd. Saknat det på alla andra krigsspel.
Det verkar som dom har tänkt på små detaljerna och nu fan vill jag att den ska komma.

PS. Ser filmklippet ut som banan på BF2 "Strike at Karkand" ?

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av GambitSWE:

tänkte exakt samma sak...han får väl antagligen också brännsår om någon hylsa letar sig in genom kläderna, som den gjorde i filmen...

Har ju även serien Generation Kill där ksp skytten på Hummern som får hylsor av Apache om jag inte minns fel =D

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Skrivet av larssa87:

Har ju även serien Generation Kill där ksp skytten på Hummern som får hylsor av Apache om jag inte minns fel =D

Cobra, eftersom det är marinkåren...men jag tänkte samma sak

Visa signatur

Ryzen 7 3700 | 32 Gb RAM | Geforce 2070 Super

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Blackgoat:

Gillas!
Skönt med vapen som faktiskt beter sig som vapen.
Inte att man skjuter från höften å träffar alla skott på 100 meters håll.

Vill se multiplayern dock !
Den som är mest intressant för mig

//BG

Men varför ramlar plåtarna på sidan av bron ner av en enda kula? det ser ut som att de är fastsatta med tejp. Som vanligt ska allt flyga iväg och gå sönder i alla spel när man skjuter på det, lycka till att kapa ett träd med ett gevär exempelvis.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Men varför ramlar plåtarna på sidan av bron ner av en enda kula? det ser ut som att de är fastsatta med tejp. Som vanligt ska allt flyga iväg och gå sönder i alla spel när man skjuter på det, lycka till att kapa ett träd med ett gevär exempelvis.

klart det går att skjuta ned trä om man lägger några skott det ser mycket "coolare" ut när allting kan gå sönder.

Permalänk
Skrivet av hunden:

Men varför ramlar plåtarna på sidan av bron ner av en enda kula? det ser ut som att de är fastsatta med tejp. Som vanligt ska allt flyga iväg och gå sönder i alla spel när man skjuter på det, lycka till att kapa ett träd med ett gevär exempelvis.

Hyper-realism säljer
Till exempel så är god-rays(som i Crysis) något som inte sker i verkligheten, till den grad som det sker i spel, men om de inte var där så skulle alla bli sura:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Men varför ramlar plåtarna på sidan av bron ner av en enda kula? det ser ut som att de är fastsatta med tejp. Som vanligt ska allt flyga iväg och gå sönder i alla spel när man skjuter på det, lycka till att kapa ett träd med ett gevär exempelvis.

Antagligen för att det är coolt att förstöra saker

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk

första filmsnutten fick mig först att undra om det var in-game grafik eller externt renderat för promotion-syfte. Efter en stund såg man dock några missar och det var då wow-känslan kom. längtar!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Detta kan vara en anledning att hoppa över sommaren...

Visa signatur

Intel i7 6700K @4GHz l 16GB DDR4 l Asus Z170I Pro Gaming l GTX1060 6 Gb l Fractal Design Define Nano S l Corsair HX 650W l Samsung 1500GB l LG WTQ 22"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Ser ut som en konsollport och Call of Duty kopia och som alla vet så är ju Call of Duty så långt ifrån verklighetstrogen simulation man kan komma. Denna kommer vara minst 1000x mer orealistiskt än Bohemias ARMA 2.

Nu hoppas jag att du trollar.
Kikade du på klippet i 1080p?
Tänkte du på att det var en pre alpha? Det innebär att ingen avancerad grafik är ditpillad än...

Skrivet av fille3002:

första filmsnutten fick mig först att undra om det var in-game grafik eller externt renderat för promotion-syfte. Efter en stund såg man dock några missar och det var då wow-känslan kom. längtar!

Det är ju extra imponerade med tanke på att det inte ens är en alpha än

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Hoppas dom levererar, för om man snackar Hype, ja denna videon häller tändvätska på grillen. Får gåshud!!

Rekomenderar att köra den på TVn med fetesurround XD

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Utomhus miljön ger en lite realistisk krigsfilm-känsla! För att vara Pre-Alpha.

Inomhus var inte direkt så snyggt, sen även det med plåtarna, när jag såg videon med snipern på taket gick allt sönder på ett realistiskt sätt än plåtarna här.

Fastna också på det där med osynkande handen dock kommer de säkert fixa det.

Sen scenen där han drar bort kabeln och blir nedslagen hoppas bara att man får slå tillbaka fritt alltså att det inte är scriptat som Crysis 2 i slutet.

Typ:

Press Mousebutton 1 to crawl
Press Mousebutton 2 to crawl
Eller när man faller press F to grab.

Fan sånt ska man ju inte veta? Man måste ju tänka lite själv och inse nu ramlade jag och kommer dö då måste jag hålla mig. Det är ju sånt som gör det hela realistiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jookeer:

Besviken. När han drar ut kabeln borde man få en BSOD så man slipper se skiten.

vad är du besviken på om man får fråga?...

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless