Dra sladdarna på ett bra sätt i chassi?

Permalänk

Dra sladdarna på ett bra sätt i chassi?

(vet ej om denna tråd är rätt, sorry om den inte är det)

Hej, jag har nyss köpt ett nytt chassi med plexiglas på sidan med nu vet jag ej riktigt hur jag ska dra sladdarna från nätaggregatet på något bra sätt :/ . Nån som har nåt tips?

Tack på förhand

p.s jag har sökt på youtube och Google med hittat 0

Permalänk
Avstängd

Chassi, modulärt agg?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Kan vara en bra idé att säga vad du har köpt för chassi.

Permalänk
Medlem

om du inte hittar några hål kan du ju alltid använda "hålet" vid hårddiskburen

Permalänk
Permalänk
Medlem

har samma låda och samma nätagg, har inte orkat bry mig så mycket än ska göra det när ja slänger i lite mer fläktar om någon månad. men hårddiskburen fungerar fint för mig iallafall syns inge från fönstret alls typ

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av cirderf:

har samma låda och samma nätagg, har inte orkat bry mig så mycket än ska göra det när ja slänger i lite mer fläktar om någon månad. men hårddiskburen fungerar fint för mig iallafall syns inge från fönstret alls typ

ok, jag ska snart skaffa nya fläktar också får kanske se då, ganska långa sladdar från nätagget

Permalänk
Medlem

använd dubbelhäftande tejp, sätt i "taket" på chassit. Använd buntband eller liknande och försök stripa upp där du kan. Använd fantasin Annars får du ta fram dremeln !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

ok, jag ska snart skaffa nya fläktar också får kanske se då, ganska långa sladdar från nätagget

har funderat på att göra lite hål så man kan få det bakommoderkortet ska kolla någon dag hur mycket plats de finns på andra siidan

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av Pjära:

använd dubbelhäftande tejp, sätt i "taket" på chassit. Använd buntband eller liknande och försök stripa upp där du kan. Använd fantasin Annars får du ta fram dremeln !

okej, ska se om jag kan få fast dom på nåt bra sätt med buntband. Finns det ingen youtube film om detta?

Permalänk
Skrivet av cirderf:

har funderat på att göra lite hål så man kan få det bakommoderkortet ska kolla någon dag hur mycket plats de finns på andra siidan

hehe ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Måste ju kolla göra lite egna grejer på en låda kan vara kul ^^ . alla sätt är bra förutom de dåliga

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Har ett CM Elite 333, har kapat för 8pin, frontpanelen och tagit bort hårddiskburen, ser riktigt nice ut om jag får säga det själv

Har du en dremel så tycker jag du ska kapa upp hål för kabeldragning, det går med sticksåg också...
Ha tålamod!

Lägger upp en bild snart, då kanske du får någon bra ide hur du ska dra kablarna...

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av ASUSG15:

Har ett CM Elite 333, har kapat för 8pin, frontpanelen och tagit bort hårddiskburen, ser riktigt nice ut om jag får säga det själv

Har du en dremel så tycker jag du ska kapa upp hål för kabeldragning, det går med sticksåg också...
Ha tålamod!

Lägger upp en bild snart, då kanske du får någon bra ide hur du ska dra kablarna...

ok, gör så

Permalänk
Avstängd

Personligen tycker inte jag att man ska dölja alla sladdar helt, blir oftast snyggare om man ser en del sladdar, så slipper man problemet med att trycka in alla sladdar i ett för litet områden i burken, vilket ändå bara skapar andra problem.

Permalänk

har nu gjort så gott jag kunde åt sladdarna. blev i alla fall bättre än förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

har nu gjort så gott jag kunde åt sladdarna. blev i alla fall bättre än förut

lite bilder i galleriet vore trevligt så man kan få se lite hur det blev

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

ok, ska snart lägga upp

Permalänk

Här är lite bilder på hur det blev, syns lite dåligt på grund av att jag använde mobilen 3.2 mp kamer

http://img855.imageshack.us/g/dsc00029j.jpg/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Här är lite bilder på hur det blev, syns lite dåligt på grund av att jag använde mobilen 3.2 mp kamer

http://img855.imageshack.us/g/dsc00029j.jpg/

Aj då xD
Försök igen? :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Här är lite bilder på hur det blev, syns lite dåligt på grund av att jag använde mobilen 3.2 mp kamer

http://img855.imageshack.us/g/dsc00029j.jpg/

ser väl hyffsat ut fast går nog att få bättre med lite finurlighet :D, dock ska ja väl inte säga något allt ligger i en klump i min låda än sålänge... de projektet blir till ja skaffar några fler fläktar ^^

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Aj då xD
Försök igen? :3

Nja får se kanske när jag köper nytt moderkort ska då ha ett ATX istället för mitt nuvarande mini-ATX

Permalänk
Medlem

Har samma chassi, och tycker att jag fått till det ganska bra utan moddningar på chassit. Eftersom du har ett mATX (?) så kanske det kan bli lite svårare att gömma 24-pin och satam sätt en svart sleeve på/köp svarta kablar så ser det nog bättre ut. Orkar inte fota nu men citera så hittar jag tillbaka imorgon, kanske laddar upp lite bilder då. Ladda upp med mycket buntband, dubbelhäftande tejp och tålamod tills dess!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Har samma chassi, och tycker att jag fått till det ganska bra utan moddningar på chassit. Eftersom du har ett mATX (?) så kanske det kan bli lite svårare att gömma 24-pin och satam sätt en svart sleeve på/köp svarta kablar så ser det nog bättre ut. Orkar inte fota nu men citera så hittar jag tillbaka imorgon, kanske laddar upp lite bilder då. Ladda upp med mycket buntband, dubbelhäftande tejp och tålamod tills dess!

okej, jag har ett mini-ATX så måste dra vissa sladdar ganska långt, ska köpa nytt någon gång

Permalänk
Skrivet av felxi:

Har samma chassi, och tycker att jag fått till det ganska bra utan moddningar på chassit. Eftersom du har ett mATX (?) så kanske det kan bli lite svårare att gömma 24-pin och satam sätt en svart sleeve på/köp svarta kablar så ser det nog bättre ut. Orkar inte fota nu men citera så hittar jag tillbaka imorgon, kanske laddar upp lite bilder då. Ladda upp med mycket buntband, dubbelhäftande tejp och tålamod tills dess!

Skulle vara jätte bra om du kunde ladda upp några bilder på hur du gjort

Permalänk
Medlem

Kolla på den här: http://www.youtube.com/watch?v=ERhxmzQR6xA

Det är förvisso inte samma chassi eller nätagg, men det är ändå massa bra tips

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Får inte till det med överföringen av bilderna till datorn... Men försök att binda ihop kablarna till knippen så blir det bättre. Dra kablar från kontakten till första bästa ställe att gömma sig på, tex sata-kablarna spänner du ihop tillsammans bakom hårddiskburen rakt till höger, samma sak med PCI-ström och 24-pin. Det som var svårt i chassit var front-ljudet, sladden var för kort för att dra på ett vettigt sätt. Funderade ett tag på att strunta i den, men nu ligger den över hela moderkortet, mellan PCI-portarna (min frontljud-utgång sitter längst ner till vänster på moderkortet).
Men försöker igen med bilderna om jag hittar usb-sladden till kameran.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Får inte till det med överföringen av bilderna till datorn... Men försök att binda ihop kablarna till knippen så blir det bättre. Dra kablar från kontakten till första bästa ställe att gömma sig på, tex sata-kablarna spänner du ihop tillsammans bakom hårddiskburen rakt till höger, samma sak med PCI-ström och 24-pin. Det som var svårt i chassit var front-ljudet, sladden var för kort för att dra på ett vettigt sätt. Funderade ett tag på att strunta i den, men nu ligger den över hela moderkortet, mellan PCI-portarna (min frontljud-utgång sitter längst ner till vänster på moderkortet).
Men försöker igen med bilderna om jag hittar usb-sladden till kameran.

ok, det var ungefär så jag tänkte också.

Permalänk
Skrivet av Riyonah:

Kolla på den här: http://www.youtube.com/watch?v=ERhxmzQR6xA

Det är förvisso inte samma chassi eller nätagg, men det är ändå massa bra tips

Tack, nice video synd att man inte har sånt chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av kagstrom2100:

Tack, nice video synd att man inte har sånt chassi

Jo det verkar riktigt najs att jobba i, och personligen tycker jag det är snyggt som f*n. Men man får väl göra det bästa av vad man har helt enkelt. Videon ger väl lite tips och så i alla fall

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp