Vad använder ni för shampoo? Några tips på en bra sort=)?

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för shampoo? Några tips på en bra sort=)?

Hejsan

Några tips på ett bra shampoo?

Just nu har har head and shoulders som funkar okej. Det blir inte så mkt liv i håret. Vilket shampoo använder ni som ni tycker fungerar bra?

Vill få mitt hår mer hälsosamt. Så har ni något tips på ett härligt och bra shampoo som ni använder :)? Gärna något som är bra för hårbotten med. Tack. Försöker hitta någon som luktar lite mer fräsht. Tvål lukt känns ganska tråkigt som mitt hår luktar nu =P.

Mvh Drumblast

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Inte använt shampoo på några år, hur skönt som helst.

Permalänk
Medlem

Är inte så noga för mig, men tresemme eller vad det heter funkar helt ok, samt sunsilk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Är inte så noga för mig, men tresemme eller vad det heter funkar helt ok, samt sunsilk

Okej najs, jag hittade denna http://www.thebodyshop.se/web/man/white_musk_sport%C2%AE/Whit...

och http://www.thebodyshop.co.uk/_en/_gb/catalog/product.aspx?Par...

Kan ju vara bra, lite dyr dock.

Edit: tresemme är ju för tjejer? fast visst, det kan ju funka på killar med, men jag tar nog något annat.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

American Crew funkar skitbra för mej som ofta får torr hårbotten på vintern. Dom har schampon för olika hårtyper, så de är bara att köpa det man tror passar än själv.
Finns på bland annat på www.gents.se

Permalänk
Medlem

http://www.lidl.fi/cps/rde/xchg/SID-8ACD8B98-CA466ADD/lidl_fi...

15-20 spänn för 1 liter, räcker ett bra tag

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ettis:

hahaha fy fan

Skrivet av hambli:

American Crew funkar skitbra för mej som ofta får torr hårbotten på vintern. Dom har schampon för olika hårtyper, så de är bara att köpa det man tror passar än själv.
Finns på bland annat på www.gents.se

MM dom där värkar ju bra dom. Är lite trunnhårig längt fram så jag skulle behöva något som förstärker det. Men samtidigt känner man sig som en gubbe om man köper anit-hairloss =P.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

dubbel

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Använder en shampoo och duschgel från body shop som heter arber. Kostar 170 kr per tub men räcker i ett halvår. Skulle aldrig köpa något billigt skit där man betalar för vatten.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Hejsan

Några tips på ett bra shampoo?

Just nu har har head and shoulders som funkar okej. Det blir inte så mkt liv i håret. Vilket shampoo använder ni som ni tycker fungerar bra?

Vill få mitt hår mer hälsosamt. Så har ni något tips på ett härligt och bra shampoo som ni använder :)? Gärna något som är bra för hårbotten med. Tack. Försöker hitta någon som luktar lite mer fräsht. Tvål lukt känns ganska tråkigt som mitt hår luktar nu =P.

Mvh Drumblast

Använder du balsam? Halva "effekten" kommer därifrån nämligen.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Använder du balsam? Halva "effekten" kommer därifrån nämligen.....

Jag har långt hår(till axlarna), använder balsam bara i topparna, så det inte ser för fett ut.

Funderat på att klippa mig till sommaren dock.

Jag vill ta hand om håret mer. Det är småtunt och stressat. Även kliar det lite fortfarande i hårbotten. Om det finns balsam som förbättar det utan att bli fett eller väldigt glasigt så kan jag gärna kolla vidare på det.

Skrivet av P-NILZ:

Använder en shampoo och duschgel från body shop som heter arber. Kostar 170 kr per tub men räcker i ett halvår. Skulle aldrig köpa något billigt skit där man betalar för vatten.

mm den är fin, luktar gott tycker jag. Men funderat på om lukten passar alla, den är lite unik(på ett bra sätt imo)^^ mycket träig lukt.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

KMS Hairplay Texture Shampoo
"Hairplay Texture Shampoo ger dig den bästa förutsättningen för styling genom att ge håret
struktur och volym. "

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

mm den är fin, luktar gott tycker jag. Men funderat på om lukten passar alla, den är lite unik(på ett bra sätt imo)^^ mycket träig lukt.

Finns ju flera andra dofter, jag använder arber för att min sambo slänger sig i duschen när jag använder den

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Köper alltid den stora flaska Head&Shoulders från Rusta allt annat resulterar i kraftig snöfall från min skalle- har väldigt torr hud sen så tappar jag mycket hår och har nästan inget alls på toppen- någon som vet om det är vanligt med mycket mjöl då man håller på att tappa sitt hår?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Köper alltid den stora flaska Head&Shoulders från Rusta allt annat resulterar i kraftig snöfall från min skalle- har väldigt torr hud sen så tappar jag mycket hår och har nästan inget alls på toppen- någon som vet om det är vanligt med mycket mjöl då man håller på att tappa sitt hår?

Det är vanligt med mycket mjäll om man har torr hud och använder head & shoulders. Jag skulle genast rekommendera dig att köpa ett dyrare shampoo då det du har nu är döden för håret.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Köper alltid den stora flaska Head&Shoulders från Rusta allt annat resulterar i kraftig snöfall från min skalle- har väldigt torr hud sen så tappar jag mycket hår och har nästan inget alls på toppen- någon som vet om det är vanligt med mycket mjöl då man håller på att tappa sitt hår?

Det kanske? : http://www.gents.se/american-crew-tea-tree-shampoo.htm

Jag själv har för mig att det inte beror på att man får mjäl. Utan av stress dårlig, kost, sömn och hårprodukter kan ju spela roll även det.

Jag själv köpte : American Crew Trichology – Hair recovery shampoo

Bara för att håret var rätt slitet och lite tunt Ska använda det ett tag bara sen tar jag något annat. Fixat ett bättre konst tillskott även. Det ska hjälpa med :).

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det är vanligt med mycket mjäll om man har torr hud och använder head & shoulders. Jag skulle genast rekommendera dig att köpa ett dyrare shampoo då det du har nu är döden för håret.

Skrivet av Laars:

Det kanske? : http://www.gents.se/american-crew-tea-tree-shampoo.htm

Jag själv har för mig att det inte beror på att man får mjäl. Utan av stress dårlig, kost, sömn och hårprodukter kan ju spela roll även det.

Jag själv köpte : American Crew Trichology – Hair recovery shampoo

Bara för att håret var rätt slitet och lite tunt Ska använda det ett tag bara sen tar jag något annat.

Skrev lite otydligt men det blir bara värre om jag använder något annat än head&shoulders. Har använd alla möjliga olika shampoo men ingenting fungerar. Sen är det nog ärftligt det att jag tappar håret då det följer den karakteristiska mönster som när man har ärftligt håravfall och så verkar det vara några på farsans sida som är flintskalliga inklusive hans brorsa, konstigt nog så har inte han det...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Jag har använt Tigi Bedhead for men. http://www.lookfantastic.com/hair/tigi-bed-head/tigi-b-for-me...

Luktar pepparmint och för fett hår så håret håller sig mjukt och rent länge

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Tyvärr har man inget hår längre men en fördel med det är att man slipper använda shampoo. Så mitt tips? Raka dig!

Visa signatur

Säljer gymutrustning och träningsredskap på Gymkompaniet.se

Permalänk
Medlem

H&S. Original-varianten.

Permalänk

Body Shop som tidigare nämnt är jättebra. De har lite mer exotiska hygienprodukter. Just nu använder jag SYOSS shampoo vilket funkar men jag kommer snart påbörja "naturliga" shampoos och tvål från Bodystore.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

Fick nåt skit av kusinen som är frisör. Bästa jag har använt iaf. Minns dock inte vad det hette. =P
Räckte skitlänge och man kände att håret blev rent. Inte alls lika vattnigt som det man köper på rusta.

Ah, fan. American Crew heter det ju. Du hade ju länkat till det.
http://www.gents.se/american-crew-daily-shampoo.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av electric_man:

Fick nåt skit av kusinen som är frisör. Bästa jag har använt iaf. Minns dock inte vad det hette. =P
Räckte skitlänge och man kände att håret blev rent. Inte alls lika vattnigt som det man köper på rusta.

Ah, fan. American Crew heter det ju. Du hade ju länkat till det.
http://www.gents.se/american-crew-daily-shampoo.htm

Jajemen, beställt av det märket, kommer på månad nog. Ska se hur stor skillad det blir mellan head and choulders.

Skrivet av razor1394:

Body Shop som tidigare nämnt är jättebra. De har lite mer exotiska hygienprodukter. Just nu använder jag SYOSS shampoo vilket funkar men jag kommer snart påbörja "naturliga" shampoos och tvål från Bodystore.

Mm ska nog gå över till den senare gillar Dom mkt och bra mer praktiskt med både för kropp och hår.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Använder en shampoo och duschgel från body shop som heter arber. Kostar 170 kr per tub men räcker i ett halvår. Skulle aldrig köpa något billigt skit där man betalar för vatten.

Det beror ju på hur ofta man tvättar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det beror ju på hur ofta man tvättar sig.

Ja jag tycker mer än en gång om dagen känns överambitiöst.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har en flaska av följande ståendes i badrummet:

Det är en stor flaska Ginesis som luktar mint. Med tanke på att jag använder den så pass sällan (1-2 gånger i månaden) så räcker den en evighet.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Avstängd

Jag fick en dunk handtvål som riktar sig till hyresvärdar som fungerar för att få rent. Det löser upp fett och drar ner det i avloppet när jag sköljer med vatten.
I mina svagare stunder använder jag något schampo i andra sköljningen för att det inte ska bli så trassligt och för att det ska lukta bättre.
(Det är i regel precis samma tensider i schampo och flytande tvål. Parfym och konditionerare ser jag inte varför jag behöver ha i vid första sköljningen.)

Hår är dött material.
Ni bör vara lite skeptiska till många av påståendena som görs om schampo just därför.
Det kan ge en ytbeläggning på håret, men det är allt det kan göra med hår som redan har vuxit ut.
Jag kan inte se hur det skulle kunna göra håret tjockare t.ex.

Tomas_88:
Prova något medel mot hårbortfall, typ Regaine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Skrev lite otydligt men det blir bara värre om jag använder något annat än head&shoulders. Har använd alla möjliga olika shampoo men ingenting fungerar. Sen är det nog ärftligt det att jag tappar håret då det följer den karakteristiska mönster som när man har ärftligt håravfall och så verkar det vara några på farsans sida som är flintskalliga inklusive hans brorsa, konstigt nog så har inte han det...

Det här med att man tappar håret, sägs ju att det ska vara ärfligt. Men i mitt fall så vete fan hur eller vad man ska tro. Ingen, och då menar jag ingen i min manliga eller kvinnliga släkt har haft egeskapen till tunnhårighet. Men likförbannat så började jag att bli tunnhårig i 30-35 års åldern. Så förmodligen så har det väl legat någon vilande gen som nu kommit till liv igen.

Men i dagsläget så har jag mer och mer accepterat tunnhårihgeten till något posetivt. Bättre har jag faktiskt aldrig haft det. Så det hela handlar bara om vanesak, hur man ställer sig till det hela.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu har jag prövat både american crew och Wellas SP for men shampoo. American crew var kung men kliade. Wellas gillar jag ganska bra, dock rätt så dyrt 150kr :S. Dock har jag har fortfarande tort hår =P Tvättar det ca varje/varannan dag. Balsam skulle nog vara ett alternativ kanske.

Tips på balsam? Inte så många som använder det kan jag tänka mig dock...

Visa signatur

Citera så får du svar :)