Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

På vilket sätt var mitt inlägg inte nyanserat? Jag rapporterade endast vad dom själva beskriver föremålen som, sen om det är rätt eller fel låter jag andra avgöra, jag lägger inget värde i det. Men jag tror ingen här på Sweclockers har tillräckligt kunskap för att kunna utesluta det ena eller andra.

Det intressanta är att hennes forskning har blivit godkänt i olika studier.

Det blir intressant först då oberoende studier görs vilka inkluderar de felkällor som finns men som inte har undersökts närmare. Det enda man kan säga just nu är att beatrice har funnit svårförklarliga ljusblänk i gammal data men hon har själv inte kunnat konkludera varför de är där. Att hon själv, i studien, korrelerar dem med atomvapentest är en svaghet eftersom det tyder på grav bias.

*edit* Sorry surrogate, det gick över mitt huvud, haha!!

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem

Här är ennu en sammanfattning från The Soul Foundation.

Obs! Framspolat

Permalänk
Skrivet av muSashi:

På vilket sätt var mitt inlägg inte nyanserat? Jag rapporterade endast vad dom själva beskriver föremålen som, sen om det är rätt eller fel låter jag andra avgöra, jag lägger inget värde i det. Men jag tror ingen här på Sweclockers har tillräckligt kunskap för att kunna utesluta det ena eller andra.

Det intressanta är att hennes forskning har blivit godkänt i olika studier.

Den fetade meningen, "Det ska alltså finnas artificiella föremål i rymden, innan människan skickade upp den första sateliteten."

Om man lyssnar på Beatriz så uttrycker hon inte samma säkerhet på vad det faktiskt är de observerat trots att hon har en bias/vinkling, hon ger ett antal olika och möjliga förklaringar.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Skrivet av TotalF:

*edit* Sorry surrogate, det gick över mitt huvud, haha!!

No offense.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem

Jag har inte på väldigt länge sätt en så bra video som sammanfattar mina tankar om utomjordingar som denna. Se den med ett öppet sinne, försök förstå varför UFO-teorier faktiskt är skadliga för diskussionen i sig. Det är inte aliens som är svaret, för om det var det skulle de vara så avancerade att de inte lämnar spår efter sig. Det finns en anledning att det aldrig varit aliens hittills och inte kommer vara det på bra länge till

Okända fenomen är helt naturliga, och med mer information kan de oftast förklaras ganska enkelt. Okänt betyder inte aliens

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Den fetade meningen, "Det ska alltså finnas artificiella föremål i rymden, innan människan skickade upp den första sateliteten."

Om man lyssnar på Beatriz så uttrycker hon inte samma säkerhet på vad det faktiskt är de observerat trots att hon har en bias/vinkling, hon ger ett antal olika och möjliga förklaringar.

Har sett ett flertal intervjuer där hon påstår att det är just artificiella föremål som hennes forskning har funnit.
Hon har svårt att se någon annan logisk förklaring, sen kanske hon inte var lika tydlig i den här intervjun? Men i alla fall, det är inget som jag hävdar, jag agerar endast sändebud angående hennes forskningsresultat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

https://www.youtube.com/watch?v=sZYSjqr6mIc

Jag har inte på väldigt länge sätt en så bra video som sammanfattar mina tankar om utomjordingar som denna. Se den med ett öppet sinne, försök förstå varför UFO-teorier faktiskt är skadliga för diskussionen i sig. Det är inte aliens som är svaret, för om det var det skulle de vara så avancerade att de inte lämnar spår efter sig. Det finns en anledning att det aldrig varit aliens hittills och inte kommer vara det på bra länge till

Okända fenomen är helt naturliga, och med mer information kan de oftast förklaras ganska enkelt. Okänt betyder inte aliens

Aliens bör och borde alltid vara det sista alternativet när man diskuterar UFO-fenomenet, det är min bestämda åsikt, som jag tror att dom flesta här inne delar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Har sett ett flertal intervjuer där hon påstår att det är just artificiella föremål som hennes forskning har funnit.
Hon har svårt att se någon annan logisk förklaring, sen kanske hon inte var lika tydlig i den här intervjun? Men i alla fall, det är inget som jag hävdar, jag agerar endast sändebud angående hennes forskningsresultat.

Jag utgick bara ifrån det som stod i din kommentar + det länkade klippet. Men men vi behöver inte älta det mera.

Beatrize anpassar sig kanske beroende på vem hon samtalar med. Att hon har svårt för att se en annan förklaring betyder inte att det inte finns just en annan förklaring. Det ligger lite i sakens natur när det gäller att upptäcka nya saker, att man först inte vet.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är nästan komiskt hur känsligt detta ämne är för många skeptiker här. Tonen blir ju nästan aggresiv ibland.

Permalänk
Medlem

Snarare än att föra med aggressiv ton är det väl rimligare att flera här ur det skeptiska lägret borde föräras med en badge med titeln Stoisk Återhållsamhet

All kidding aside - tycker ALLA här håller god ton. Jämfört andra soc.medier där det hade spårat käpprätt med en gång

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Skrivet av landahl:

Det är nästan komiskt hur känsligt detta ämne är för många skeptiker här. Tonen blir ju nästan aggresiv ibland.

Hehe, nu vet jag inte exakt på vad du syftar på, men du menar väl inte att kritik är aggressiv för att den är saklig?

Jag tycker att sakligt objektivt resonerande är en bra metod för att komma fram till objektiva sanningar.
Personligen försöker jag alltid kommunicera respektfullt, tills jag blir bemött med motsatsen och då lägger jag ribban på samma nivå. Hoppas alla gör lika dant.

Visa signatur

Tålamod och disciplin!