Permalänk
Skrivet av _Radat:

Jätte nice! Ett fullständigt runt hål skulle det vara full pott(Y)

Tack.

Skrivet av kaya:

Snyggt kul med ett lite annorlunda färgschema, Hoppas du kan fixa till hållet bara. Med lite gängtejp så skulle du kanske kunna fixa slangarna till H50.

Tack Testade med gängtejp, och det är inte snyggt Det är ju svarta pinaler i lådan redan så slangarna passar bra in iaf.

Skrivet av sepetdav:

Snyggt!! Helt solklart 5p! Skippa bara sidoplåten, den drar ner hela bygget! Kör på en ren plexiglasskiva då passar den i övrigt stilrena designen.

Hmmm. Elaborate?
Menar du ett stort kantigt fönster över hela sidan. Eller menar du att jag borde göra en ny sida av rent plexiglas?
Jag har nämligen en 3mm plexiglasskiva som är större än sidoplåten.

Skrivet av Ztubben:

Mycket snygg, vågar nog säga att detta min favorit bland dom moddade gallerierna jag hunnit titta igenom än så länge.

Tack

Skrivet av Poison:

Jag tycker du ska vara stolt över dig själv. Riktigt snyggt chassi
Men som vissa redan påpekat är det just den orunda cirkeln. Den syns dessvärre för mycket för att man ska kunna bortse från det.

Vad som annars hade passat istället för ett runt hål är om du istället hade gjort en 8-kantscirkel. Jag vet inte hur lätt det skulle bli för dig att göra om till detta istället eller om du känner att det är värt mödan. Men oavsett min åsikt av cirkeln är chassit skitsnyggt! Thumbs up!

Skrivet av Pantheus:

Hålet inte riktigt runt?

Tack
Ja cirkeln stör mig också
Lite mer nu sen alla påpekat det ^^

Håller på och filar på sidan och lite andra småsaker.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Yes, rakt ut

//BG

tack så mycket!:D

Permalänk
Hedersmedlem

Grymt snygg!

Det enda som jag verkligen ogillade är att hålet inte är helt runt - det drar ner helhetsintrycket massor :/

Annars hur tuff som helst, speciellt sån där plåt som man ska ha som golv egentligen (finns ett fint namn som jag inte kommer på just nu) passade perfekt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Grymt snygg!

Det enda som jag verkligen ogillade är att hålet inte är helt runt - det drar ner helhetsintrycket massor :/

Annars hur tuff som helst, speciellt sån där plåt som man ska ha som golv egentligen (finns ett fint namn som jag inte kommer på just nu) passade perfekt!

Tack

Ang sidoplåten ligger den på arbetsbänken för tillfället. Ska se om det finns något att göra åt det.
Har ingen fancy equipment direkt, "Dremel" och ett par handfilar får lov att duga

Jag har även gjort ett par små updates i lådan.
Ska slänga upp bilder på det inom kort.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Plexi är inte fint, hålet ser inte helt runt ut heller. Annars ett kul bygge.

Permalänk
Medlem

En sleevad katt!

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem

Montera orginal täckplasten på en intern dvd istället, och låt hela täckplasten åka ut med dvd luckan.. Eller sätt in en slot-in och gör en smal spring i täckplasten

Snyggt!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt och cleant! Men tycker du borde behållt 260it, var riktigt läckert som vit lackat må jag säga (Y)

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Snyggt och fräscht med vitt!
Ganska vågat dock att göra ett runt hål, men det blev snyggt!
vart köpte du plexit btw?:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

Snyggt och fräscht med vitt!
Ganska vågat dock att göra ett runt hål, men det blev snyggt!
vart köpte du plexit btw?:P

Oj, lite sent svar kanske.
Tack så mycket

Jag köpte plexiglaset av den lokala glasmästaren. Bra mycket billigare, och större bitar än på t.ex Clas Ohlson. Fick pröjsa en 50 lapp tror jag, för en 400x500x5 mm spillbit.

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

Stilrent och snyggt! 5p

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Stilrent och snyggt! 5p

Tack

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

Riktigt tjusigt. Klar 5a

Permalänk
Medlem

Dåligt imponerande bygge!

Visa signatur

Stationär:Coolermaster Cosmos II, Corsair AX1200W, MSI X79A-GD65 8D, Intel Core i7 3930K, Corsair H100, 64GB Corsair VENGEANCE 1600Mhz, Gigabyte GTX690SLI, 256+256GB OCZ Vertex 4 Raid0.
Bärballe: MSI GT780R-231NE.

Permalänk
Skrivet av Rhole:

Dåligt imponerande bygge!

Tack!

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem

Solklart ett 5/5 bygge

Idé och utförande håller lika hög klass.

Permalänk

Riktigt snyggt! bra jobbat!

Permalänk
Skrivet av Miggro:

Solklart ett 5/5 bygge

Idé och utförande håller lika hög klass.

Skrivet av Kevin1992:

Riktigt snyggt! bra jobbat!

Tackar

//BG

Visa signatur

---Nuclear Media

Permalänk
Medlem