Permalänk
Skrivet av muffyn:

Personligen gillade jag prototypen av sidoplåten var snyggare. Men annars är ju resten skit najs.

Hur var det med att borra och sånt i isoleringen?

Det var lite jobbigare än jag trodde Lite därför det inte blev som jag hoppades med "rundheten" av hålet. Ska se vad jag kan göra åt det de närmaste dagarna.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Inaktiv

Sjukt snyggt
5p

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt Vart fick du tag i cluster fläktarna? Jag har fått ta hem mina från Tyskland finns dem i Sverige nu? Dem är riktigt riktigt bra btw

//EDIT Sry såg att du redan skrivit var, läste lite slarvigt

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

förlåt om jag verkar sjukt efterbliven nu men hur fan gör man när man sleavar kablarna?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga hur du bytte den röda dioden!, jag har funderat och funderat! Samt vart du köpte dem vita?

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tjenna!

riktigt snyggt blev det! men jag har en fråga det är de 6st originala fläkt kontroll skiten som amn snurrrar på passar de 6st originala i r3:et alltså att jag kan stänga dörren ordentligt?

mvh. emil

Permalänk

Tack Tack

Skrivet av Pizzabulle:

förlåt om jag verkar sjukt efterbliven nu men hur fan gör man när man sleavar kablarna?

Som Royzan länkade till Nån video på YT kan vara bra att kolla på.

Skrivet av Royzan:

Jag måste fråga hur du bytte den röda dioden!, jag har funderat och funderat! Samt vart du köpte dem vita?

Ta lös alla frontkablar från moderkortet först, ryck loss fronten, sen sitter dioden fastlimmad i "halon" runt startknappen. Bara å rycka ur. Tejpa insidan av plasten med eltejp eller annan tjock tejp innan du sätter dit nya dioden, då det lyser igenom plasten annars. Jag köpte ett par uppsättningar färdiglödda dioder på Coolingstuff.se. Har likadana vita runt plexiglaset.

Skrivet av fozoh:

tjenna!

riktigt snyggt blev det! men jag har en fråga det är de 6st originala fläkt kontroll skiten som amn snurrrar på passar de 6st originala i r3:et alltså att jag kan stänga dörren ordentligt?

mvh. emil

Nej de passar inte bakom lucka i r2/r3. Jag tog bort de original silvriga rattarna. Men man får rätt bra grepp om de svarta splinesen iaf. Fläktkontrollern måste sitta fast i andra hålet i 5.25" buren för att luckan ska gå igen. Utan de silvriga rattarna alltså.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Vilken färg e det på fläktarna ?! antingen blå eller vit...
Annars sjukligt snygg

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! 5p helt klart! =D

Bara en fråga, Vart har du köpt kantlisten "ulist" ?

//E

Permalänk

Jäkligt snygg modd med fläktkontrollern, 5p

Permalänk
Skrivet av Johnsson-s:

Vilken färg e det på fläktarna ?! antingen blå eller vit...
Annars sjukligt snygg

De är vita. Men i ljus är det väldigt svårt att få till färgen. Är dålig just på varför det blir så, men på de mörka bilderna är de vita iaf

Skrivet av ElixZ:

Riktigt snyggt! 5p helt klart! =D
Bara en fråga, Vart har du köpt kantlisten "ulist" ?
//E

Tack
Jag fick en bit av Sennebring här på SweC
Men jag tror att det är just den listen som finns på Chilledpc.co.uk. Rätt billigt där om jag inte missminner mig.

Skrivet av alibababert:

Jäkligt snygg modd med fläktkontrollern, 5p

Tack
Ja det blev då bättre än om jag skulle försöka lacka skiten

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

förlåt om jag verkar sjukt efterbliven nu men hur fan gör man när man sleavar kablarna?

Cable Sleeving Guide - XtremeSystems Forums

Permalänk
Medlem

Fett nice!:)

är det något annat du har chassitmoddat förutom sidoplåten och en frontlucka?

Permalänk

en av dom bästa projektet jag har sätt hittills 5/5 får detta!!!

Visa signatur

•••• ¨˜”°ºIntel I7-6700k 4.0ghz - 16gb Ram - GTX 980ti 6gbº°”˜¨ ••••

Permalänk
Medlem

Varför fläktgaller på insidan? xD

Permalänk
Medlem

du har lagt ner så mycket tid och sedan slarvar du med sidåplåten.... lägg ner några timmar till och fixa till hålet, det är ju inte bara lite "o-rund", skulle störa mig iaf extremt mycket

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Skrivet av Pewtah:

Fett nice!:)

är det något annat du har chassitmoddat förutom sidoplåten och en frontlucka?

Tack
Inte mer än lite på fläktfiltren. Jag har lite funderingar på att modda fläktgallren lite. Men det blir nog i kombination med vattenkylning. Får se när det blir nåt av det.

Skrivet av megazutten:

en av dom bästa projektet jag har sätt hittills 5/5 får detta!!!

Tack

Skrivet av roskai:

Varför fläktgaller på insidan? xD

For looks.
Har svarta fläktgaller där det syns bara Tyckte det såg bättre med dem än utan.

Skrivet av rosaluxenburg:

du har lagt ner så mycket tid och sedan slarvar du med sidåplåten.... lägg ner några timmar till och fixa till hålet, det är ju inte bara lite "o-rund", skulle störa mig iaf extremt mycket

Jag skulle inte kalla det slarv. Som jag nämnt tidigare så hade jag inte rätt verktyg från början så jag fick improvisera lite. Till ett inte fullt så tillfredsställande resultat. Men det ska åtgärdas. Jag lovar
Sitter på LAN för tillfället så det blir inte i helgen iaf.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej de passar inte bakom lucka i r2/r3. Jag tog bort de original silvriga rattarna. Men man får rätt bra grepp om de svarta splinesen iaf. Fläktkontrollern måste sitta fast i andra hålet i 5.25" buren för att luckan ska gå igen. Utan de silvriga rattarna alltså.

synd men vart får jag tåg på dessa svarta? och är det svårt och byta?

mvh. emil

Permalänk
Skrivet av fozoh:

synd men vart får jag tåg på dessa svarta? och är det svårt och byta?

mvh. emil

De svarta "rattarna" du ser är pinnarna som sitter fast på poten Du drar bara av de silvriga rakt ut. De sitter inte fast.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

De svarta "rattarna" du ser är pinnarna som sitter fast på poten Du drar bara av de silvriga rakt ut. De sitter inte fast.

//BG

jahha alltså du menar att man bara drar veck de silvriga??:D

mvh. emil

Permalänk
Hedersmedlem

Å fan, han var ju grymt trög.

TS: Hur fungerar fläktarna? Är dom tysta/effektiva? Snyggt bygge, hoppas sidoplåten blir lika fin som resten!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av fozoh:

jahha alltså du menar att man bara drar veck de silvriga??:D

mvh. emil

Yes, rakt ut

Skrivet av screamin-daemon:

Å fan, han var ju grymt trög.

TS: Hur fungerar fläktarna? Är dom tysta/effektiva? Snyggt bygge, hoppas sidoplåten blir lika fin som resten!

Jag tycker då fläktarna e tysta. Hemma så känns de som de låter en del, men då går jag från mitt knäpptysta rum in i förrådet där datorn står, kan vara det å
De flyttar skapligt med luft. De blåser väl inte orkanvindar i burken direkt. Har inte testat nån GT fläkt så jag kan jämföra med dem.
2 Cluster i PnP på H50 håller den i idle 26 å load (Prime95) 54 @ 3.8GHz.
Sen e de ju snygga också

Tack, det hoppas jag å

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Jätte nice! Ett fullständigt runt hål skulle det vara full pott(Y)

Visa signatur

| Q8400 2.66 @ 3.6ghz | P5K |
4Gb Kingstone 800MHZ DDR2 | ASUS ENGTX275 | Corsair HX750 | Noctua NH-U12P | P182 | Samsung 2253BW |

Permalänk
Avstängd

Snyggt kul med ett lite annorlunda färgschema, Hoppas du kan fixa till hållet bara. Med lite gängtejp så skulle du kanske kunna fixa slangarna till H50.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Byt sidoplåten!

Snyggt!! Helt solklart 5p! Skippa bara sidoplåten, den drar ner hela bygget! Kör på en ren plexiglasskiva då passar den i övrigt stilrena designen.

Permalänk
Medlem

Mycket snygg, vågar nog säga att detta min favorit bland dom moddade gallerierna jag hunnit titta igenom än så länge.

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska vara stolt över dig själv. Riktigt snyggt chassi
Men som vissa redan påpekat är det just den orunda cirkeln. Den syns dessvärre för mycket för att man ska kunna bortse från det.

Vad som annars hade passat istället för ett runt hål är om du istället hade gjort en 8-kantscirkel. Jag vet inte hur lätt det skulle bli för dig att göra om till detta istället eller om du känner att det är värt mödan. Men oavsett min åsikt av cirkeln är chassit skitsnyggt! Thumbs up!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Hålet inte riktigt runt?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1