Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Xstreamer

Xstreamer ... tänkte skaffa en .. Kända problem ?
Fördelar nackdelar ? Tacksam för hjälp !

Permalänk
Medlem

En Fusion presterar väl mycket bättre än Intels Atom + ION.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Fusion ? Var köper man en sån o vad kostar den ? Xtreamer 949:- verkar ju prisvärt ...
Vill bara kunna streama ifrån dator eller nas .

Permalänk
Medlem
Skrivet av 112:an:

Fusion ? Var köper man en sån o vad kostar den ? Xtreamer 949:- verkar ju prisvärt ...
Vill bara kunna streama ifrån dator eller nas .

Xtremern är prisvärd, har en xtreamer pro modellen, är ungefär samma hårdvara i dom 2 pro har lite mer internminne dock samt plats för vanliga 3,5" hårddiskar, samt xtreamer sidewinder en st 2,5" hårdisk

Har också en NAS i nätverket så är smidigt att bara ansluta till den och spela upp, vad man nu vill spela upp.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Skall nog ha sidewindern o så klämmer jag i en 2,5 tum i den senare.
Inga andra kända problem typ med Win7 eller nåt som förstör nätvereket ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 112:an:

Skall nog ha sidewindern o så klämmer jag i en 2,5 tum i den senare.
Inga andra kända problem typ med Win7 eller nåt som förstör nätvereket ?

Funkar bra med datorer med win 7, att sen nätverksdelning är helt puckat i win 7 är en annan sak.

MS har skruvat till säkerheten med nätverket med win 7, och man får ibland använda handpåläggning för att få det att fungera som man vill men inga större problem, man får trixa lite med konton, rättigheter och säkerhetspolicy så går det galant tillsammans med vilket OS som helst.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Win live essential 7 måste man ta bort sen funkar det hyggligt.
Det förstör så man kan inte komma åt nåt på en dator med den senaste essential.... hört detta innan ?
Polarn hade samma probl med en annan typ av mediaspelare.

Permalänk
Medlem

Du kanske redan har köpt den vid det är laget...men:

Är jättenöjd men min Sidewinder, fungerar utan anmärkning mot min DNS-323 NAS.
Förra veckan fick jag den att fungera emot SVT Play, ett plus i kanten att mjukvaran hela tiden utvecklas/uppdateras.

Spelaren kan vara lite lynnig ifall man är inne och mecklar i systemet.
Bl.a. när jag försökte lägga till SR (Sveriges Radio), den kraschade obönhörligt, men det var bara att flasha om (var på en av de tidiga FW, har kanske blivit stabilare nu, men jag har egentligen inget behov av SR).

Valde Sidewinder för att den var fläktlös.
Jag kör ingen hårddisk utan från USB-sticka - blir småvarm, men den har aldrig låst sig för att den blivit överhettad.

Har ännu inte hittat något filmformat som den inte spelar upp.

Som sagt, jag är nöjd...