Permalänk
Medlem

hdd blir prydnad.

Tjena, fick för mig att rota fram mina gamla hårddiskar och försöka göra nått av dom, fick en idé om hur snygg skivorna i en disk skulle bli på en hylla! Så i den här loggen kommer ni se när jag bygger en prydnad av mina gamla hårddiskar. Nördfaktor på hög nivå

hdd blir prydnad.

Permalänk
Medlem

Cool idé!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Grym idé!

Permalänk

Fin idé, hoppas på ett awesome resultat

Lycka till MVH

Permalänk
Medlem

Fantastisk idé. Mycket imponerande. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Coolt! har också ett par döda diskar som ligger, måste bara komma på lite ideér. Hur har du tänkt att skära ut mönstret?

Permalänk
Medlem

Awsm. Lycka till. Jag är redan avundsjuk.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Avstängd

Mycket snyggt!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

blev nu sugen på något eget tror ditt bygge kommer bli fint

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Tack för alla positiva kommentarer, ska bli kul att se hur detta sluta. Så fort jag får hem armen så kan jag göra klar den och börja posta lite bilder Har jag tur kanske jag får den idag.

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Hoppas bara den andra HDDn är defekt, annars har jag precis en sådan fast med läsfel om du vill byta

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Snyggt!
Hoppas bara den andra HDDn är defekt, annars har jag precis en sådan fast med läsfel om du vill byta

Tyvärr så är den defekt, det är läsfel på min med, den dog efter en fest jag hade förra året

Permalänk
Medlem

Fan vilken genial idé!
Kommer bli skit snyggt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xion_drifter:

Fan vilken genial idé!
Kommer bli skit snyggt

Tack

Verkar som att folk gillar idén

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Tyvärr så är den defekt, det är läsfel på min med, den dog efter en fest jag hade förra året

Ah, trist hoppas du inte loosa allt för mkt. Verkar vara lite sådär kvalité på dessa diskar alltså, två st av mina har pajjat. Tur att man kan ha annan användning för dem

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Ah, trist hoppas du inte loosa allt för mkt. Verkar vara lite sådär kvalité på dessa diskar alltså, två st av mina har pajjat. Tur att man kan ha annan användning för dem

ah, du har också dåliga egenskaper av Seagate? alla mina jag någonsin haft har gått sönder. Dum som jag var så köpte jag en ny då senaste pajjade.

Permalänk
Avstängd

Blir nog coolt.

Permalänk

Haft en del planer på diskar själv men man bör ej peta på skivorna blir rätt snabbt fula då

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Haft en del planer på diskar själv men man bör ej peta på skivorna blir rätt snabbt fula då

Jodå, det visste jag. Men min mindre smarta bror förstod inte det och hade fingrarna över hela skiten fortare än jag hann blinka

Men jag upptäckte senare att det inte var något problem att göra ren dom, var bara att ta lite toapapper och andas lite på skivorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Jodå, det visste jag. Men min mindre smarta bror förstod inte det och hade fingrarna över hela skiten fortare än jag hann blinka

Men jag upptäckte senare att det inte var något problem att göra ren dom, var bara att ta lite toapapper och andas lite på skivorna.

jag har aldrig lyckats får dem rena.....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

NååååååÅåååå, hur går det?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Eller hur? Ganska irriterande när folk lägger upp halvfärdiga projekt...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragdeath:

Skrivet av armind:

Eller hur? Ganska irriterande när folk lägger upp halvfärdiga projekt...

Ja, ni har ett resultat nu.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

riktigt fint resultat 5p

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

Stiligt värre, jag hoppas du inte har något emot om man skulle få för sig att göra något liknande?
Hehe inte bara jag som tänkte på att det lätt blir fingeravtryck. "Se men inte röra"

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Stiligt värre, jag hoppas du inte har något emot om man skulle få för sig att göra något liknande?
Hehe inte bara jag som tänkte på att det lätt blir fingeravtryck. "Se men inte röra"

Nejdå, har ju inte direkt copyright på den kör på du. Ja fingeravtryck blir det lätt. Men det är inge problem att torka bort, bara man inte gör som jag och råkar vara där med fingrar kletiga med lim :S

Permalänk
Medlem

Tyckte det var snyggt faktiskt! lite för mkt synlig lim dock framifrån.

Permalänk
Medlem

Riktigt feet Synd bara att de blev en prototyp ^^

Permalänk
Medlem

mjo, det gick åt skogen. Använde helt fel lim, har ju en till hårddisk ifall jag känner för att göra det seriöst