Permalänk
Medlem

stationär PC köpråd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/387308/2011-04-22

vad tycker ni om den? ska hållas runt de priset ge gärna åsikter!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Det ser väldigt bra ut, men finns det någon anledning till att du tog MSI's version av grafikkortet? Gigabytes verkar vara betydligt mer prisvärt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade valt ett HD6950 och försökt låsa upp det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Det ser väldigt bra ut, men finns det någon anledning till att du tog MSI's version av grafikkortet? Gigabytes verkar vara betydligt mer prisvärt.

menar du http://www.inet.se/artikel/5409095/gigabyte-geforce-gtx-560-t... ?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag hade valt ett HD6950 och försökt låsa upp det.

Om man känner för att modifiera BIOS så är HD6950 definetivt ett bättre val, annars presterar de likvärdigt.

Ja, det kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av silaslenz:

Om man känner för att modifiera BIOS så är HD6950 definetivt ett bättre val, annars presterar de likvärdigt.

Ja, det kortet

jag har hört att MSI versionen är bra men vad är det för för/nackdelar mellan dom två?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Kortet från Gigabyte är överklockat från fabrik så det borde prestera bättre. Gigabyte brukar dessutom ha bra och tysta fläktar, åtmindstone har jag den erfarenheten. Och så sparar du ju en hundring också

Sen att det har 18 kommentarer varav 17 ger det en femma kan ju inte heller vara dåligt, och MSI´s har inte en enda kommentar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silaslenz:

Kortet från Gigabyte är överklockat från fabrik så det borde prestera bättre. Gigabyte brukar dessutom ha bra och tysta fläktar, åtmindstone har jag den erfarenheten. Och så sparar du ju en hundring också

Sen att det har 18 kommentarer varav 17 ger det en femma kan ju inte heller vara dåligt, och MSI´s har inte en enda kommentar.

MSIs kort har överlag bättre komponenter samt spänningskontroll medans Gigabyte har handplockade GPUer Har dock hört att vissa har klagat att korten inte klarar klocken :/

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...