Är ett antivirusprogram från 2010 för gammalt?

Permalänk
Medlem

Är ett antivirusprogram från 2010 för gammalt?

Köpte för några månader sedan norton antivirus 2010, de hade utförsäljning på den.
Dessa var licenser från 2010 som inte blivet utnyttjade.

Kan jag använda det eller borde jag alltid hålla mig uppdaterade och köpa årets antivirus?

Sedan undrar jag vilket antivirus/internet security program ni föredrar och är mest säkert?
Ska man ladda ner gratisprogram eller är det bäst att köpa ny licens varje år?

Permalänk
Medlem

Ingen expert, men sålänge ditt antivirusprogram fortfarande uppdateras, så använd de licenserna.

I flera tester har Microsoft Security Essentials visat sig vara fullt jämförbart med betalningsbelagda mjukvaror. Essentials är gratis om du har ett org. windows installerat på din dator. Jag använder det själv, och har gjort det sedan Win7 kom ut och det har funkat galant än sålänge.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

Sedan undrar jag vilket antivirus/internet security program ni föredrar och är mest säkert?

Det finns inget universellt svar på den frågan. Oberoende AV-Comparatives gör en hel del tester som kanske kan ge de svar du söker utifrån dina kriterier?
Länk till senaste rapporten: http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc...

Jag föredrar Windows Security Essentials eftersom det är gratis, och jag gör inget skumt som kräver bättre - om det finns - skydd. Men jag gillade även Avast som förvisso är gratis men kräver återaktivering med jämna mellanrum.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Det skickas antagligen fortfarande ut uppdateringar, du kan ju kolla hur gammla de är. Antagligen står det dagens datum.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Ingen expert, men sålänge ditt antivirusprogram fortfarande uppdateras, så använd de licenserna.

I flera tester har Microsoft Security Essentials visat sig vara fullt jämförbart med betalningsbelagda mjukvaror. Essentials är gratis om du har ett org. windows installerat på din dator. Jag använder det själv, och har gjort det sedan Win7 kom ut och det har funkat galant än sålänge.

Ok, har aldrig hört talas om Microsoft Security Essentials. Kan microsoft verkligen göra bra program för skydd mot antivirus och annat hot?

Trodde att ni skulle rekommendera typ nod32 eller kaspersky, de har man hört talas om mycket och man ser mycket av det i reklam...

Men detta låter intressant, ska genast kolla upp detta när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkFuzi:

Ok, har aldrig hört talas om Microsoft Security Essentials. Kan microsoft verkligen göra bra program för skydd mot antivirus och annat hot?

Man slutar aldrig att förundras, eller hur?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av DarkFuzi:

Köpte för några månader sedan norton antivirus 2010, de hade utförsäljning på den.
Dessa var licenser från 2010 som inte blivet utnyttjade.

Kan jag använda det eller borde jag alltid hålla mig uppdaterade och köpa årets antivirus?

Sedan undrar jag vilket antivirus/internet security program ni föredrar och är mest säkert?
Ska man ladda ner gratisprogram eller är det bäst att köpa ny licens varje år?

Jag rekomenderar Nod32 ESET Smart Security 4 Version 4.2.71
och TuneUpUtilities2011
kör själv med win 7 -64
Jag tycker inte Live Essentials är bra..
men det är min åsikt...

Permalänk
Skrivet av DarkFuzi:

Köpte för några månader sedan norton antivirus 2010, de hade utförsäljning på den.
Dessa var licenser från 2010 som inte blivet utnyttjade.

Kan jag använda det eller borde jag alltid hålla mig uppdaterade och köpa årets antivirus?

Sedan undrar jag vilket antivirus/internet security program ni föredrar och är mest säkert?
Ska man ladda ner gratisprogram eller är det bäst att köpa ny licens varje år?

Nu när du ändå har köpt Norton kan du ju lika gärna använda det ett år.
Du fick väl med en kod när du köpte det? Den koden gäller även 2011-versionen, så det är bara att ladda ner en 30-dagars trial av NIS 2011 och sedan skriva in koden i det.
T.ex. från den här länken:
http://download.cnet.com/Norton-Internet-Security-2011/3000-1...
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hej
När jag hade norton 360 så fick man gratis uppdatering till nästa version så länge man hade licensen, övrigt så länge ditt AV uppdateras till senaste dagligen så fungerar ditt AV, sedan när den har gått ut kan du ju fundera på om det är värt att betala för en dyr produkt som det finns gratis alternativ som är lika bra, till exempel Avast, MSE, AVG eller Avira och sedan använda Zonealarm free(brandvägg och inte windows egna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av t0t4l str3:

Nu när du ändå har köpt Norton kan du ju lika gärna använda det ett år.
Du fick väl med en kod när du köpte det? Den koden gäller även 2011-versionen, så det är bara att ladda ner en 30-dagars trial av NIS 2011 och sedan skriva in koden i det.
T.ex. från den här länken:
http://download.cnet.com/Norton-Internet-Security-2011/3000-1...
Lycka till!

Skrivet av buddaz:

Hej
När jag hade norton 360 så fick man gratis uppdatering till nästa version så länge man hade licensen, övrigt så länge ditt AV uppdateras till senaste dagligen så fungerar ditt AV, sedan när den har gått ut kan du ju fundera på om det är värt att betala för en dyr produkt som det finns gratis alternativ som är lika bra, till exempel Avast, MSE, AVG eller Avira och sedan använda Zonealarm free(brandvägg och inte windows egna)

AHA ok! F*n va bra, ska prova och se ifall jag uppgradera till 2011 =). Detta visste inte jag och då har Media Markt i så fall gjort en miss när de sålde ut dessa för 99 kr eftersom de fick in 2011 och ville rensa ut det gamla.