Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

DIR-655: Problem att surfa efter någon dag

Permalänk
Medlem

DIR-655: Problem att surfa efter någon dag

Köpte en DIR-655 åt föräldrarna då deras förra router lade efter ett planerat strömavbrott. Det visade sig vara en Rev. B1. Den fungerade utmärkt någon/några dagar i början med utmärkt trådlös mottagning på alla våningar, även där de tidigare var svårt att få stabil mottagning.

Sedan började problemen. Efter någon dag börjar routern få problem att ladda hemsidorna. Istället får man en "Oops!"-sida där den klagar på att den inte hittar sidan. Refreshar man någon gång fungerar det ibland, fast extremt långsamt för att sedan droppa igen en kort stund senare. I routern är det mesta utom DHCP avstängt numera (om man bortser från wifi-inställningarna eftersom wifi alltid fortsätter att fungera utmärkt intern i nätverket och mot routern när detta händer) för att se om det hjälpte. WAN-porten är även ställd manuellt på 100Mbit/s vilket jag har för mig var vad modemets interface stod i.

Kopplar man i en dator direkt i modemet (och spoofar routerns MAC-adress för att slippa åratal på IP från Telia) fungerar det utmärkt. Modemet är förövrigt ett gammalt Zyxel 660H (de första Telia skickade ut som kunde uppgraderas till ADSL2+, men de har bara gammalt vanligt 8/1 ADSL) ifall någon märkt av några kompabilietsproblem.

Känner någon igen detta fel?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med min D-link fast inte lika allvarligt. Internet går slumpvis ner i några sekunder för att återupptas. Ibland (men sällan) får jag dessa längre sessioner med väldigt segt / inget Internet. Har ringt Telia som påstår att de inte har några fel på uppkopplingen så det blev tillslut att lämna tillbaka skiten och köpa en annan router.

P.s. Fungerade bättre efter att ha stängt av QOS i routern. Du kan ju se om det gör någon skillnad för dig!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Har stängt av QoS, NAT Endpoint filtering, Brandväggen och diverse annat jag inte minns.

Är det verkligen så illa som att routern är värdelös? Köpte en WNDR3700v2 till mig själv som jag kör OpenWRT på. Den verkar stabil som en klippa hittills men köpte en DIR-655 för att de sades ha bra mottagning och jag fick för mig att WNDR3700:ns inbyggda antenner inte skulle komma till sin rätt monterad på väggen i trappan mellan våningsplanen. Om det går så långt som att man måste byta routern, kan man åberopa att den är defekt/håller undermålig kvalitet och kräva pengarna tillbaka tro? Köpte den på Dustinhome.

Någon som löst detta problem på annat sätt än att byta ut routern?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Är det verkligen så illa som att routern är värdelös?

Ja, tyvärr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, tyvärr.

Lite mer motivering än så hade jag nog hoppats på. De belastar den ju extremt lite så kan knappast vara det. Lite lätt surfande tycker man att den borde klara av, speciellt som de första revisionerna prisades mer eller mindre överallt i jämförelser inom detta segment.

Är det någon här som har en rev B1 som fungerar bra och kan dela med sig av vilka funktioner och inställningar de kör för att åstadkomma detta?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur ser man vilken revision det är? Har en dir 655 som jag köpt relativt nyligen och den funkar utmärkt om man inte använder QoS.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Jag har haft min D-Link DIR655 i cirka 4 år, och den är hur stabil som helst.
Vi har drösvis med inkopplade datorer mm i huset...både trådat via 2 stycken D-Link 8-portar switchar...samt trådlöst och vi har mig veterligen bara behövt starta om routern en gång när det trådlösa hade hängt sig.

Det mest intressanta är att jag sedan starten kör med:
Firmware 1.02 från 2006/10/13...jag har aldrig gjort någon uppgradering då de senare firmwaren bara verkat blivit sämre.

Vi kör trådat 95Mbit/s down och 87Mbit/s up via vårt 100/100Mbit/s fibernät, och har även ett helt ok drag från det trådlösa.

Jag tycker att detta är den absolut bästa router vi någonsin haft, och baserat på mina erfarenheter så skulle jag kunna rekommendera det till vem som helst. Dock så vet jag ju inte om de blivit sämre med åren, eller om firmware 1.02 var det mest optimala :).

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Jag har samma problem med min D-link fast inte lika allvarligt. Internet går slumpvis ner i några sekunder för att återupptas. Ibland (men sällan) får jag dessa längre sessioner med väldigt segt / inget Internet. Har ringt Telia som påstår att de inte har några fel på uppkopplingen så det blev tillslut att lämna tillbaka skiten och köpa en annan router.

P.s. Fungerade bättre efter att ha stängt av QOS i routern. Du kan ju se om det gör någon skillnad för dig!

Har exakt samma problem

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Jag har haft min D-Link DIR655 i cirka 4 år, och den är hur stabil som helst.
Vi har drösvis med inkopplade datorer mm i huset...både trådat via 2 stycken D-Link 8-portar switchar...samt trådlöst och vi har mig veterligen bara behövt starta om routern en gång när det trådlösa hade hängt sig.

Det mest intressanta är att jag sedan starten kör med:
Firmware 1.02 från 2006/10/13...jag har aldrig gjort någon uppgradering då de senare firmwaren bara verkat blivit sämre.

Vi kör trådat 95Mbit/s down och 87Mbit/s up via vårt 100/100Mbit/s fibernät, och har även ett helt ok drag från det trådlösa.

Jag tycker att detta är den absolut bästa router vi någonsin haft, och baserat på mina erfarenheter så skulle jag kunna rekommendera det till vem som helst. Dock så vet jag ju inte om de blivit sämre med åren, eller om firmware 1.02 var det mest optimala :).

Det är som sagt så att den blivit sämre med varje firmware-uppgradering i princip och de tillåter inte nedgraderingar om man inte använder en speciell image för att komma runt detta. Med rev. B1 är man tyvärr fast i firmware 2.0, det finns inte ens någon annan version tillgänglig för den.

Skrivet av Anders127:

Hur ser man vilken revision det är? Har en dir 655 som jag köpt relativt nyligen och den funkar utmärkt om man inte använder QoS.

Det står uppe i högerhörnet när du loggar in i dess webinterface. Annars står det även på kartongen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Prova att ställa den upp i foten som följde med... min DIR-655'a är känslig för värme så att låta den stå På högkant får den att funka hur bra som helst...

Permalänk
Medlem

Intressant. Får testa det. Dock behöver den sitta där den sitter nu egentligen för att kunna ge bra täckning på alla våningar. Den hänger på väggen med hjälp av de infasningar som finns för detta. Borde den inte vara designad för att kunna klara det? Det är väl mest lufthål på ovansidan?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det är som sagt så att den blivit sämre med varje firmware-uppgradering i princip och de tillåter inte nedgraderingar om man inte använder en speciell image för att komma runt detta. Med rev. B1 är man tyvärr fast i firmware 2.0, det finns inte ens någon annan version tillgänglig för den.

Det står uppe i högerhörnet när du loggar in i dess webinterface. Annars står det även på kartongen.

...jag kan ju tillägga att jag har en A1:a...men då den har några år på nacken så var väl det självklart kanske ;).

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Lite mer motivering än så hade jag nog hoppats på. De belastar den ju extremt lite så kan knappast vara det. Lite lätt surfande tycker man att den borde klara av, speciellt som de första revisionerna prisades mer eller mindre överallt i jämförelser inom detta segment.

Är det någon här som har en rev B1 som fungerar bra och kan dela med sig av vilka funktioner och inställningar de kör för att åstadkomma detta?

Gå in på prisjakt och kolla omdömena t ex.
För många fungerar det bra, men det är också många som har problem med att routrarna måste startas om etc. D-Link verkar ha väldigt ojämn kvalite på alla sina modeller då det ser ungefär likadant ut med t ex 855.
Visst kan man ha otur med alla tillverkare men det ser ut att vara betydligt större chans att ha otur med D-Link.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Gå in på prisjakt och kolla omdömena t ex.
För många fungerar det bra, men det är också många som har problem med att routrarna måste startas om etc. D-Link verkar ha väldigt ojämn kvalite på alla sina modeller då det ser ungefär likadant ut med t ex 855.
Visst kan man ha otur med alla tillverkare men det ser ut att vara betydligt större chans att ha otur med D-Link.

Det luriga med omdömena är att man inte ser vilken version och vilken firmware de kör i de flesta fall. Det verkar ju som att vissa firmwares fungerar utmärkt medan andra har stora problem.

Att D-Link haft växlande kvalité på en del modeller var jag fullt medveten om. Jag trodde dock det mest handlade om modellerna i de billigare segmenten, där även många andra tillverkare kan ha väldigt växlande kvalité. Jag trodde dock inte det gällde denna modell, en tidigare topp-modell som fått en massa fina recensioner.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det luriga med omdömena är att man inte ser vilken version och vilken firmware de kör i de flesta fall. Det verkar ju som att vissa firmwares fungerar utmärkt medan andra har stora problem.

Att D-Link haft växlande kvalité på en del modeller var jag fullt medveten om. Jag trodde dock det mest handlade om modellerna i de billigare segmenten, där även många andra tillverkare kan ha väldigt växlande kvalité. Jag trodde dock inte det gällde denna modell, en tidigare topp-modell som fått en massa fina recensioner.

Spelar det någon större roll egentligen? Samtliga versioner och firmwares bör ju vara stabila nog för daglig användning. Har även bekanta som haft problem med 655/855 trots senaste firmware.
Och man ska inte behöva trixa med äldre versioner etc för att få en stabil produkt.
Därav skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa en D-Link i dagsläget.
Netgear/Linksys/Asus produkterar är ju inte dyrare i samma prestandasegment.
(Netgears billigare routrar bör man dock undvika också)

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Spelar det någon större roll egentligen? Samtliga versioner och firmwares bör ju vara stabila nog för daglig användning. Har även bekanta som haft problem med 655/855 trots senaste firmware.
Och man ska inte behöva trixa med äldre versioner etc för att få en stabil produkt.
Därav skulle jag aldrig rekommendera någon att köpa en D-Link i dagsläget.
Netgear/Linksys/Asus produkterar är ju inte dyrare i samma prestandasegment.
(Netgears billigare routrar bör man dock undvika också)

Nja, det jag menar är att det ger en skev bild av verkligheten eftersom vissa firmwares trots allt fungerar bättre än andra. Även om jag håller med om att det inte borde spela någon roll för att D-Link borde se till att alla versioner är stabila men så är tyvärr inte verkligheten och om det då finns möjlighet att nedgradera för att få det att fungera så är det ju bättre än om det inte fanns det.

Jag var förövrigt ute hos föräldrarna idag för att kolla mer på det samt testa den beta-firmware till rev. B1 som jag hittade på deras tyska ftp. Skumt nog så fungerade routern klockrent hela kvällen så kunde inte egentligen felsöka på ett vettigt sätt utan bara pillade med mer inställningarna till vad som borde vara 100% korrekt. Kan nästan garantera att den lägger av imorgon eller inom de närmsta dagarna, precis som innan. Jag tog även med min WNDR3700v2 för att kolla hur bra mottagning den gav. Jag hade fått för mig att dess antennplacering inte var lika optimal för just placeringen som var bestämd. Tror ni inte den visade sig ha aningen bättre mottagning än D-Linken? Där fick man för att man försökte vara smart. Nåja, även D-Linkens mottagning är klart tillräcklig så där är det egentligen inget problem. Bara lite retligt med tanke på att de kostar nästan lika mycket och den varit löjligt stabil för mig.

Felanmälde den även till Dustin igår eftersom en del på D-Links forum haft liknande problem och då bytt ut dem. Dustin ska absolut ha en eloge för en otroligt snabb hantering av mitt ärende och ett nytt exemplar är redan på väg till mig och enligt posten nästan framme. Man skulle kunna säga att de har varit den enda ljuspunkten i denna historian.

Rent allmänt brukar tumregeln vara att undvika de billigaste routrarna hos alla märken. De har ofta behövt dra ner så hårt på kostnaderna att det oftast tenderar att vara något problem med dem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hur gick det me din router? Har samma revision på min, får också de där "opps" bilderna, försvinner efter ett par refresh dock. Blir din router varm? Min blir inte ens fingervarm.

Jag har dock ett annat skumt fel. Gick att aktivera två trådlösa nät, ett vanligt och sen ett gäst nät, det tråkiga nu är att jag inte alls kan gå in och ändra på gästnätet, kan inte stänga av det ens. Sidan för det kommer aldrig upp, som om den inte fanns.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Har själv en 655:a (rev:A4, FW:1.35NA) som jag hade ståendes på högkant mellan skärmen & datorn & den hade en egenhet att starta om ungefär var 14:e dag, efter att jag flyttat ut den i hallen & placerat den liggandes ovanpå en garderob så fungerar den perfekt samt omstarterna har upphört.

I det hela är jag nöjd med 655:an.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Har själv en 655:a (rev:A4, FW:1.35NA) som jag hade ståendes på högkant mellan skärmen & datorn & den hade en egenhet att starta om ungefär var 14:e dag, efter att jag flyttat ut den i hallen & placerat den liggandes ovanpå en garderob så fungerar den perfekt samt omstarterna har upphört.

I det hela är jag nöjd med 655:an.

Är den kännbar varm då? Om den startat om sig pga värme tänkte jag.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Är den kännbar varm då? Om den startat om sig pga värme tänkte jag.

Oopps, det glömde jag, ja den blir varm så jag har moddat den lite!

Jag har även "dragit" med en spårmejsel i ventilationshålen för att utvidga dem lite grann...

Som sagt, den är lite moddad, dock har jag orginal nätdel kvar fastän jag läst ett påstående att den är i svagaste laget & skulle därför kunna orsakar omstarter?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Oopps, det glömde jag, ja den blir varm så jag har moddat den lite!
http://img594.imageshack.us/img594/9379/pict03002.jpg

Jag har även "dragit" med en spårmejsel i ventilationshålen för att utvidga dem lite grann...

Som sagt, den är lite moddad, dock har jag orginal nätdel kvar fastän jag läst ett påstående att den är i svagaste laget & skulle därför kunna orsakar omstarter?

Aha, se där ja! Konstigt att din blir varm, min är kall. Kallare är mina fingrar. Än så länge har inte min behövt några omstarter iaf

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Aha, se där ja! Konstigt att din blir varm, min är kall. Kallare är mina fingrar. Än så länge har inte min behövt några omstarter iaf

Kan iofs. bero på att vi maxxar ut linan (100/10) eftersom vi har 3st datorer som vi laddar ner "drivrutiner" 24/7 på emellanåt.

Men efter att jag flyttade den haft en uptime på 40 dagar nu... stängde den dock i går för att testa en DGL-4300...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Kan iofs. bero på att vi maxxar ut linan (100/10) eftersom vi har 3st datorer som vi laddar ner "drivrutiner" 24/7 på emellanåt.

Men efter att jag flyttade den haft en uptime på 40 dagar nu... stängde den dock i går för att testa en DGL-4300...

Aha, själv har jag 10/10 som maxxar 24/7, men routern är ju specad för 1 Gbit på wan-porten och långt över 100Mbit WAN-to-LAN (267 Mbit), så den borde inte bli så belastad Själv har jag min hängandes på väggen med lamporna uppåt. : >

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Aha, själv har jag 10/10 som maxxar 24/7, men routern är ju specad för 1 Gbit på wan-porten och långt över 100Mbit WAN-to-LAN (267 Mbit), så den borde inte bli så belastad Själv har jag min hängandes på väggen med lamporna uppåt. : >

Nej man tycker inte att den skulle bli belastad, men men förmodligen är den inte dimensionerad för 24/7 på det sättet som vi använder den på... ja dessa lampor rent för starka i min smak så jag har strukit lite svart tusch på insidan, dämpade ljuset lite.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless