Permalänk

HTPC bygge 5-8k

Hej, har nu haft det i tankarna väldigt länge då den stationära har fått vila för den bärbara.

Är behov av hjälp av viss hårdvara då jag inte hängt med i banorna det sista året men det som kommer sparas från gamla datorn är iaf nätagget vilket är ett Corsair HX620.

Skulle som sagt vilja ha råd gällande moderkort, minnen, gpu, cpu, ev. kylning, ssd.

Låda har jag redan bestämt vilket blir antingen ett OrigenAE S16V eller T modellen.

Är det dumt att köra t.ex. ett Corsair H60 som kylning till Cpun?
Den kommer ju stå bland rätt mycket annat varmt omkring sig, sen såklart så ljudnivån prioriterad.
HDMI ut är även ett måste, ljud kommer gå via en reciver så vet inte om det gör så stor skillnad mot det inbyggda?

Som sagt kom med förslag, budget på dessa prylar jag efterfrågar är ca 5-8k.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonimakaroni:

Hej, har nu haft det i tankarna väldigt länge då den stationära har fått vila för den bärbara.

Är behov av hjälp av viss hårdvara då jag inte hängt med i banorna det sista året men det som kommer sparas från gamla datorn är iaf nätagget vilket är ett Corsair HX620.

Skulle som sagt vilja ha råd gällande moderkort, minnen, gpu, cpu, ev. kylning, ssd.

Låda har jag redan bestämt vilket blir antingen ett OrigenAE S16V eller T modellen.

Är det dumt att köra t.ex. ett Corsair H60 som kylning till Cpun?
Den kommer ju stå bland rätt mycket annat varmt omkring sig, sen såklart så ljudnivån prioriterad.
HDMI ut är även ett måste, ljud kommer gå via en reciver så vet inte om det gör så stor skillnad mot det inbyggda?

Som sagt kom med förslag, budget på dessa prylar jag efterfrågar är ca 5-8k.

Tack på förhand!

Tjenare, byggde ett litet provbygge åt en jag känner. Det räcker, tycker jag till en htpc
http://www.inet.se/kundvagn/visa/387520/propphtpc Du får välja till ditt personliga chassi, och vattenkylning om du tycker det behövs. Den kylarn hade jag i ett tidigare bygge, och den är sanslöst tyst.

Visa signatur

Primum non nocere

Permalänk

Hej!

Beställde själv följande system
http://www.webhallen.com/varukorgen/13372/

Nu ligger de lite annat "skit" i den varukorgen, men basen är vad jag tänkt ha till TVn för att streama 1080p.

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk

Tackar för tipsen, 5770 som gpu verkar rätt prisvärt. Sen är det ju en kompromiss om man ska inbyggd cpu/gpu eller separat, lutar åt det senare, visserligen lite mer oväsen men tror inte man märker av det. Men om jag säger såhär, ska man satsa på ett Intel eller AMD system. Antar att det är mest för pengarna fortfarande med AMD?