Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Crytek bekräftar DX11 till Crysis 2

Permalänk

Inte en chans att jag köper spelet innan de har släppt denna patch i alla fall.

Visa signatur

Arch Linux

Permalänk
Medlem

Tror som någon annan sa att Crytek ville komma in i konsollmarknaden med Crysis 2 precis som Dice gjorde med Bad Company

Permalänk
Medlem

Precis då jag hört att XBOX 360 endast stödjer directx 9 så skall flera titlar på PC hållas tillbaks. Detta är ju en sjuk utveckling, iaf för fps, hur man en vrider och vänder på det FPS är bäst vid skrivbord, med tangentbord och mus.

Denna listan är väldigt intressant http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_11_su...

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Fick hem Crysis 2 med posten idag och jag tycker då inte att det är något dåligt med att det bara stödjer DX9. Mitt 9800GT får hänga med ett par månader till innan jag uppgraderar ^^

http://www.inet.se/kundvagn/visa/396961/uppgradering

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Fick hem Crysis 2 med posten idag och jag tycker då inte att det är något dåligt med att det bara stödjer DX9. Mitt 9800GT får hänga med ett par månader till innan jag uppgraderar ^^

Att det bara stödjer DirectX 9 är inte dåligt? Är det inte möjligt att göra ett spel som stödjer båda API:erna?

-----

I övrigt så fick WoW officiellt DX11-stöd i dagens patch, finns en inställning i avancerade grafikdelen på alternativ. Det fanns DX11 sen tidigare, men inte supportat och inte tillgängligt i grafikinställningarna. Ja, man kan köra DX9-API fortfarande om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Att det bara stödjer DirectX 9 är inte dåligt? Är det inte möjligt att göra ett spel som stödjer båda API:erna?

-----

I övrigt så fick WoW officiellt DX11-stöd i dagens patch, finns en inställning i avancerade grafikdelen på alternativ. Det fanns DX11 sen tidigare, men inte supportat och inte tillgängligt i grafikinställningarna. Ja, man kan köra DX9-API fortfarande om man vill.

Jämfört med ettan så verkar de ha lyckats förbättra grafiken något men jag tycker att det är dåligt att skölden drar energi men det är ändå bra att man kan komma åt cloaken med en snabbknapp istället för att trycka på scrollen.