FATAL ERROR: register_globals is disabled in php.ini, please enable it!

Permalänk

FATAL ERROR: register_globals is disabled in php.ini, please enable it!

skulle surfa in på en sida som funkade hel fel fritt för bara några sekunder sedan och fick då detta medelandet "FATAL ERROR: register_globals is disabled in php.ini, please enable it!"
vad är det som har hänt?har aldrig sett nå liknande förut.
försökte goggla på det men jag förstog inte riktigt hur jag skulle gå tillväga för att fixa det.
kan det vara nå temporärt bara?alltså att servern har krashat eller nått och felet ligger hos dom och inte hos mej?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

felet ligger inte hos dig

Visa signatur

31337

Permalänk

ok,så det är bara att vänta tills dom har fixat det då?eller finns det något som jag kan göra för att det ska fixas?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Eftersom att felet är hos dem kan inte du fixa det...

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kontakta sidan, om du nu hittar kontaktuppgifter utan att sidan funkar.

Sedan så ska man ALDRIG ALDRIG köra med register_globals ON!!!!

Permalänk

försökte att maila dom och fråga,men mailet kom aldrig fram,blev nått fel.

vad är det där register_global anyway?låter som nå alvarligt då man aldrig ska köra med det ON

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mangemani:

försökte att maila dom och fråga,men mailet kom aldrig fram,blev nått fel.

vad är det där register_global anyway?låter som nå alvarligt då man aldrig ska köra med det ON

Handlar om hur PHP-motorn ska hantera vissa variabler.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?