DAGS ATT KÖPA NY MOBILTELEFON, men vilken? :o

Permalänk
Medlem

DAGS ATT KÖPA NY MOBILTELEFON, men vilken? :o

Som titeln antyder så är jag i behov av att köpa en ny mobiltelfon och det börjar dra ihop sig, men vilken ska man välja?!....Urvalet utav mobiltelefoner är ju jättestort!

Jag har några "krav" när det gäller att skaffa en ny mobiltelefon, eller inte direkt krav utan mest sånt som jag helst vill att mobilen ska ha:

* Touch, helst någon som inte lätt blir repig.
* HDMI
* Högupplöst skärm
* Hyffsad kamera
* Android

Någon därute som har några förslag?
TACK I FÖRHAND!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Som titeln antyder så är jag i behov av att köpa en ny mobiltelfon och det börjar dra ihop sig, men vilken ska man välja?!....Urvalet utav mobiltelefoner är ju jättestort!

Jag har några "krav" när det gäller att skaffa en ny mobiltelefon, eller inte direkt krav utan mest sånt som jag helst vill att mobilen ska ha:

* Touch, helst någon som inte lätt blir repig.
* HDMI
* Högupplöst skärm
* Hyffsad kamera
* Android

Någon därute som har några förslag?
TACK I FÖRHAND!

IPHONE!!!
Det var inte seriöst...

Ungefär hur mycket pengar har du tänkt lägga på telefonen?

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Arc, lätt. följer alla dina krav.

Permalänk
Medlem

Finns inte så många att välja på när man tittar på din lista, eftersom du vill ha HDMI så har du SE ark, LG optimus 2x samt kommande Samsung Galaxy S2 och HTC Sensation.

LG Samsung och HTC 2 kärniga SE singel kärna, SE HTC och Samsung Android 2.3 LG 2.2

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag har hört ganska många som sagt att HTC är skit, går sönder fort, är sega, laggar i spel mm.
stämmer detta eller är det bara nonsens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Jag har hört ganska många som sagt att HTC är skit, går sönder fort, är sega, laggar i spel mm.
stämmer detta eller är det bara nonsens?

Inget jag märkt på den jag har eller bland mina vänners HTC, men för några år sen var HTC kanske sämre
Den jag har nu verkar vara den telefon som är mest gedigen av alla olika telefoner jag har haft

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

En viktig fråga är hur din budget ser ut.
Annars så är mitt almänna råd Samsung Galaxy S2, om du har råd att köpa en telefon för 5000:-, och inte måste ha fysiskt tangentbord etc. SGS2 har väldigt bra specar, har fått extremt goda recensioner. Världens bästa telefon skrev t.ex. idg.

Permalänk

lg optimus x2 , galaxy s2 har inte hdmi

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

lg optimus x2 , galaxy s2 har inte hdmi

Lg optimus x2 har det^^ sitter med en bredvid mig !

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Även fast den inte har HDMI så skulle jag säga Samsung Nexus S

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Skrivet av kangaz:

Lg optimus x2 har det^^ sitter med en bredvid mig !

jag vet och jag skrev att galaxy inte har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillvirus:

jag vet och jag skrev att galaxy inte har det.

hehe, my bad, har jobbat hela dagen så är lite trött

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Jag har hört ganska många som sagt att HTC är skit, går sönder fort, är sega, laggar i spel mm.
stämmer detta eller är det bara nonsens?

Jag tycker utan tvekan att HTC är de bästa mobilerna jag har haft. Har en Nexus One och en Legend. Grym hårdvarukvalité på båda. Jag spelar inga 3d-fps spel på mina mobiler, förutom det flyter allt på. Kör rootade cyanogenmod och lite överklockning på det

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Galaxy s2 har HDMI, men enligt den nya standarden där USB/HDMI delar kontakt i telefonen för övrigt samma kontakt som HTC Sensation kommer att ha.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hyfsad kamera sa du, välj inte HTC, enda sedan starten har alla deras mobiler haft _skitkameror_ rent ut sagt. Det enda undantaget är den nöjligen lanserade Desire S. Som verkar vara den första som får rätt färg på saker och ting iaf.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Jag är super nöjd med min HTC Desire

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

En jag känner köpte en HTC Desire eller Legend, vet inte riktigt. Men det laggade för honom när han spelade angry birds?
Möjligen ett måndagsexemplar? Eller är det så på alla?

Permalänk
Medlem

Verkar som detta med mobiltelefoner skiljer sig från person till person, typ att en mobil som någon tycker är jättebra kanske någon annan tycker att den suger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Hyfsad kamera sa du, välj inte HTC, enda sedan starten har alla deras mobiler haft _skitkameror_ rent ut sagt. Det enda undantaget är den nöjligen lanserade Desire S. Som verkar vara den första som får rätt färg på saker och ting iaf.

Har inte Desire HD bra kamera då?, eftersom den filmar i HD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

En viktig fråga är hur din budget ser ut.
Annars så är mitt almänna råd Samsung Galaxy S2, om du har råd att köpa en telefon för 5000:-, och inte måste ha fysiskt tangentbord etc. SGS2 har väldigt bra specar, har fått extremt goda recensioner. Världens bästa telefon skrev t.ex. idg.

Jag kommer nog köpa den på abonnemang ändå...så priset spelar väl inte så jättestor roll eftersom jag inte ska köpa den med en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Har inte Desire HD bra kamera då?, eftersom den filmar i HD?

upplösning spelar ingen roll om man inte kan se vad det är på bilden;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PiCAZi:

Jag kommer nog köpa den på abonnemang ändå...så priset spelar väl inte så jättestor roll eftersom jag inte ska köpa den med en gång!

Skrivet av PiCAZi:

Har inte Desire HD bra kamera då?, eftersom den filmar i HD?

Skrivet av PiCAZi:

Verkar som detta med mobiltelefoner skiljer sig från person till person, typ att en mobil som någon tycker är jättebra kanske någon annan tycker att den suger..

Skrivet av PiCAZi:

En jag känner köpte en HTC Desire eller Legend, vet inte riktigt. Men det laggade för honom när han spelade angry birds?
Möjligen ett måndagsexemplar? Eller är det så på alla?

FÖR I HELVETE MÄNNISKA, SKRIV ETT INLÄGG!

Tycker du borde köpa Galaxy S 2, just för att den fått sådana extremt bra recensioner.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Sony Ericsson Arc.
Om du inte vill betala så mycket, men kan vänta till sommarn skulle jag tagit en Neo.

Båda har grym kamera, den högsta tillgängliga skärmupplösningen för Android, HDMI, och är (enligt mig) dessutom väldigt snygga.

EDIT: Glömde säga att de har Android 2.3.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

upplösning spelar ingen roll om man inte kan se vad det är på bilden;)

Stämmer, har en DHD själv och det är en toppenmobil om man bortser från batteritiden och att bilderna från kameran inte ser så värst bra ut på större skärm, men på mobilen är dem helt okej

TS: Jag hade nog kört på en HTC Sensation eller Samsung Galaxy S2.
Läste på Swedroid att LGs Optimus 2X ska hacka ibland, sen kan jag inte bekräfta det eftersom jag inte äger mobilen själv. En Xperia Arc tycker jag känns onödigt eftersom den "bara" kör singelcore, det är inte fyskamm det heller egentligen men om man köper idag känns dualcore optimalt om man har pengarna för det. Dessutom tycker jag PERSONLIGEN att den är för tunn, det känns som om man ska knäcka den på mitten. Galaxy S2 har ju en AMOLED skärm också, vilket jag tycker är ett plus. Sen gissar jag på att om man vill ha en bra kamera, då är det SE som gäller för av egen erfarenhet samt vad jag hört från andra så är deras kameror väldigt bra.

Permalänk
Medlem

DHD har jag själv och tycker väl kameran är hyffsad, men den är inte bland dom bästa, video är inget vidare, stillbild helt ok, då kan man nog mer ondgöra sig mer på den externa högtalaren, många HTC har rent uselt ljud faktiskt. men bortsett från det inget direkt att att klaga på.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

SII. Jag äger en DHD själv och flickvännen en S och svärfar en Arc och pappa en N8. Jag lovar dig att skärmen (Galaxy S) är så viktig att det slår ut nästan allt annat en mobils egenskaper har. Köp S2an, det skulle jag göra om jag var i din sits!

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Avstängd

Ta en billig: jag köpte en för 499 kr.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Finns inte så många att välja på när man tittar på din lista, eftersom du vill ha HDMI så har du SE ark, LG optimus 2x samt kommande Samsung Galaxy S2 och HTC Sensation.

LG Samsung och HTC 2 kärniga SE singel kärna, SE HTC och Samsung Android 2.3 LG 2.2

Optimus kommer få 2.3

Permalänk
Medlem

Roligt att jag äntlige får stöd för mina erfarenheter av htc. De har kassa kameror, dåliga högtalare och dålig batteritid, i jämförelse med genomsnittet iaf.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u