Fractal Design XL, byta startknappen?

Permalänk

Fractal Design XL, byta startknappen?

Hej,

har nu fått en ny startknapp till mitt XL chassi eftersom den som sitter på chassit just nu inte fungerar. Jag har inte en aning om hur jag ska byta startknappen och därför söker jag hjälp här. Jag antar att jag måste ta bort fronten men hur gör jag det utan att ha sönder något?

Fick också med någon konstig plast bit och två skruvar, kanske visar det sig vart den ska sitta när jag fått bort fronten? Nedan är en bild på allt jag fick från Fractal Design:

http://img251.imageshack.us/img251/3922/dsc01138p.jpg

• Power LED till vänster

• Startknappen till höger

• Plastbiten och två skruvar i mitten

Tack

Permalänk
Medlem

Funderat på att fråga Fractal Design?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Mailade du bara FD och fick grejorna på posten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christer K:

Det gjorde han nog. Det gjorde jag efter att jag upptäckte att min fläktkontroller inte funkade, då skickade de en ny.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Ursäkta mitt sena svar här, åkte utomlands och har inte haft tillgång till internet.

Jag har iaf mailat FD nu och väntar på ett svar. Jag hade mailat dom ganska mycket tidigare så kände mig jobbig om jag skulle hålla på och maila ännu mer. Därför gjorde jag ett försök här på SC först.

Skrivet av Dackis:
Skrivet av Christer K:

Det gjorde han nog. Det gjorde jag efter att jag upptäckte att min fläktkontroller inte funkade, då skickade de en ny.

Ja, jag mailade bara FD och beskrev mitt problem, lämnade namn, adress och telefonnummer sen kom det ner i brevlådan.

Permalänk
Medlem

Längst ner i botten på fronten finns ett hål där du kan sticka in dina fingrar. Dra där, fronten sitter inte fast jättehårt, men var försiktig. Försök att dra fronten så rakt ut som möjligt, dvs. inte böja/vrida den.

Visa signatur

Intel P4 3.2Ghz|Radeon X800XT ICEQ|NEC ND-2500|Creative soundblaster audigy 2|Maxtor Dmax 200GB|