Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Höj tiden mellan uppdateringarna, jag har ökat till en gång i timmen (från 1 gång/minut som var standard har jag för mig).

Ok, jag läste en kommentar om appen att det inte skulle hjälpa men ska testa det, annars behöver jag ingen app nu när jag känner till sms-numret.

Skrivet av Fixxxer22:

Jag använder halebop och skickar bara sms till 4433 för att veta hur mycket jag har kvar. Skicka ordet "Datamängd".

Tack så mycket, precis vad jag ville ha :). Undrar varför Halebop är så hemliga med denna funktion, hittar den inte nånstans på hemsidan.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Hej, är ny här på forumet men tänkte dela med mig av ett problem jag fått.
Har haft min LG ca 3v och har varit supernöjd TILLS den sa att jag skulle uppdatera den, sagt och gjort så klickade ja på knappen uppdatera, ända sen denna uppdatering så funkar inte MMS (gjorde det innan med hjälp av apn-restore) och NÄTet lägger ner dådå men kommer igång plus att när jag trycker på "hemknappen" så ska ju alla mina "hemskärmar" komma upp för en lättare navigering heller INTE fungerar :/ DOCK har jag läst att man endast kan uppdatera via LG Suite, men jag gjorde någon systemuppdatering direkt i mobilen och då blev den såhär, eller så inbillar jag mig. För jag läste även att när folk gjort LG's uppdatering så har batteriet försämrats totalt etc men det har de inte för mig.

Har ni haft samma problem, har ni kunnat åtgärda detta på ngt bra vis?

Kan även tillägga att jag har Tele2 samt att
Android-version 2.2.2 - självfallet
Basbandversion 1035.21_20010405
Kernel-version 2.6.32.9
Versionsnummer FRG83G
LGE-version LGP990-V10b

Permalänk
Medlem

hej igen!
Har även en till fråga, Brukar ni stänga ner programmen (Tvinga stopp) för att mobilen inte ska köra dom ionödan, alltså -->> Inställningar/program/Hantera program/Körs ???
hjälper detta ? Tänkte på iPhone så stänger man ju ner programmen för dom ej ska köras, funkar detta på samma sätt ?

Permalänk
Skrivet av robbiish:

Hej, är ny här på forumet men tänkte dela med mig av ett problem jag fått.
Har haft min LG ca 3v och har varit supernöjd TILLS den sa att jag skulle uppdatera den, sagt och gjort så klickade ja på knappen uppdatera, ända sen denna uppdatering så funkar inte MMS (gjorde det innan med hjälp av apn-restore) och NÄTet lägger ner dådå men kommer igång plus att när jag trycker på "hemknappen" så ska ju alla mina "hemskärmar" komma upp för en lättare navigering heller INTE fungerar :/ DOCK har jag läst att man endast kan uppdatera via LG Suite, men jag gjorde någon systemuppdatering direkt i mobilen och då blev den såhär, eller så inbillar jag mig. För jag läste även att när folk gjort LG's uppdatering så har batteriet försämrats totalt etc men det har de inte för mig.

Har ni haft samma problem, har ni kunnat åtgärda detta på ngt bra vis?

Kan även tillägga att jag har Tele2 samt att
Android-version 2.2.2 - självfallet
Basbandversion 1035.21_20010405
Kernel-version 2.6.32.9
Versionsnummer FRG83G
LGE-version LGP990-V10b

Kör även jag Tele2/Comviq med samma specar men har inget av de ovanstående problemen. MMS & nätet fungerar både via tele o w-lan.

Visa signatur

Det här är ett helt och hållet privat finansierat utrymme och kan inte påverka din hälsa , inte ens vid kraftig överdosering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbiish:

hej igen!
Har även en till fråga, Brukar ni stänga ner programmen (Tvinga stopp) för att mobilen inte ska köra dom ionödan, alltså -->> Inställningar/program/Hantera program/Körs ???
hjälper detta ? Tänkte på iPhone så stänger man ju ner programmen för dom ej ska köras, funkar detta på samma sätt ?

Du kan testa den här appen, den stänger ner appar helt på ett smidigare sätt: https://market.android.com/details?id=mobi.infolife.taskmanag...

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Har använt min LG nu ett par veckor och det sorliga är alla möjliga skitappar som är förinstallerade + att Många program går igång utan att man gör något. Kör man en Kill all via Advanced Task Manager appen, så startar dom flesta igen inom loppet av 5 minuter, trots att telefonen bara ligger.
Batteritiden är ju inte jätteimponerande heller, Men kan tänka mig att det har med App-Problemet att göra.

Funderar på att Flasha om den och få en mer "Clean" install av telefonen. Är det värt det?

Tack på Förhand,
Danizzh

Visa signatur

Why!?

Permalänk
Medlem

Hej alla! Har min första smart-phone, Optimus 2X som jag är tämligen nöjd med.
Hade också problem med att MMS inte fungerade men uppdaterade telefonen via dess egen uppdateringsfunktion och sedan funkade MMS. Min telefon har nu följande versioner:
basbandsversion 1035.21_20110405, kernel 2.6.32.9, androidversion 2.2.2, LGE-version LGP990-V10b
samt versionsnr FRG83G. Jag är dock novis på denna typ av telefon och får inte emailen att funka.
Jag har ett gmailkonto och det funkar bra, det plingar i tel när jag får ett mail och mailet syns i tel.
Dock vill jag kunna ha samma funktionalitet i mitt vanliga mail, dvs få en signal i min tel när jag får ett mail, kunna hämta hem detta till tel för att kunna svara men låta mailet ligga kvar på min mailserver tills jag hämtar hem mailet till min stationära dator. Jag har min mailadress på glocalnet (algonet.se, den har varit med ett tag...) och har testat med deras förslag till inställningar: inkommande server: endera pop.glocalnet.net port 110, port SSL 995 (ser inte att detta ska anges i tel?) eller imap.glocalnet.net port 143, port SSL 993 (de säger att det inte spelar någon roll om jag väljer POP3 eller IMAP). SMTP-authensiering: på.
När jag försöker lägga upp ett nytt epost-konto så väljer jag övrigt och inte MS Exchange (vet inte vad det är), anger min emailaress samt lösenord. Som utgående anger jag det tele2 skriver på sin hemsida:
pop3 samt mail.tele2.se port 587. Men jag får det inte att funka. Problemet hamnar dessutom mellan stolarna då varken tele2 eller glocalnet tycker att det är deras problem. Glocalnet hänvisar till bredbandsexperten, vilket kostar pengar, men tid är ju också pengar! Har någon erfarenhet av dem eller ett förslag till hur jag ska få detta att funka?

Tack på förhand! Janne

Permalänk
Medlem

Verkar vara en hel del som har problem men sin lur.
Min 2X fungerar riktigt bra. Den har aldrig startat om eller något sånt. Aldrig haft problem med den faktiskt.
Det enda är väl batteri tiden. Men det kommer garanterat fixa sig med tiden.
Är sugen att köra in någon ROM men det är inte värt de med tanke på hur pass bra den redan är.
Bara invänta den stora 2.3 uppdateringen =P

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Skrivet av delicon:

Hej alla! Har min första smart-phone, Optimus 2X som jag är tämligen nöjd med.
Hade också problem med ... Har någon erfarenhet av dem eller ett förslag till hur jag ska få detta att funka?

Tack på förhand! Janne

Testa : https://market.android.com/details?id=com.fsck.k9&feature=sea... , o se om du kan få det att rulla med det? Jag fick i gång min pop3 mail genom att använda den.

Visa signatur

Det här är ett helt och hållet privat finansierat utrymme och kan inte påverka din hälsa , inte ens vid kraftig överdosering.

Permalänk
Medlem

Så, jag beställde en sådan mobil idag via Telia (sålde min gamla lur och betalade av hela kostnaden då jag var trött på skiten). Någon som har tips på appar m.m. som kan vara bra för en "Android-noob" ?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av super_nollan:

Kör även jag Tele2/Comviq med samma specar men har inget av de ovanstående problemen. MMS & nätet fungerar både via tele o w-lan.

Skrivet av Andreas:

Du kan testa den här appen, den stänger ner appar helt på ett smidigare sätt: https://market.android.com/details?id=mobi.infolife.taskmanag...

Tackar så hjärtligt för svar.
Har beställt nytt SIMkort då mitt nuvarande är ca 8år gammalt, har läst att det kan bero på det.
Ska testa appen !

Mvh

Permalänk

Tänkte bara tipsa alla X2-användare som inte känner att standbytiden räcker till om detta:
http://www.spider-foot.com/2x-fl53hn-ersatz-akkuladeger%C3%83...

Fick precis hem mitt set, har inte hunnit testa hur bra batterierna presterar ännu, bara testat att starta telefonen med ett och det var inget problem.
Perfekt om man ska ut i skogen några dagar och inte har möjlighet att ladda telefonen.

För de 75kr det kostar får man alltså två batterier, en 230-laddare för batterierna som också har en USB-port, en USB-sladd (Micro till vanlig USB A) och en pek-penna för telefonen hemskickat till dörren.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

ljud problem

hallå alla goa och glada optimus andvändare jag själv är en stolt ägare av en x2 sen 4 dar tillbaks och jag har inte haft nått strul med min lur.

tänkte mer höra hur ni upplever ljudet i telen jag tycker att ljudet när man pratar med folk låter kasst altså från öronsnäckan låter brukigt och grynigt eller hur bäst man ska förklara det. Sen även när jag har på högtalar funktionen så klagar folk vääääldigt mkt på att jag hörs super super dåligt. Så som sagt skulle va nice med lite feedback från er andra ägare av denna telen hur ni upplever det antingen är det väl så det är eller så är det mitt ex det är fel på och då vill jag ju givetvis lämna in min lur mot en ny

MVH!

Permalänk
Medlem

Köpte en och lämnade tillbaka den efter 2 dagar. För stora problem med omstarter och frysningar titt som tätt.

Kan även påpeka att Tre har slutat sälja denna lur pga. för stora problem.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Är jättenöjd med min än så länge. Inga problem med den. Kameran är riktigt bra i bra ljusförhållanden.
En grej är dock lite irriterande, har fått in ett dammkorn bakom skärmen. Vad skulle ni gjort åt det?

Permalänk

Haha, står i valet och kvalet. Funderar på en Optimus 2X.

Jag stod i butiken (El giganten) och passade på att göra en system update OTA. Efter det så ballade den ur totalt. Om jag skrev ett sms och satte ner fingret så trodde den att det var 20 fingrar som smattrade mot skärmen.

Jag tänkte att jag läst nått liknande på nått forum, att det sker när man har usb-kabeln ansluten i mobilen. Så jag provade att dra ut den och vips så fungerade den normalt. Är det fler som har detta problem?

Vidare så upptäckte jag att om jag fotar med mobilen "stående" och sen väljer att ta bort fotot (trycka på papperskorg-ikonen) så visas "Är du säker att du vill ta bort filen, Ja / Nej" i landskapsvy/liggande... Sjukt B! Nån sonm har samma problem med detta?

Man blir ju rätt tveksam när man läser alla problem med frysningar/omstarter och dålig mjukvara OCH sen råkar ut för ovanstående... :/

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem

Har aldrig upplevt problem med min. Vet inte varför vissa upplever stora problem.
Hade väl tur antar jag.
Är iaf riktigt nöjd med denna lur. Snabb, bra skärm, bra kamera och att man kan koppla den direkt i TVn är ju riktigt najs =).

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Skrivet av ziim0n:

Köpte en och lämnade tillbaka den efter 2 dagar. För stora problem med omstarter och frysningar titt som tätt.

Kan även påpeka att Tre har slutat sälja denna lur pga. för stora problem.

stämmer ej

http://www.tre.se/Privat/Mobiltelefoner/Mobiler/LG-Optimus-2X...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

En grej är dock lite irriterande, har fått in ett dammkorn bakom skärmen. Vad skulle ni gjort åt det?

Läs på sidan sju så ser du hur man gör ett dammskydd av en bit disktrasa.

Edit: Jag läste frågan lite för snabbt tror jag.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

En grej är dock lite irriterande, har fått in ett dammkorn bakom skärmen. Vad skulle ni gjort åt det?

Det ska inte kunna hända om den är rätt monterad. Jag skulle lämna in den för åtgärd eller utbyte

Permalänk
Skrivet av utopiazz:

Det ska inte kunna hända om den är rätt monterad. Jag skulle lämna in den för åtgärd eller utbyte

Okej, jag får se hur det blir med det. Orkar verkligen inte skicka in den och vara utan mobil i veckor, sen har man inte direkt hört nåt bra om Anovo heller.
Det känns som att jag hellre har dammkornet kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Okej, jag får se hur det blir med det. Orkar verkligen inte skicka in den och vara utan mobil i veckor, sen har man inte direkt hört nåt bra om Anovo heller.
Det känns som att jag hellre har dammkornet kvar.

Risken är väl att dammkornet snart får en eller flera kompisar.

Permalänk
Medlem

Nu är mitt tålamod med LG supporten här i Sverige slut. Jag har haft ett ärende som gäller deras stöd för Exchange. Mallar till LG med jämna mellanrum men dom svara inte ens så det är ju helt sjukt dåligt.

Som jag tidigare skrivit och som är ett standardfel på luren är att den drar ur batteriet när man använder Exhange stödet plus att den skickar an massa skräpdata.

LG har fortfarande inte lyckats få ut en buggfix för detta trotts att felet tydligen har varit känt i två månader hos LG. Så j-a kass. Funderar starkt på att skicka in luren som defekt till Anovo och sen får LG byta ut skiten eftersom Anovo inte kommer att kunna laga den.

Permalänk
Medlem

jag flashade om min till cyanogenmod på fyllan utan att fixa en backup. nån som vet hur jag kan ta mig tillbax till den riktiga orginal versionen som lg har gjort?

Permalänk
Medlem

Där ser man. De plockade tidigare bort luren från webshopen i alla fall.

Skrivet av Genostra:

jag flashade om min till cyanogenmod på fyllan utan att fixa en backup. nån som vet hur jag kan ta mig tillbax till den riktiga orginal versionen som lg har gjort?

kika i http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=119

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av utopiazz:

Risken är väl att dammkornet snart får en eller flera kompisar.

“Han“ har redan bjudit in 3 kompisar nu. Jag skulle ju kunna skita i det, de syns inte så värst mycket.

Permalänk
Medlem

Önskar hjälp med att aktivera SDkort

Skulle vara tacksam för hjälp med att aktivera mitt miniSD kort på min P990 Optimus. Börjar bli störande att spotify inte längre vill buffra offlinelistan

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem

Uppdatera mjukvaran fungerar inte (eller?)

Är det fler som har problem med att kontrollera om det finns en ny version på mjukvaran OTA?

Min telefon har indikerat att den ska kontrollera om det finns en uppdatering 2011-06-12. Konstaterade på morgonen att den inte lyckats med kontrollen och då tänkte jag göra en manuell kontroll. Har gjort den manuella kontrollen ett antal gånger tidigare men det var redan i början på april och då fungerade det som det ska.

Den här gången gjorde jag väl ett 30 tal försök och det står "Programuppdatering: Anslutningen misslyckades". Ingenting om version eller annat. Har haft samma problem en längre tid men ibland har det gått igenom även om det inte funnits uppdateringar att hämta. Kan vara så att LG har problem med kapaciteten i sina servrar men att veta vad som hänt/inte hänt är svårt. LG ska enligt uppgift släppa en ny version endera veckan nu och den ska tydligen hjälpa med en av de buggar som finns i Exchange modulen (Den nuvarande verkar för övrigt ha slutat fungera helt sedan ett par veckor tillbaks)

Permalänk
Medlem

Nu verkar tråden ha dött. Man kan ju undra om det beror på att alla mobiler numera fungerar eller om dom blivit återlämnade till LG?

Nästa planerade uppdatering enlig min telefon är 2011-07-24. Den förra uppdateringen drog LG tillbaks då den inte var färdigtestad. Inte ens vid nästa uppdatering blir det en OS uppgradering utan endast buggrättningarc enligt LG supporten.

I vilket fall som helst har jag iaf tröttnat helt och kommer att reklamera min mobil till vår leverantör. Tyvärr köpt via jobbet vilket gör det hela rätt omständigt när det gäller reklamationer.

Att LG totalt skiter i oss som har problem är det största problemet. Det finns så stora buggar i viktiga funktioner och för oss som jobbar på "fältet" är det helt ohållbart med en telefon som inte klarar av att kommunicera med Microsoft Exchange utan att "äta" batterier.

För den som använder telefonen som "leksak" funkar luren säkert bra men som arbetsredskap är den helt värdelös. Till och med iPhone 3Gs är bättre och då har jag aldrig gillat Apples modell att "låsa" telefonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av utopiazz:

Nu verkar tråden ha dött. Man kan ju undra om det beror på att alla mobiler numera fungerar eller om dom blivit återlämnade till LG?

Nästa planerade uppdatering enlig min telefon är 2011-07-24. Den förra uppdateringen drog LG tillbaks då den inte var färdigtestad. Inte ens vid nästa uppdatering blir det en OS uppgradering utan endast buggrättningarc enligt LG supporten.

I vilket fall som helst har jag iaf tröttnat helt och kommer att reklamera min mobil till vår leverantör. Tyvärr köpt via jobbet vilket gör det hela rätt omständigt när det gäller reklamationer.

Att LG totalt skiter i oss som har problem är det största problemet. Det finns så stora buggar i viktiga funktioner och för oss som jobbar på "fältet" är det helt ohållbart med en telefon som inte klarar av att kommunicera med Microsoft Exchange utan att "äta" batterier.

För den som använder telefonen som "leksak" funkar luren säkert bra men som arbetsredskap är den helt värdelös. Till och med iPhone 3Gs är bättre och då har jag aldrig gillat Apples modell att "låsa" telefonerna.

Min är inne på reklamation för tredje gången/hävning av köp.