Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

kopiera över viktiga data snabbt nu...

Det var inget viktigt på den, Bara en windowsinstallation och GX developer.
Lyckan var dock kortvarig, datorn crashade igen.

Det slutade med att en klasskompis "outade" sin windowsinstallation för att få använda sin mac att programmera på.
Things went better than expected

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Är på ganska kasst humör just nu.
Jag och min roomie fick för oss att åka till nåt ställe som skulle ha fin natur, en å, djur (bävrar xD) etc. utanför Skara. Hade tänkt chilla runt där hela eftermiddagen och kvällen och bara fotat och haft det gött.
Tankar busskortet och köper en tågbiljett, för att sedan ta tåget till Falköping. Väl framme i Falköping tog vi buss till Skara, och sedan vidare därifrån till destinationen. När vi efter lite krångel äntligen stannar vid busshållsplatsen utbrister kompisen att han måste hem igen (han har då suttit i telefon en stund). Jag kände mig måttligt sugen på att flumma runt där själv så åker med honom.

Visar sig att nån har beställt nån skit i hans namn så att han fått hem betalningsanmärkningar etc till sina föräldrar (där han är skriven). Och att nån jävel hade rensat hans ena konto. Så blev att köpa ny biljett och åka hem/ringa polisen etc etc.. Nu känner vi oss båda riktigt jävla sura. Tror jag ska sitta hemma hela kvällen, kolla nån film och dricka nån äcklig vodka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Är på ganska kasst humör just nu.
Jag och min roomie fick för oss att åka till nåt ställe som skulle ha fin natur, en å, djur (bävrar xD) etc. utanför Skara. Hade tänkt chilla runt där hela eftermiddagen och kvällen och bara fotat och haft det gött.
Tankar busskortet och köper en tågbiljett, för att sedan ta tåget till Falköping. Väl framme i Falköping tog vi buss till Skara, och sedan vidare därifrån till destinationen. När vi efter lite krångel äntligen stannar vid busshållsplatsen utbrister kompisen att han måste hem igen (han har då suttit i telefon en stund). Jag kände mig måttligt sugen på att flumma runt där själv så åker med honom.

Visar sig att nån har beställt nån skit i hans namn så att han fått hem betalningsanmärkningar etc till sina föräldrar (där han är skriven). Och att nån jävel hade rensat hans ena konto. Så blev att köpa ny biljett och åka hem/ringa polisen etc etc.. Nu känner vi oss båda riktigt jävla sura. Tror jag ska sitta hemma hela kvällen, kolla nån film och dricka nån äcklig vodka.

Vågar man fråga hur mycket pengar ni har gett sj?:rolleyes:

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Jag köpte ju en mp3 spelare för en månad sen, en Denver. Nu vet jag inte vad som är acceptablelt, eller inte.. men är inte fyra timmars spel tid i minsta laget ?

Tycker jag gör inte annat än att ladda mp3 spelaren.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag drömde konstigt inatt. Jag sprang, med en massa kompisar, längs med en järnväg. Det kommer en bil bakom oss som kör på järnvägen. Det är en liten minibuss och ut ur den kliver The Stig (Top Gear) ut. Sedan kommer den en ambulans från andra hållet på järnvägen och ställer sig framför minibussen. Sedan kommer det ett tåg och kör över både ambulans och bil men vi klarar oss.
Konstigt, makes no sense to me.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Jag köpte ju en mp3 spelare för en månad sen, en Denver. Nu vet jag inte vad som är acceptablelt, eller inte.. men är inte fyra timmars spel tid i minsta laget ?

Tycker jag gör inte annat än att ladda mp3 spelaren.

Min Grundig håller säkert 2 dagar, batteritiden är så pass bra att jag inte tänkt på det
Det kanske är nåt fel på din?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Vågar man fråga hur mycket pengar ni har gett sj?:rolleyes:

Ett par hundra var. Så just de pengarna var ju inte så farliga, men riktigt onödiga. Och tog ju sin lilla tid med.

Permalänk
Medlem

Ett par hundra var. Så just de pengarna var ju inte så farliga, men riktigt onödiga. Och tog ju sin lilla tid med.

'

Inte så dyrt som jag trodde men sjukt irriterade.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Min Grundig håller säkert 2 dagar, batteritiden är så pass bra att jag inte tänkt på det
Det kanske är nåt fel på din?

Ja, jag har funderat på det jag med. Kanske man ska lämmna in den*. Har ju garantin kvar på den, så...

*Tror ju inte att dom lägger ner någon större energi på att skicka iväg spelaren på lagning. Skulle det vara något fel på den, så lär ju inte reparationen ligga under vad själva spelaren kostar ( Butikspris 129 spänn ). Så man får nog en ny direkt i näven.

Tror inte att man gör så stor affär utav det hela.

EDIT:
Fick höra utav andra här på Sweclockers att speltiden låg på, kring fyra timmar för just den här typen av spelare. Så då var det nog som det skulle endå.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem

Såg Rush i globen igår, jag är fortfarande i eufori.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Irriterad för man inte hittar vinkelslipen och farsan vägrar att svara i telefonen, är här tills imorgon kväll så hoppas att han inte har lånat ut den till någon.

Permalänk
Hedersmedlem

Jävla maskiner i tvättstugan som ska gå sönder! Nu är det 2 av 3 torktumlare som inte funkar!

Permalänk

*Puh*
Har klippt halva gräsmattan här hemma och är redan slut. Konditionen är verkligen inte vad den varit

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anton_mjor:

*Puh*
Har klippt halva gräsmattan här hemma och är redan slut. Konditionen är verkligen inte vad den varit

Herregud, jag hoppas du åtminstone handjagar och inte kör något motordrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Man kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=qErFO_SfTg0

Jävla indier må dom alla brinna i helvete. Inte alla indier dock, men dom som attackerar HoN för att deras flagga inte finns i spelet.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som uppfattar det som ytterst irriterande när folk skriver "blablabla...."

Alltså, en massa punkter efter sista ordet.

Är så att jag ska få hjälp med en sak av min systers kille imorgon.
När jag väl frågade honom via sms så undrade jag om han hade saken jag behövde och det hade han.
Sa till att han skulle säga till när han hade tid att han kunde smsa/ringa.

Efter lite meddelande fram och tillbaka så gjorde han alltid en massa punkter efter sista ordet som jag visade.
Är han irriterad eller nåt tro?
Har alltid uppfattat det som att personen som skriver det är irriterad.
Inget otalt sedan tidigare.

Stör mig lite på det. :x

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Är det bara jag som uppfattar det som ytterst irriterande när folk skriver "blablabla...."

Alltså, en massa punkter efter sista ordet.

Är så att jag ska få hjälp med en sak av min systers kille imorgon.
När jag väl frågade honom via sms så undrade jag om han hade saken jag behövde och det hade han.
Sa till att han skulle säga till när han hade tid att han kunde smsa/ringa.

Efter lite meddelande fram och tillbaka så gjorde han alltid en massa punkter efter sista ordet som jag visade.
Är han irriterad eller nåt tro?
Har alltid uppfattat det som att personen som skriver det är irriterad.
Inget otalt sedan tidigare.

Stör mig lite på det. :x

Jag tolkar punkterna som att författaren är ointresserad och kanske egentligen inte vill, eller att personen i fråga är osäker på något, men det finns folk som bara skriver ut punkterna utan någon som helst anledning, så hur just du skall tolka punkterna vet jag inte...

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Bääh.. måste köpa/låna en stor låsringstång. köpa en-flertalet flänsar till avgasröret. lite rör. en flexböj evt. en katt och en dämpare mm.. plus få någon som kan svetsa lite flänsar och rör till mig.. suck.. kommer bli dyrt de där..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

"..." före å efter ord/mening betyder att det är utdrag. All annan användning är till personer ifråga hur dom vill nyttja de.
Sätter själv "..." efter en mening då jag kan ha mer å säga men lämnar det så.
Ex: ...hoppade hon i sängen... Sen var de inge mer med de...
Hon ville leka å sprang runt i sovrummet å sen hoppade hon i sängen så allt gammalt damm flög omkring. Sen var de inge mer med de förutom att hon vart trött å ville sova.

Blir å ta de lungt ikväll, Anime ftw

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Motorgräsklippare med "Push-and-go" som det så fint heter. Och vi har en ganska stor tomt

Men ja, jag har katastrofalt dålig kondition. T.om. när jag tränade klarade jag inte av mer än vad, enligt listan, en 80årig gubbe skulle gjort i beep-test.
Jag är den enda jag känner till som fått "ig" i det, 3 år i rad.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Motorgräsklippare med "Push-and-go" som det så fint heter. Och vi har en ganska stor tomt

Men ja, jag har katastrofalt dålig kondition. T.om. när jag tränade klarade jag inte av mer än vad, enligt listan, en 80årig gubbe skulle gjort i beep-test.

Du är ju iallafall inte ensam om att ha dålig kondition

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Haha IG får man väll inte i beep-test? Kanske om man kommer dit men inte vill delta
Jag gick från mvg i 9an idrott till ig på gymnasiet...jag hatade beeptest, springa på bana bara för att få en tid osv men handlar det om tävling då orkar man vad som helst, finns ingen härligare känsla än att vinna.
hjärta > kondis

Permalänk
Medlem

Less och ledsen på att man aldrig kommer över sin avlidna flickvän "numera ex" Hur fan kommer man över något sådant? Tänker på henne varje dag

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Less och ledsen på att man aldrig kommer över sin avlidna flickvän "numera ex" Hur fan kommer man över något sådant? Tänker på henne varje dag

Brukar tänka på dom roliga stunderna man haft med personen, man kan och ska inte gå och tänka negativt hela tiden.

Sen är jag jävligt sur, hade en förbannad fästing som kröp omkring på underarmen för en stund sen och han dog en brutal död! Finns inget jag hatar mer så jag har bestämt mig för att bygga en fästingutrotare! för världen skulle väll inte gå under om dom försvann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Sen är jag jävligt sur, hade en förbannad fästing som kröp omkring på underarmen för en stund sen och han dog en brutal död! Finns inget jag hatar mer så jag har bestämt mig för att bygga en fästingutrotare! för världen skulle väll inte gå under om dom försvann?

Jag har aldrig sett en fästing och det är jag jäkligt glad över. Men sett dom äcklen i läroböcker och jag håller med, utrota dom! Jag menar, ekosystemet lär knappast lida av att man tar bort fästingarna som bara sprider problem.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jag har aldrig sett en fästing och det är jag jäkligt glad över. Men sett dom äcklen i läroböcker och jag håller med, utrota dom! Jag menar, ekosystemet lär knappast lida av att man tar bort fästingarna som bara sprider problem.

Skulle tippa på att ekosystemet har bra mycket mer nytta av dem än av människor.

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att ekosystemet har bra mycket mer nytta av dem än av människor.

Haha det är en sanning men eftersom vi är den överlägsna rasen på jorden så kommer vi göra som vi vill.
Sen gör inte fästingen någon nytta...den hoppar bara på varmblodiga djur och ger oss sjukdomar.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Haha det är en sanning men eftersom vi är den överlägsna rasen på jorden så kommer vi göra som vi vill.
Sen gör inte fästingen någon nytta...den hoppar bara på varmblodiga djur och ger oss sjukdomar.

Vet inte hur det är just i Sverige, men vissa fästingar agerar mat åt fåglar etc. Sen vet jag inte om det ska klassas som "nytta", men de hjälper ju många bakterier att leva och sprida sig. Och även bakterier är trots allt en av jordens livsformer.

Personligen avskyr jag fästingar. Men kan inte hjälpa att se det komiska i när jordens största parasit, människan, tycker att fästingar bör utrotas ^^

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är just i Sverige, men vissa fästingar agerar mat åt fåglar etc. Sen vet jag inte om det ska klassas som "nytta", men de hjälper ju många bakterier att leva och sprida sig. Och även bakterier är trots allt en av jordens livsformer.

Personligen avskyr jag fästingar. Men kan inte hjälpa att se det komiska i när jordens största parasit, människan, tycker att fästingar bör utrotas ^^

Utomlands kanske dom är fågelmat men här hemma lär dom knappast vara det, går ju nästan inte att se dom flesta med blotta ögat om man hukar sig och spanar i gräset.

Finns gott om andra småskit dom kan livnära sig på, fästingen sprider sig i landet vilket är synd för tidigare så har dom varit begränsade till kusten mer på båda sidorna men nu kan man hitta dom i dom djupa skogarna även om det inte är så vanligt.