Microsoft köper Skype för 8,5 miljarder dollar

Permalänk
Medlem

På ett eller annat sätt så lär de ha Windowsphone i åtanke och vill integrera Skype i dem. Erbjudande om att kunna ringa till andra utan uppkopplingsavgift t.ex. Eller kanske bättre ljudkvalitet då uppkopplingen tillåter.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Tänkte också precis på det. Kanske blir så att man måste betala för att använda skype.

Nej, nej. Men du kommer höra reklam i bakgrunden var 5e minut!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hellre microsoft än apple men det är fortfarande inte bra.
Det hade varit trevligare om skype stod på egna ben och blev en produkt som ms,apple och google använde i sina produkter...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

hoppas de fixar en jävla push to talk knapp för datorversionen nu.

löjligt att man ska behöva dra ner plugins för det.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

hoppas de fixar en jävla push to talk knapp för datorversionen nu.

löjligt att man ska behöva dra ner plugins för det.

Indeed! Det är anledningen till att jag aldrig använder Skype, det fungerar inte som en ersättare till Teamspeak där alla kan sitta i en kanal och hojta till om de vill något. Skype är bara bra om man pratar konstant annars så kommer man att irritera ihjäl sig på idioten som sitter och andas tungt i sin Mic... Speciellt med tanke på hur trivialt det är att implementera push to talk.

Permalänk

95% risk: RIP skype
4% chans: microsoft lyckas att göra det bättre (genom att rollbacka 2 år?)
<1% chans: inget händer
resterande: exakt.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

R.I.P, då får man väl återgå till Ventrilo eller Mumble för all röstchatt.

Permalänk
Medlem

crap, där går nog skype i sjön...
live messenger all the way får ms :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

crap, där går nog skype i sjön...
live messenger all the way får ms :/

Tror snarare dom kommer satsa på Lync eller någon annan skit som dom har.

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

hoppas de fixar en jävla push to talk knapp för datorversionen nu.

löjligt att man ska behöva dra ner plugins för det.

Men nu är det tänkt som telefonkonversationer, man har ju inte push-to-talk på telefoner, eller har man det nu?

Dessutom om man vill ha det kan man väl använda skype/mumble/teamspeak?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Eh, ni klagar på att Microsoft ska komma och bloata sönder Skype?
Vilken skype version använder ni egentligen?
Det är sönderbloatat sedan länge i grundutförande imo.
Och det tuggar minne så inihelvete. Jag har typ 5 kontakter på skype, ingen är online just nu och det tar 90 MB minne direkt när jag startar det.

Om man fixar runt och kör med a-patch så blir ju messenger riktigt trevligt att använda.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LeVvE:

Hoppas det inte blir skit som MSN efter dom ändra så man inte kan ha smeknamn längre.

Sagt det innan och säger det igen

MSN 8.5 + Apatch + reghack

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibaba1337:

Hade samma problem för ett tag sen, men det går faktiskt att ändra!

Verktyg -> Alternativ -> Avancerat -> Avancerade inställningar sen kryssar du ur "Lägg Skype i verktygsfältet..."

Det får jag testa, jag kör med kombabilitetsläge för vista nu så den endast lägger sig nere till höger om inget är uppe.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Mmm, intressant utveckling. Äldre telefonitjänster kommer troligen användas allt mindre. Telefonioperatörer blir ännu mer som bredbandsleverantörer. Men de flesta tjänster kommer vara parallellt en rätt lång tid framöver då det inte går avveckla gamla tjänster hur som helst.

2G-täckningen fortfarande är bättre än 3G pga räckvidden.
PSTN (gammal telefoni) fungerar på avstånd längre än 5000 m. ADSL är att glömma på 5000 m.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.384897/microsoft-bekraftar-skypeko...

Bekräftat samt att de ska integrera med en salig härva av konton... Och till er som klagar över att skype är bloatat, det är INGET i jämförelse med MSN 2011. Därav ses det som detta köp som dåligt.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Sagt det innan och säger det igen

MSN 8.5 + Apatch + reghack

Årka krånga och använda en flera år gammal klient.

Permalänk
Medlem

Får verkligen hoppas på att Microsoft gör något vettigt med Skype.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Årka krånga och använda en flera år gammal klient.

Flera år gammal, ja. Men det är klart den bäst fungerande MSN-klienten.
Live 2009/2010 funkade betydligt mycket sämre och mycket av den nya GUI:n är så ologisk att det är helt otroligt.

Live 2011 går inte att använda. Det är ett manifest av alla världens dåliga idéer och världens sämsta programmering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Live 2011 går inte att använda. Det är ett manifest av alla världens dåliga idéer och världens sämsta programmering.

Där håller jag med till fullo, får hoppas de inte sabbar skype nu. Jag kör pidgin sedan live 2011 kom.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Trolig utveckling: allt kommer integreras i MSN Messenger. Bloat^2, enbart Windowsversioner.

Detta var inte den bästa av utvecklingar

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Det enda ordet jag yttrade när jag läste rubriken var ett högljutt FAN!

Skype blotat säger vissa här? Undrar om de jämför med 2011 versionen av MSN? I jämförelse med den så är skypeklienten ett under av enkelhet och minimalt prestandatuggande även om den tar mer än den borde. MSN är idag ett katastrofprogram utan dess like.

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på att Skype skulle satsa mera på Linux, men nu läggs väl all utveckling för Linux ner kan jag tänka.

Permalänk
Medlem

ajdå google och microsoft tar över. Bill Gates är inte en god man så detta är mycket negativt i mina ögon, gates som vill minska jordens befolkning med vacciner och spenderar enorma summor inom den branshen. bye bye freedom u will see

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RTX 4070, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Varför denna negativa energin? Det värsta som kan hända är väl att de integrerar delar av programmet med Windows 8, och det är en bra sak.

Det värsta som kan hända (och som nästan garanterat kommer hända) är att de slutar utvekla Linux-versionen och eftersom vi där jag jobbar nästan uteslutande kör Skype för daglig komunikation och alla använder antingen Linux eller Mac så är detta uppöpet inte någon gladnyhet för oss.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

ajdå google och microsoft tar över. Bill Gates är inte en god man så detta är mycket negativt i mina ögon, gates som vill minska jordens befolkning med vacciner och spenderar enorma summor inom den branshen. bye bye freedom u will see

Fan snackar du om? Bill Gates har inget med microsoft att göra numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Det enda ordet jag yttrade när jag läste rubriken var ett högljutt FAN!

Skype blotat säger vissa här? Undrar om de jämför med 2011 versionen av MSN? I jämförelse med den så är skypeklienten ett under av enkelhet och minimalt prestandatuggande även om den tar mer än den borde. MSN är idag ett katastrofprogram utan dess like.

Ja Skype är blotat som satan med flash skit som drar onödig prestanda som satan.

Permalänk
Medlem

enda anledningen man använder skype e för att msn messenger e helt sämst och att man inte behöver sitta å trycka in en knapp varje gång man pratar......

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem

"I pressmeddelandet nämns att Skypes nuvarande produkter inte ska påverkas av uppköpet"

Haha, Yeah right. Like that will happen

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixan:

ajdå google och microsoft tar över. Bill Gates är inte en god man så detta är mycket negativt i mina ögon, gates som vill minska jordens befolkning med vacciner och spenderar enorma summor inom den branshen. bye bye freedom u will see

Vafan minska jordens befolkning med vacciner!? Vad pratar du om?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jahopp.... då blir det väll att hoppa över med polarna till gamla Vent igen Eller Steams voicechat, den ska tydligen vara uppdaterad och mycket bättre nu.

Jag rekommenderar Mumble. Det är relativt enkelt att slänga upp en egen server och ljudkvalitén är riktigt bra med i princip inget lagg alls.

http://mumble.sourceforge.net/