[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem

Bara 2 timmar till sen har jag en också
Ringde en annan butik i karlshamn och dom hade fått in en och lovade lägga undan den till mig
Happy day

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Äsch. Jag borde ha fått min idag, men självklart så misslyckas Posten återigen med leveransen och väntetiden blir, som alltid med Posten, en eller ett par dagar längre än den borde vara.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Hedersmedlem

Observera att annonsering inte är tillåten i forumet. Försäljning tar vi i marknaden!

Permalänk
Medlem

ok boss

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Inaktiv

Grabbar kom nyss hem med en som jag köpte kontant på expert, utan att förhandsboka. vilken tur att jag fick tag i en.

En fråga. Hur länge ska man ladda den första gången?

Permalänk
Medlem

Jag laddade den tills den var full + att jag grejade med den medans den laddades.

Tror inte att det är så kinkigt hur man laddar dagens batterier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Grabbar kom nyss hem med en som jag köpte kontant på expert, utan att förhandsboka. vilken tur att jag fick tag i en.

En fråga. Hur länge ska man ladda den första gången?

Det där med att man måste ladda den 24h och ladda ur några gånger för att batteriet "skall bli så bra som möjligt" gäller inte längre. Bara att ladda tills det är fullt och sen köra på som vanligt.

Buh...vill också ha en S2a :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Visste inte att 3 hade den än! Men deras pris är ju groteskt :/

Mer eller mindre, ja. Dock slipper jag betala för den iom 24 månaders bindningstid, så det drabbar inte mig. Slipper dessutom betala de första tre månaderna. Det har de inte heller, 1-2 veckors leverans :(.
Grattis till er som fått telefonerna, surt att vänta men jag överlever nog.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

har fått min s2a nu känns riktigt snabb och super fin skärm . känns dock varm mot min gamla x10

Permalänk

Vet att man inte ska säga såhär " Vänta tills om någon månad, då kommer det något nytt" men nu är det så att galaxy s2 är ju en av dom första mobilerna med dual core osv, och det lär ju komma fler efter sommaren, är det värt att vänta eller är det bara att slå till nu ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Vet att man inte ska säga såhär " Vänta tills om någon månad, då kommer det något nytt" men nu är det så att galaxy s2 är ju en av dom första mobilerna med dual core osv, och det lär ju komma fler efter sommaren, är det värt att vänta eller är det bara att slå till nu ?

Men efter att du väntat på de nya efter sommaren så kommer ju nya efter dem. Är det verkligen värt att leva så? Lev i nuet. Gillar du den så köp den. Det kommer alltid något bättre.

Permalänk
Medlem

Min har nyss blivit färdig laddad
riktig grym är den snabb , om ni har tips på roliga ting man kan göra med den apps, games etc kom gärna med tips

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Vad mer behöver du i en mobiltelefon?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeval:

Fast sj väntar jag på NFC versionen av Galaxy s2, kan vara skönt att ha inbyggd NFC i mobilen, vissa butiker kanske kommer börja med NFC redan 2011 jag vet inte.

Men iaf roligt för alla som fått/får sin S2 ^^

Ja, men om några butiker kanske kommer att börja med NFC under 2011, så behöver du ändå ha med dig betalkort eller kontanter för de som inte gör det. Vad är poängen med NFC då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har precis hämtat ut min telefon! Gjorde en fuling och sa att jag skrivit fel address vid postuthämtningsstället då jag annars hade behövt vänta på aviseringen på måndag...man får ju inte vara dum

Jag kan bara säga att om ni tror att telefonen är lätt, så är den mycket lättare än så. Första inttrycket är galet nice och skärmen är helt fantastiskt bra. Man vill nästan drunkna i den.

Jag återkommer när jag testat telefonen lite mer, men å andra sidan har jag inte nämnt något ni inte visste

Permalänk
Medlem

Blev förvånad vid denna spel jämförelse mellan Samsungen o iPhone 4. Kolla vid drygt 4 min vilken skillnad det är mellan de 2 Big One. Kanske bara engångsföretelse men ändån lite förvånande. Själv är jag sugen på både Galaxy o kommande Htc Sensation.

http://dailymobile.se/2011/05/13/samsung-galaxy-s2-vs-iphone-...

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk

Måste säga att jag verkligen avgudar Samsung Galaxy S2.

Nu väntar jag bara på fodralen som kommer nästa vecka så är den komplett.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Blev förvånad vid denna spel jämförelse mellan Samsungen o iPhone 4. Kolla vid drygt 4 min vilken skillnad det är mellan de 2 Big One. Kanske bara engångsföretelse men ändån lite förvånande. Själv är jag sugen på både Galaxy o kommande Htc Sensation.

http://dailymobile.se/2011/05/13/sam...ndroid-vs-ios/

Vet inte men det handlar antagligen om hårdvaruoptimering från spelutvecklaren i fråga. Det går bättre att optimera när man har 2-3 väldigt likartade enheter att producera spelet för än för alla androider.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

http://dailymobile.se/2011/05/13/samsung-galaxy-s2-vs-iphone-...

Men sen är det ju två olika operativsystem, går inte direkt jämföra. Jämför tex. hur WOW funkar på Mac och Windows så kommer man märka skillnad också. Även om det är en bättre dator på Windows. Men han visade aldrig hur spelet flöt på (kollade snabbt igenom! men han kanske gjorde det). Där ser man nog en ganska stor skillnad också.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tjenare alla!

Jag hade bara en snabb fråga! Jag beställde en Samsung Galaxy S2 10/5 från TELE2 och fick reda på att mobilen dröjer tills den 26e. Jag köpte mobilen med abonnemanget Kompis Student Surf. Jag undrar om det går att ångra sitt köp? Jag betalade med kort genom deras sida och måste verkligen veta huruvida jag kan ångra mitt köp?

Permalänk
Medlem

Sitter nu även jag med en sprillans ny S2:a!! Skickades igår från Halebop och idag kunde jag hämta ut den gal1

Visa signatur

CM 690 II | AMD Phenom II x4 965 @ 4.0 GHz BE | CM Hyper 212 plus | XFX Radeon HD 6870 OC | MSI 770-C45 AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) | Steelseries Siberia v2 | Steelseries Kinzu | Steelseries QCK musmatta | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | W7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baned:

Tjenare alla!

Jag hade bara en snabb fråga! Jag beställde en Samsung Galaxy S2 10/5 från TELE2 och fick reda på att mobilen dröjer tills den 26e. Jag köpte mobilen med abonnemanget Kompis Student Surf. Jag undrar om det går att ångra sitt köp? Jag betalade med kort genom deras sida och måste verkligen veta huruvida jag kan ångra mitt köp?

Borde inte vara något problem. Distansavtalslagen borde ge dig 14 dagar öppet köp....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Bara en fråga för att vara 100000 % säker.

Om jag köper denna; http://cdon.se/hemelektronik/samsung_hdmi%252fmhl_adapter_gal... och har en vanlig HDMI kabel också, kommer jag kunna koppla min mobil till min TV? som är phillips och har HDMI.

Eller kommer jag behöva någon mer kabel?

Får min mobil imorgon tror jag

Någon som har svar?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Btw, vad betyder NFC, vad är fördelen med "NFC" ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Någon som har svar?

Ja, det SKA funka.

Visa signatur

Core 2 Duo still going strong!

Permalänk
Medlem

Jag har haft luren sedan igår och är grymt nöjd. Dock vill jag roota den för att bli av med lite skit som verkar överflödigt. Någon som vet om det finns någon rom som kan tänkas fungera bra?

Läste btw att Samsung släppt en officiell ny rom: http://samsunggalaxysforums.com/showthread.php/4819-I9100XWKE...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min förutom låsskärmen, vad tusan tänkte samsung med? Den ser extremt fattig ut, kan man installera någon annan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Väldigt nöjd med min förutom låsskärmen, vad tusan tänkte samsung med? Den ser extremt fattig ut, kan man installera någon annan?

Om du går in på bilderna du sparat eller tagit kort med på telefonen så trycker du på meny-knappen och där kan du välja "Använd som..." och får då alternativen "bakgrunsbild" eller "låsskärm".

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

EDIT: Dubbelpost :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min idag såå sjukt nöjd fast tyvärr så var det några apps som buggade :S men inget jätte stort

Visa signatur

Citera för svar!