[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av no__One:

Det är en MHL-adapter, från micro-usb till hdmi. Ska du ansluta den till TV:n behöver du även en hdmi-kabel.

Okej, så om jag köpte den du länkade och sedan en HDMI kabel så bör jag kunna spela upp filmer på nästan vilken TV som helst som har HDMI eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Okej, så om jag köpte den du länkade och sedan en HDMI kabel så bör jag kunna spela upp filmer på nästan vilken TV som helst som har HDMI eller är jag ute och cyklar?

Jag tror att det bör fungera. Men jag vet inte. Adaptern finns inte att få tag på än så länge och så vitt jag vet så finns det inget test där de har testat MHL-adaptern. Det som ev. kan röra till det hela är MHL-standarden, som bland annat innebär att man ska kunna ladda telefonen samtidigt som man spelar upp 1080p.
Är det någon som vet mer får de gärna fylla i....

Permalänk
Medlem

Går i lite köptankar för en ny mobil just nu och S2:an verkar ju onekligen sjukt bra. Jag tänker bara på om man inte tycker att den är lite väl stor? Har inte haft någon smartphone innan utan troget levt med min gamla enkla SE-lur i tre år. Letat lite men verkar som att om man vill gå ner i storlek går man också ner i prestanda eller?

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeoRinr:

Går i lite köptankar för en ny mobil just nu och S2:an verkar ju onekligen sjukt bra. Jag tänker bara på om man inte tycker att den är lite väl stor? Har inte haft någon smartphone innan utan troget levt med min gamla enkla SE-lur i tre år. Letat lite men verkar som att om man vill gå ner i storlek går man också ner i prestanda eller?

Vad jag har sett just nu så är dom nya mobilerna med dualcore i den storleken.
Jag har aldrig haft en så stor mobil med 4,3 tum skärm som sgs2, men av egen erfarenhet är det mest vikten man märker av, det är liksom det som känns när man har den i fickan. sgs2 med sina 116g är dessutom en riktigt lätt mobil i förhållande till sin storlek (kan gämnföras med alla iphone modeller som väger 133-137g). Såklart är det också en smaksak men jag tyckte 4,3 tum verkar schysst för å kolla videos och spela lite spel.

Permalänk
Medlem

Det dära om att koppla till TVn...Jag drog en chansning och beställde för en vecka sedan en micro-usb till hdmi kabel på ebay som jag hoppas på ska passa och fungera tillsammans med SGS2. Egentligen en ganska vild chansning med tanke på att olika företag har olika micro-usb uttag, men jag tog en som funkade till andra samsung modeller, det kostade dessutom bara 22kr och tog 2 arbetsdagar innan jag fick den från kina. Om ni väntar med att köpa kan jag uppdatera på torsdag eller när jag får mobilen ifall det funkar med kabeln eller inte.

http://cgi.ebay.com/Micro-HDMI-HDMI-Cable-SamSung-WB650-WB600...

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeoRinr:

Går i lite köptankar för en ny mobil just nu och S2:an verkar ju onekligen sjukt bra. Jag tänker bara på om man inte tycker att den är lite väl stor? Har inte haft någon smartphone innan utan troget levt med min gamla enkla SE-lur i tre år. Letat lite men verkar som att om man vill gå ner i storlek går man också ner i prestanda eller?

Mitt förslag till dig är att gå till närmaste elektronikaffär och känna och klämma på mobiler i alla möjliga olika storlekar och vikter och därefter åtminstone försöka bestämma dig för om 4,3" är för stort, lagom, eller kanske till och med för litet.

Jag tror dock att skärmstorleken är en ren vanesak. Jag har en kompakt mobil just nu, men jag är 99,9% säker på att jag kommer att kunna vänja mig och till och med inte kunna tänka mig en mobil med en mindre skärm än 4,3". Det var precis likadant som när jag köpte min senaste bärbara dator. Jag hade alltid haft och redan ställt in mig på en laptop med en 15,6" skärm, men fastnade totalt för en ASUS UL30VT med en 13,3" skärm. Jag trodde att den skulle bli alldeles för liten, men nu skulle jag inte kunna tänka mig en laptop med en större skärm.

Som sagt - En ren vanesak (för mig i alla fall). Men försök att ta dig till en affär för att kolla in mobiler med olika skärmstorlekar för att se vilken som skulle kunna passa dig.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Okej, så om jag köpte den du länkade och sedan en HDMI kabel så bör jag kunna spela upp filmer på nästan vilken TV som helst som har HDMI eller är jag ute och cyklar?

Såg precis att bland annat CDON har lagt upp HDMI-adaptern för 179:-. Beskrivningen tolkar jag som så att det går att ansluta den till en vanlig hdmi-kabel och kolla på 1080p på vilken tv som helst

Permalänk
Medlem

Fan hoppas att jag får min på torsdag , skulle vara riktigt kul
Sedan skulle det vara klart ett plus om viber fanns på android men det verkar inte hända något där tyvärr =(

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Skrivet av drjens:

Fan hoppas att jag får min på torsdag , skulle vara riktigt kul
Sedan skulle det vara klart ett plus om viber fanns på android men det verkar inte hända något där tyvärr =(

http://www.swedroid.se/betaversion-av-populara-appen-viber-nu...
Japp, det händer ingenting där

Permalänk

Om man hade förbokat den , kommer man då få den så att man kan hämta ut den på posten den tolfte eller kommer dom att skicka mobilen den tolfte ?

Permalänk
Skrivet av lillvirus:

Om man hade förbokat den , kommer man då få den så att man kan hämta ut den på posten den tolfte eller kommer dom att skicka mobilen den tolfte ?

CDON ska skicka den idag, så man kan hämta ut den den 12:e. Detta gäller dem som förbokade innan ett visst datum (som bokat en telefon från CDONs första batch).

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

usch vad jag hoppas att Expert ringer idag eller imorn så jag kan få min nya leksak och neka med till helgen ^^
I och med att man inte kan förboka på expert borde dom ha fina lager som man kan plocka ifrån.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlliBoss:

Det dära om att koppla till TVn...Jag drog en chansning och beställde för en vecka sedan en micro-usb till hdmi kabel på ebay som jag hoppas på ska passa och fungera tillsammans med SGS2. Egentligen en ganska vild chansning med tanke på att olika företag har olika micro-usb uttag, men jag tog en som funkade till andra samsung modeller, det kostade dessutom bara 22kr och tog 2 arbetsdagar innan jag fick den från kina. Om ni väntar med att köpa kan jag uppdatera på torsdag eller när jag får mobilen ifall det funkar med kabeln eller inte.

http://cgi.ebay.com/Micro-HDMI-HDMI-Cable-SamSung-WB650-WB600...

tänkte bara säga det att den kabeln du länka till är inte en micro-usb -> hdmi adapter utan en Micro-hdmi -> hdmi adapter.. vilket gör att den förmodligen inte kommer att passa men skulle nog passa perfekt på typ LG's Optimus x2 då dom har micro hdmi

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Så jävla fuckin förbannad just nu. Beställde min telefon 2011-04-18 ifrån Telenor och tänkte att jag skulle bekräfta att telefonen kommer imorgon. Guess what? Tydligen har det blivit något fel i deras jävla system och min beställning finns inte registrerar så nu får jag ingen telefon. Så jävla förbannad man blir, inte ens sugen på att göra en ny beställning.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Så jävla fuckin förbannad just nu. Beställde min telefon 2011-04-18 ifrån Telenor och tänkte att jag skulle bekräfta att telefonen kommer imorgon. Guess what? Tydligen har det blivit något fel i deras jävla system och min beställning finns inte registrerar så nu får jag ingen telefon. Så jävla förbannad man blir, inte ens sugen på att göra en ny beställning.

oh ouch!
Jag hade plockat upp en olåst i någon butik om jag vart du nu.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

oh ouch!
Jag hade plockat upp en olåst i någon butik om jag vart du nu.

Ringde nyss upp dem och var jävligt arg, slutade med att jag skulle kontakta deras Internetbutik för att vara 100 % säker, om det verkligen inte var någon beställning så skulle de bjuda på mina kostnader i 2 månader. Antar att jag kan vänta i någon dag extra för att få gratis betalning i 2 månader.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Ringde nyss upp dem och var jävligt arg, slutade med att jag skulle kontakta deras Internetbutik för att vara 100 % säker, om det verkligen inte var någon beställning så skulle de bjuda på mina kostnader i 2 månader. Antar att jag kan vänta i någon dag extra för att få gratis betalning i 2 månader.

Bra att du lyckades få ut något ur det trots allt.
Tycker det är konstigt att dom inte lyckas på till en beställning när dom skriver in den under tiden ni pratar.
Grattis till två månader gratis telefoni

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

heheh gott att se

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

surt

Elgiganten har tydligen fått en leveransförsening så måste vänta på luren tills 17:e

Permalänk
Medlem

Beställde min från Misco och där stod leverans 1-3 dagar men jag gissar jag får den om en vecka i bästa fall

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Jag sitter och väntar på att Expert skall ring och säga att dom har den i lager.
Känns som jag kanske borde ringa dom och kolla för säkerhets skull imorn.
Hoppas dom får den i tid så jag slipper vänta tills nästa vecka

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tidigast nästnästa vecka för min del, men jag hoppas att det snart börjar dyka upp bilder, lovord och superlativ.

Permalänk
Medlem

Segt skall hålla tummarna för er så att ni får mobben denna veckan

Själv så beställde jag det av företaget så går in på min företags mail lite då o då på jobbet för att se ifall man fått något trevligt mail som säger att jag kan hämta mobben på kontoret

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Tråkigt att vi är många som antagligen kommer få vänta.
Själv trodde jag det var som med spel när man beställer/förhandsbokar att dom skickar det dagen innan så man får det samma dag som release i butikerna. Men verkar visst inte så.
Själv har jag valt Halebop och pratade med support igår och dom visste inte mer än vad som stod på hemsidan

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk

Har min i morgon kl 13:00 :). Dessutom ett http://www.zenuscase.net/product-29865.html i svart på fredag

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Har min i morgon kl 13:00 :). Dessutom ett http://www.zenuscase.net/product-29865.html i svart på fredag

Grattis i förskott då ^^
Får man fråga var du beställde din?

EDIT: ringde precis Expert och dom har fått in den på sitt lager.
Min borde vart här som idag men tydligen hade nisse jag bokat den av inte lagt beställningen så jag kan inte hämta upp den idag, vilket jag skulle ha kunnat. Så hoppas nu på att den kommer imorn då.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Grattis i förskott då ^^
Får man fråga var du beställde din?

EDIT: ringde precis Expert och dom har fått in den på sitt lager.
Min borde vart här som idag men tydligen hade nisse jag bokat den av inte lagt beställningen så jag kan inte hämta upp den idag, vilket jag skulle ha kunnat. Så hoppas nu på att den kommer imorn då.

Jag cashade den i slutet på april samma dag som den kom upp på Lars Bengtsson Video på S:t Eriksplan i Stockholm.
Med kom upp så menar jag självklart på Prisjakt :=).
Ringde här i morse för att kolla om de han få in den ikväll till och med men det blir i morgon till lunch.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Jag tänker vänta på NFC versionen av S2 så får hålla mig lite till ^^

Permalänk
Medlem

Jag kommer få min imorgon!! YES YEs!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

INTEL CORE I7 950 > ASUS P6X58D-E X58 S-1366 CORSAIR 6GB DDR3 > GEFORCE GTX 560 TI >

Permalänk
Medlem

Suuuuuck

Beställde ju från misco eftersom på deras hemsida stod leverans 1-3 dagar, tänkte att det inte spelade någon roll om jag fick nästa vecka. på min ordersida stod leverans 13:e, sen uppdaterades det till 30:e?

fick samtidigt mail från katching.se att den kommer in i lager strax och då beställde jag där istället. hoppas på nästa vecka där ifrån då.

Visa signatur

Where is my 3080?!