[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madimen:

Jag pratade med Expert i Karlshamn alldeles nyligen och enligt han jag pratade med har de inte fått några levererade idag alls...

Jo jag var där inne nyss och pratade med dom också.
Dom visste inte säkert om den skulle komma som imorn eller i början på nästa månad!
Min bokning som dom lade in fanns inte i systemet så jag hade ingen undanlagd mobil tydligen över huvud taget! >.<
lite småförbannad nu om man får vara det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaPaGoja:

Någon som vet om det finns något program man kan sitta med på datorn och skriva in kontakterna man har i sin nuvarande telefon för att imorgon när man får luren och nya simkortet bara föra över det snabbt och enkelt?

Tror att detta går att göra i Samsung kies

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Gå in på din gmail. Skriv in alla dina kontakter under kontakter fliken och vipps när du syncar telefonen så laddas alla kontakter ner. The power of google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Jag satt och funderade ett tag på det här med NFC och i dagsläget känns det inte alls viktigt att ha i mobilen. Visst kommer det att inom kanske 1 till 2 år finnas möjlighet att använda funktionen i Sverige, men jag kommer ändå att vara tvungen att ha med mig det NFC kommer att ersätta (betalkort, biljett för kollektivtrafik m.m.) i framtiden. Jag menar, hur ska man kunna använda sig till 100% av NFC-funktionen om inte 100% av utbudet stödjer NFC? Det finns fortfarande butiker som inte ens kan ta betalt via betalkort...

När NFC är standard och verkligen är användbart till fullo i Sverige kommer jag troligtvis ha en Quad-Core-mobil i fickan...:)

Fast sj väntar jag på NFC versionen av Galaxy s2, kan vara skönt att ha inbyggd NFC i mobilen, vissa butiker kanske kommer börja med NFC redan 2011 jag vet inte.

Men iaf roligt för alla som fått/får sin S2 ^^

Permalänk
Medlem

När det gäller NFC så kommer jag antagligen byta mobil inom 1 - 1,5 år så det spelar ingen större roll

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Jag fick min idag. Har hunnit testa lite. Den är riktigt skön. Hittills har jag bara varit jävligt nöjd. Det enda jag kan klaga på är att skalet på baksidan som sitter så jädrans hårt. Jag är ju fan rädd för att den ska gå sönder.

Men en sak undrar jag. Hur (om man kan) gör man så att man delar upp minnet manuellt så att man har minne i mobil-enheten än till USB-enhet? Är det något som ska göras via en dator? Har nämligen bara 1,8 GB ledigt i mobilen (hade tänkt lägga in musik och några avsnitt ur tv-serier bl.a.).

Permalänk
Medlem

Beställer från Tre.se med Surf Max utan engångsavgift eller förhöjd månadsavgift i 24 månader om ett par timmar. Enligt den trevliga tjejen i 3LiveShop bör jag förvänta mig att den kommer om 1-2 veckor :/. Den som väntar på något gott väntar för länge.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Fick en som jobbmobil men tyvärr hann jag sluta för dagen innan den anlände till kontoret, ser verkligen fram emot att få åka tilll jobbet imorn

Tror det blir ett rejält lyft från min nuvarande SE xperia som är 3år gammal.

Någon som vet om man kan ha telefonen ansluten till en a2dp dongel samtidigt som den är kopplad till bilens bluetooth?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Jag fick min idag. Har hunnit testa lite. Den är riktigt skön. Hittills har jag bara varit jävligt nöjd. Det enda jag kan klaga på är att skalet på baksidan som sitter så jädrans hårt. Jag är ju fan rädd för att den ska gå sönder.

Don't worry, baksidan håller! Finns en video på youtube där en tar av baksidan och böjer den åt alla håll osv.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk

Hallå, fick min galaxy s2 idag och undrar bara hur jag ska ladda batteriet första gången?
I broschyren står det bara ladda mobilen med inte hur länge, Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Ska du inte uppdatera specsen i tråden?
1,2GHz är fel, 1GHz är rätt.

om ni nu snackar om galaxy s2 så är det Dual-core 1.2GHz ARM Cortex-A9 proccessor

enligt många stabila källor som till exempel:

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Visa signatur

Cherish your life...

Permalänk
Skrivet av Sparking:

om ni nu snackar om galaxy s2 så är det Dual-core 1.2GHz ARM Cortex-A9 proccessor

enligt många stabila källor som till exempel:

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Helt rätt, den ligger på 1,2 GHz

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparking:

om ni nu snackar om galaxy s2 så är det Dual-core 1.2GHz ARM Cortex-A9 proccessor

enligt många stabila källor som till exempel:

http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php

Skrivet av Jesper943:

Helt rätt, den ligger på 1,2 GHz

Eller varför inte 1,5GHz?

http://www.engadget.com/2011/05/12/samsung-galaxy-s-ii-overcl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av smacked:

Beställer från Tre.se med Surf Max utan engångsavgift eller förhöjd månadsavgift i 24 månader om ett par timmar. Enligt den trevliga tjejen i 3LiveShop bör jag förvänta mig att den kommer om 1-2 veckor :/. Den som väntar på något gott väntar för länge.

Visste inte att 3 hade den än! Men deras pris är ju groteskt :/

Permalänk
Medlem

Knallade in på den lokala teliabutiken här i norrköping för ett par dagar sen och bokade mig en galaxy s2, fick sms idag vid 2-tiden att den kommit in. Var och hämtade den för ett par timmar sen.

Testade ladda en seg skitsida (aftonbladet) och kunde lika gärna ha gjort det på den stationära (den laddar mobilversionen först, måste klicka på webversion längst ner på sidan) Brorsans galaxy S1 såg ut som den försökte hänga sig själv med allt skit på den sidan

I övrigt kan jag säga att skärmen är väldigt, väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Bara en fråga för att vara 100000 % säker.

Om jag köper denna; http://cdon.se/hemelektronik/samsung_hdmi%252fmhl_adapter_gal... och har en vanlig HDMI kabel också, kommer jag kunna koppla min mobil till min TV? som är phillips och har HDMI.

Eller kommer jag behöva någon mer kabel?

Får min mobil imorgon tror jag

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av AldrigJa:

Bara en fråga för att vara 100000 % säker.

Om jag köper denna; http://cdon.se/hemelektronik/samsung_hdmi%252fmhl_adapter_gal... och har en vanlig HDMI kabel också, kommer jag kunna koppla min mobil till min TV? som är phillips och har HDMI.

Eller kommer jag behöva någon mer kabel?

Får min mobil imorgon tror jag

Verkar rätt lovande att jag får min imorgon med, är sorterad i göteborg vi 20:00 idag och bor i GBG så

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk

Vad fan? Det där är ju overkill. Det lär ju ta kål på batterierna.

Permalänk

Jihaa, min är inlämnad i Alvesta. Återstår att se hur snabba trumpetverket är att leverera till mina iCA-butik...

Idag är det Fredagen den 13:e, ingen blir väl förvånad om mobilen skulle utebli idag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bussmicke:

Jihaa, min är inlämnad i Alvesta. Återstår att se hur snabba trumpetverket är att leverera till mina iCA-butik...

Idag är det Fredagen den 13:e, ingen blir väl förvånad om mobilen skulle utebli idag...

uch, säg inte så... jag har inte ens fått något kolliID, vilket inte bådar gott :S

Permalänk
Skrivet av OlliBoss:

uch, säg inte så... jag har inte ens fått något kolliID, vilket inte bådar gott :S

Lugn, det har inte hänt ett skit mer så de måste ha lämnat in försent så jag får väl inte före måndag..
Fenomenet Fredagen den 13:e lär slå in för mig...

Edit 8:22: Skumt, nu finns paketet här i Västerås allaredan..
Denna gång funkade inte paketspårningen i min Iphoneapp..

Permalänk
Medlem

kanske får min mob idag , Mobben är beställd från Dialecta. Pratade med dem igår och de nämnde att de borde få in den idag , så jag håller tummarna skulle göra helgen mycket roligare

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

Jag är så otroligt nöjd med min SGS2. Fick den igår vid 15:00. Shit!! Vilken skärm och kraft!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

om min inte kommer in idag så kör jag iväg till närmaste butik som har en i lager
Måste/vill ha den innan helgen nu.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Får inte min förens den 26, suck. Beställt på CDON.

Permalänk

Hoppas jag har min om 2 timmar. Inte fått någon avi ännu och inget kolliid samt fick inget alternativ om SMS avier Håller på spricka av nyfikenhet här ju.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Avstängd

Grattis till alla som har fått mobilen =D

såå vad tycker ni om den ?

längtar själv tills jag har den ii mina händer =D

Permalänk

Jävlar vilken skön lur. Me like alot! Skärmen är precis vad jag trodde och snabb som fan!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | 32gb G.Skill DDR4 @ 3600mhz | Asus X570-F | PowerColor RX6900XT RedDevil Ultimate | 1TB m.2 SSD gen 4 | 256gb m.2 SSD gen 4 | 1TB HDD | Phanteks Revolt Pro 1000W | Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Jag böt upp mig från en iphone 3g så jag kan säga att det är en viss skillnad i snabbhet, till galaxyns fördel kanske jag ska tillägga

Riktigt nice skärm också, nu behöver jag bara lära mig om vad det finns för appar å widgets

Permalänk
Avstängd

nice låter som att den är bra

längtar tills man får ha den =D