Permalänk
Medlem

Fläkt till Asus X51R

Hej!
Min gamla bärbara Asus har fått en trasig fläkt och den står och slår mot något inne i datorn och ger ifrån sig höga knackande ljud. Snart lägger den av efter all överhettning. Jag har letat efter en ny fläkt förgäves och det verkar inte finnas. Hörde om företaget Let me repair, men får dåliga vibbar av dem. Är de pålitliga eller vars ska jag annars vända mig?

Jättetacksam för svar!

//Doline

Permalänk
Vila i frid

Maila info@eet.se och fråga. Du lär meddela exakta modellnumret på datorn samt det exakta serienumret.

Permalänk
Medlem

Kolla runt lite på http://www.asusparts.eu samma som Acerparts och dom har jag haft bra erfarenhet av.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Medlem

tack för snabba svar! EET hade asusfläktar och ett antal av dem. Jag kan ingenting om datorer så hur vet jag vilken fläkt jag ska ha? Det är alltså till en asus X51R för att förtydliga=) Kan jag se vilken fläkt jag behöver utan att öppna datorn?

//Doline