Permalänk
Medlem

Duscha g15

Tjenare, då ja för ett tag sedan spillde i mitt g15 o drämde in de i hyllan med en gång, tänkte jag nu ta tag i de o försöka se om man kan få igång det igen.

Det lös och så när jag drog ur det, så det ska i principen funka?

Det ja undrar e om man kan duscha det och låte det ligga ett par dagar eller om det förstör det?

En polare sa att man ska kunna spola ett antal saker utan att de går sönder bara det inte går ström i det när det e fuktigt.
Stämmer detta?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

så viit jag vet så ska du funka så länge det inte finns kvar en gnutta fukt när du kopplar in det,
rätta mig gärna om detta är fel

Permalänk

På vanliga tangentbord så brukar det gå bra att pilla loss alla tangenter å diska dom sen är det bara att trycka tillbaka dom igen. Men att duscha hela skulle jag nog inte våga. Men när väl tangenterna är borta så kommer man åt imellan rätt bra så det borde funka med fuktig svamp eller disktrasa.

Men jag har alldrig pillat på en G15 så jag vet inte om det är samma mekanism som på mina tangentbord...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Ett standard tangentbord går fint att duscha iaf..

Vet inte om det är lyckat att duscha g15 med displayer osv, men det kanske går att plocka bort innan?

Permalänk
Medlem

Tänker du inte använda det om du inte får rent det så kör! Det är nog ingen fara. Låt bara stå i en vecka eller nått

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Om du har ett Generation 2 G15 så finns det en guide här hur du plockar isär det för att rengöra då

http://therealwazzar.wordpress.com/2010/07/09/disassemble-a-l...

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Vet ni om man kan duscha ett MX6? Skulle uppskatta ett snabbt svar.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirda:

Om du har ett Generation 2 G15 så finns det en guide här hur du plockar isär det för att rengöra då

http://therealwazzar.wordpress.com/2010/07/09/disassemble-a-l...

Gjorde detta nyss. Det funkar perfekt nu Tack så sjukt mycket!

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Gjorde detta nyss. Det funkar perfekt nu Tack så sjukt mycket!

np =D

Permalänk

hmm jag har plockat isär mitt G15 ochtvättat avdet (alla plast delar iallafall) men gör inte om mitt misstag medatt tar bort tangneterne med kniv iaf inte dom stora (space,shift,caps,enter,backspace ... dom har en metallpinne under sig som sitter under en platsbit vilket hjälper till att man tex kan trycka på vänstersidan utav space och det funkar .. jag gjorde misttaget ochanvände kniven .. nu funkar inte min space på vänstersidan för plastgrejjen på högersidan gick av men demontera å tvätta du

Permalänk
Medlem
Skrivet av tinywitch:

hmm jag har plockat isär mitt G15 ochtvättat avdet (alla plast delar iallafall) men gör inte om mitt misstag medatt tar bort tangneterne med kniv iaf inte dom stora (space,shift,caps,enter,backspace ... dom har en metallpinne under sig som sitter under en platsbit vilket hjälper till att man tex kan trycka på vänstersidan utav space och det funkar .. jag gjorde misttaget ochanvände kniven .. nu funkar inte min space på vänstersidan för plastgrejjen på högersidan gick av men demontera å tvätta du

Har själv gjort samma misstag på mitt Saitek Eclipse V2 har dock vant mig så inget jag stör mig på... Men hur får man bort Space knappen utan att ha sönder dom där små plast bitarna under?

Permalänk

jaa du om man kanske tar bort alla andra knappar runtomkring å har nåt som trycker fram metallpinnen så man kan få upp tangenten utan att dom tar i platsbitarna för man kan juh få ner den utan problem .. så det går juh att få upp den om man är lite clever i förväg .. men man lär sig alltid någe nytt