Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

ASUS GTX 570 kåpa

Morsning!

Har nyligen införskaffat ett GTX 570 och det nya fina chassit Corsair 600T White. Här kommer grejen. Kåpan på grafikkortet gör att i stort sett all kylning i chasset inte har någon effekt på grafikkortets värme. 2 st sidofläktar riktade mot grafikkortet på max gör en grads skillnad. Besviken blir man. Finns det någon tredjeparts-kylare för 570 man kan använda eller eventuellt ta bort kåpan helt?

Permalänk
Antielefant

Varför köpte du en inplastad 570 om du ändå inte ska köra SLI och sitter med ett välventilerat chassi?

Byt ditt kort till ett Asus DirectCU II, MSI Twin Frozr, Gainward Phantom alternativt Gigabyte med Windforce.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Mjo, jag satt med ett väldigt dåligt ventilerat chassi och nu känner jag inte direkt för att investera i ett nytt grafikkort för 3000 när mitt är bara två månader gammalt. Hade gärna köpt ett annat kort, men det fanns inte inne heller. Så nu är jag ute efter en annan lösning om det finns. Har sett att Zalman har en kylare till 570, VF3000F, men hittar den bara till 4XX korten.

Permalänk
Antielefant

Arctic Cooling, finns på Inet, och med rätt monteringskit passar det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync