Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

EVGA GTX 460 kylarfix !

Mina grafikkort började varva när jag satt o spela minecraft, så klickade upp nvidias kontrollpanel o kollade temperaturerna, o båda låg i ca 97grader, då blev ja förbannad o slet ut skiten och tänkte eventuellt byta kylare eller bara slänga på ny kylpasta, detta är va jag upptäcker.

Sänkte temperaturen me över 40grader i spel, helt stört.
Hur kan dom släppa 2 kort som ser ut såhär ?!

EVGA GTX 460 kylarfix !

Permalänk
Hedersmedlem

Där ser man.

Jag som trodde EVGA hade maxkvalité på sina grejer, synd att se sånt här.
Själv byter jag alltid kylpasta från standard på mina grejer, för att få det exakt som jag vill ha det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Gpun*

Själv bytta jag kylpasta på mina gainwardkort, sänkte med 13c..

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Hedersmedlem

Det brukar ju annars vara "the more the better"

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Det brukar ju annars vara "the more the better"

... Nej?

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av korsnas11:

Va, nej inte i detta fallet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Va, nej inte i detta fallet.

Huh... Hade svårt att tolka om du var ironisk eller inte i ditt första inlägg!

Visa signatur

"Very nice looking case - wife said she'll divorce me if I buy another case. I'm gonna miss her.” -Mackowitz

Gigabyte P55A-UD4 || Intel Core i5 750 @ stock || 4 Gb Corsair DDR3 || Lian Li Lancool PC - K62 || 960 Gb HDD (320 + 640) || Corsair 650 W || XFX Radeon 6870 @ stock

Permalänk
Medlem

Får nog göra likadant på mina två kort! De blir jäkligt varma men de sitter så tajt ihop också.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Sådär såg mitt EVGA 470 ut också, ser ut som dom tagit en tub pasta till varje kort.

Visa signatur

Fermi, för dig som inte har element på rummet.