[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Skrivet av RainesX:

tog den från laddning igår vid 06:00 och pratade kanske 1tim i telefon 2tim surf och 2-3tim spel och hade kvar 38% och nu har jag efter en natt 26% kvar.
Får se hur länge dom 26% orkar
har btw inget energisparläge igång då den buggar sig och är igång även om det är fullt batteri och den står på 30% :\

Edit: har även en levande bakgrundsbild.

wat, viloläget hoppar igång automatiskt när du släcker skärmen (om vissa villkor är uppfyllda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

wat, viloläget hoppar igång automatiskt när du släcker skärmen (om vissa villkor är uppfyllda).

Jag menar det energispar som man kan välja att ha igång som stänger synq etc när batteriet någ förvald nivå

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Har jag tur ? =P
OS ligger på 7-8 %, upplever inte några problem med batteritiden.

Kollar på film,spelar och surfar rätt mycket å det drar ju en del !

Visa signatur

INTEL CORE I7 950 > ASUS P6X58D-E X58 S-1366 CORSAIR 6GB DDR3 > GEFORCE GTX 560 TI >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Verkar också ha buggen..knappt gjort något med telefonen (några sms), inga samtal, ingen musik. Kanske 30min spelande. Resten låg den på idle. Batteriet räckte då 1d 9h. Jamför jag den mot min iphone 4 som jag använder i jobbet har den otroligt mycket bättre batteritid. (edit: Iphonen har alltså bättre batteritid, mycket bättre)

Däremot läste jag på länken som någon la fram till swedroid att det verkar vara problem för dom som har d-link dir-655..vilket jag råkar ha. Tänkte testa köra utan WiFi idag och se om batteritiden räcker längre.

Så här ser batterianvändningen ut:

Android OS: 75% (verkar ligga oerhört högt av någon anledning)
Display: 11%
Batteriviloläge: 6%
Inaktiv telefon: 4%
wi-fi-delning: 3%
Android system: 2%

Kör då med uppdateringen som kom igår..

att android os drar 75% är en bugg som google tydligen håller på att kolla upp. finns mer info i swedroids forum. drabbar främst galaxy s2 ägare.

EDIT: ajdå såg att du redan luskat ut det, var lite snabb där.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpuGq:

Har jag tur ? =P
OS ligger på 7-8 %, upplever inte några problem med batteritiden.

Kollar på film,spelar och surfar rätt mycket å det drar ju en del !

Som sagt...det märks inte att AOS drar mycket om du inte låter telefonen idla ifred.
Lämna den hemma när du går till skolan/jobbet och se hur det ser ut när du kommer hem igen. Ligger AOS på 75+% så har du buggen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Du tycker det är konstigt att batteriet går åt när du spelar 1/4 av batteritiden? Låter inte så konstigt för mig... 1 minut av spel är ju som att ha telefonen en halvtimme i sleep eller nåt.

Batteriet konditioneras över tid också, så det borde bli något bättre.

Jag tycker att det är mkt konstigt att 3h spel ska motsvara 1/4 av batteriet ja. Med tanke på att de övriga 3/4 har jag inte gjort nåt nämnvärt alls och batteriet har hållt 12h.

Edit: jag har hört folk som spelat dubbelt så mkt och ändå haft 50% batteri kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dLs2:

Jag tycker att det är mkt konstigt att 3h spel ska motsvara 1/4 av batteriet ja. Med tanke på att de övriga 3/4 har jag inte gjort nåt nämnvärt alls och batteriet har hållt 12h.

Edit: jag har hört folk som spelat dubbelt så mkt och ändå haft 50% batteri kvar

Vänta nu... Det är konstigt att 3h spel tar 1/4 (25%) av batteriet men det är helt ok att efter 6 timmar (dubblet) har det dragit hälften (50%)? Det känns ju logiskt eller ?^^

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag har löst batteriproblemet för min del.
Jag installerade Green Power och Watchdog.
Den senare ställda jag in att övervaka processer.
Nu har jag samma grymma batteritid som jag hade de första dagarna (2 dygns tid vid normalanvändande). Och telefonen är inte så där jobbigt varm heller.

Permalänk
Medlem

har ni andra som beställt från komplett.se fått era än?

själv har man orderstatus "släppts för plock" och det har det vart i 3 dagar nu, snabba gossar som jobbar på deras lager...

Permalänk
Skrivet av Hymnjaevel:

Jag tycker batteriet är klart över förväntan. Jag kör fortfarande på första laddningen från det att jag fick telefonen, och den har varit igång 2 dagar och 18 timmar, med skärm igång strax över 3 timmar, där jag surfat, spelat lite spel och allmänt lekt runt. Jag har även lyssnat på musik i nästan 4 timmar, och det är fortfarande 36% batteri kvar. Som det låter så ska batteriet bli ännu bättre efter några laddningar, så tror att det blir riktigt bra.

Hur har du hittat hur mycket batteri du har kvar i % ? Jag ser inte det i min, i min Iphone 3Gs såg jag det dock.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

att android os drar 75% är en bugg som google tydligen håller på att kolla upp. finns mer info i swedroids forum. drabbar främst galaxy s2 ägare.

EDIT: ajdå såg att du redan luskat ut det, var lite snabb där.

Drabbar alla möjliga lurar faktiskt, men ingen tycks riktigt ha kläm på varför och vad det beror på.

Om man har en dlink DIR-655 så buggar det på ngt sätt med routern när man kör wifi så det orsakar drain, jäkligt skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Drabbar alla möjliga lurar faktiskt, men ingen tycks riktigt ha kläm på varför och vad det beror på.

Om man har en dlink DIR-655 så buggar det på ngt sätt med routern när man kör wifi så det orsakar drain, jäkligt skumt

Testade köra helt utan wifi igår (har en DIR-655 hemma) och nu 18h 22min senare ligger batteriet på 79%..men har som ingen lust att köpa en ny router. Undra vad tusan problemet är med den routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag tror att jag har löst batteriproblemet för min del.
Jag installerade Green Power och Watchdog.
Den senare ställda jag in att övervaka processer.
Nu har jag samma grymma batteritid som jag hade de första dagarna (2 dygns tid vid normalanvändande). Och telefonen är inte så där jobbigt varm heller.

Hur ställde du in watchdog?
jag ställde ner gränsvärde till 60% men är osäker på resten.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inaktiv

Grabbar jag rootade nyss min mobil för första gången och när jag startar mobilen har jag en gul triangel med ett utropstecken är det normalt?

Permalänk
Skrivet av anon151788:

Grabbar jag rootade nyss min mobil för första gången och när jag startar mobilen har jag en gul triangel med ett utropstecken är det normalt?

Ja, om du inte följt guiden exakt.

Permalänk

Någon som kan rekommendera ett micro-minneskort (helst en med snabb hastighet, class 6?) som är av bra kvalitet, prisvärd och är 16 eller 32Gb stor?

Hittade några billiga, men jag vet inte hur bra kvaliteten är. Läser recensioner där folk klagar på att kortet slutar fungera efter några månader. =/

Permalänk
Inaktiv

Okej upplever dock ingen prestanda försemring, lyckats överklocka till 1,5 XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4cKnWhit3:

Någon som kan rekommendera ett micro-minneskort (helst en med snabb hastighet, class 6?) som är av bra kvalitet, prisvärd och är 16 eller 32Gb stor?

Hittade några billiga, men jag vet inte hur bra kvaliteten är. Läser recensioner där folk klagar på att kortet slutar fungera efter några månader. =/

Köpte mig ett A-Data class 6 16gb från indomo. Fick det igår och körde ett test för att se vad det var för hastighet på det.
I telefonen fick jag 11.7skriv och 21.8 läs
Skall även köra h2testw 1.4 också och se om det finns något fel på det och om det är fulla 16gb på det ^^
Kommar även göra fullständig backup på det regelbundet för att inte riskera något om ifall man har fått ett måndags-ex

EDIT:
Med h2testw fick jag detta resultatet.

Warning: Only 15798 of 15799 MByte tested.
Test finished without errors.
You can now delete the test files *.h2w or verify them again.
Writing speed: 11.5 MByte/s
Reading speed: 18.2 MByte/s
H2testw v1.4

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Skrivet av Lullebulle:

Ja, om du inte följt guiden exakt.

Jag fick också upp triangeln. Tror inte det har något att göra med att man gjort fel, utan att den är just rootad. Fick du upp "Super User" i program? Testa dra in SetCPU eller liknande så vet du att det fungerar.

EDIT: Har nu gått 1D 50m sedan jag laddade mobilen och jag har 68% batteri kvar. Har då inte gjort så mkt med den - surfat lite, spelat lite, ringt ett och annat samtal osv.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Hej allihop! Det är så att jag funderar på att köpa den här telefonen. Har tänkt att jag ska säga upp mitt fiber hemma för 299kr/mån och skaffa den via 3 med ett surfabonnemang för 299kr/mån ist. Det ska vara upp till 10bit. Har ju bara fiber hemma mest för att jag lira online på PS3 förrut. Men om jag skippar det så borde jag ju klara endast surf med 3G 10Mbit. Så för samma peng i månaden så får jag en schyst mobil hade jag tänkt

Men då gäller det ju att S2:an går att använda som ett modem till bärbara datorn också, någon som har svar på om och hur bra det funkar? Borde väl vara lika snabbt som deras Mobila nätverk för datorer, eller?

Antar att Mobilen laddas genom USB kabeln som man ändå har kopplat till datorn för att använda den som modem så batteriet lär ju inte va begränsningen utan jag är orolig för att det ska balla ur pga värmeutvecklingen som med min nuvarande nokia 6120. Den tappar uppkopplingen för att den jobbar ihjäl sig på bara några minuter.

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin.mev:

Hej allihop! Det är så att jag funderar på att köpa den här telefonen. Har tänkt att jag ska säga upp mitt fiber hemma för 299kr/mån och skaffa den via 3 med ett surfabonnemang för 299kr/mån ist. Det ska vara upp till 10bit. Har ju bara fiber hemma mest för att jag lira online på PS3 förrut. Men om jag skippar det så borde jag ju klara endast surf med 3G 10Mbit. Så för samma peng i månaden så får jag en schyst mobil hade jag tänkt

Men då gäller det ju att S2:an går att använda som ett modem till bärbara datorn också, någon som har svar på om och hur bra det funkar? Borde väl vara lika snabbt som deras Mobila nätverk för datorer, eller?

Antar att Mobilen laddas genom USB kabeln som man ändå har kopplat till datorn för att använda den som modem så batteriet lär ju inte va begränsningen utan jag är orolig för att det ska balla ur pga värmeutvecklingen som med min nuvarande nokia 6120. Den tappar uppkopplingen för att den jobbar ihjäl sig på bara några minuter.

Nu har jag inte använt just SGS2 till att använda som modem, men när jag körde min gamla Nokia som modem så fick jag ut 1mbit/s, vilket var det som utlovades ifrån Telia i hastighet just då. Så du bör få ut den hastigheten som 3 säger att du ska få ut om du använder mobilen som modem till datorn.

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Jag fick också upp triangeln. Tror inte det har något att göra med att man gjort fel, utan att den är just rootad. Fick du upp "Super User" i program? Testa dra in SetCPU eller liknande så vet du att det fungerar.

EDIT: Har nu gått 1D 50m sedan jag laddade mobilen och jag har 68% batteri kvar. Har då inte gjort så mkt med den - surfat lite, spelat lite, ringt ett och annat samtal osv.

Tjenare japp jag har superuser i program menyn och har prövat setcpu, kommer upp i 1504. Hur märker man att cpun blivit snabbare? Jag menar mobilen var ju redan otroligt snabb när den inte var rootad med. Använde programmet terminal med och fick # med efter jag knappat in su. Har du fortfarande kvar din triangel? Jag tycker jah ska ignorera den triangeln. ^^

Btw skrivet från mobilen hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Tjenare japp jag har superuser i program menyn och har prövat setcpu, kommer upp i 1504. Hur märker man att cpun blivit snabbare? Jag menar mobilen var ju redan otroligt snabb när den inte var rootad med. Använde programmet terminal med och fick # med efter jag knappat in su. Har du fortfarande kvar din triangel? Jag tycker jah ska ignorera den triangeln. ^^

Btw skrivet från mobilen hehe

Jag uppgraderade med senaste programvara ifrån Samsung så det försvann för mig Har inte orkat bry mig sedan dess då det egentligen inte är mer än SetCPU jag använt som Super User. Hittade inte vart man gör sig av med original-programmen så var inte lönt att bry sig. Det är nog bara att ignorera triangeln.

För att testa om mobilen verkligen är snabbare så får du väl dra ner något bench-program. Minns inget namn på dessa, men det bör du kunna googla fram lite lätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm, har använt min S2 i en dag nu och har egentligen inte mycket att klaga på förutom en, väldigt stor, sak.

Den blir varm. Väldigt varm. Speciellt upptill, där CPUn och hela faderallan sittan. Köra youtube i 15 min och sen sätta den till örat är som att lägga huvet på en spis.

Det är alarmerande, minst sagt. Visst så är det väntat att den värmer upp vid användning - men verkligen het?

Edit: Bland allt mitt pillande så märkte jag att displayen stod visst på typ 90% styrka. Kanske blev det overkill, måste tänka på att testa med den mycket lägre

Permalänk
Medlem

Hör på det här då!

Grymt nöjd med luren. Jag skrev ett inlägg förut om att min lur inte ville starta eller laddas men de löste sig av sig självt. Nu fungerar allt förutom en sak. Gyroskopet. Telefonen vägrar byta till landscape mode eller känna igen movements (tex zooma genom att hålla in två punkter och vinkla). Detta trots att jag aktiverat auto rotera och slagit på och av allt som har med rörelser att göra om vartannat. Jag har även gjort en fabriksåterställning och laddat nya firmware. Tilläggas bör att detta fungerade bra innan jag fick problemet med att starta och ladda.

Tacksam för alla tips jag kan få rörande detta. Har köpt luren via nätet och tycker det skulle vara mycket beskt att behöva skicka in den på service..

/n

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Medlem

Vad händer om du går in i settings->display->horizontal calibration?

Permalänk
Medlem

Allt ser ut att stämma när jag gör det testet men det fungerar nicht ändå. Har också gjort *#0*# testet och får pass på gyroscop testet. Där dyker det upp en bild på en chihuaha som jag antar att man ska kunna zooma i men det vill sig inte.

Jag har läst om tidigare samsung galaxy (första telefonen) att man via root kunde ta bort en yamahablablacfg.fil vilket gjorde att liknande problem löste sig för vissa. Dock vågar jag inte göra något som kan påverka min garanti på luren i dagsläget. Jag är helt oinsatt i android och vet inte hur sådant som root och custom fungerar och/eller påverkar garantin.

Visa signatur

Stunning debut album 01 Doubt 02 Change The original idea was to press this disk on multi-coloured vinyl but the pressings came out as a rather muddy green colour with a slight warp [The warp didn’t affect the playing of the disk].

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Jag uppgraderade med senaste programvara ifrån Samsung så det försvann för mig Har inte orkat bry mig sedan dess då det egentligen inte är mer än SetCPU jag använt som Super User. Hittade inte vart man gör sig av med original-programmen så var inte lönt att bry sig. Det är nog bara att ignorera triangeln.

För att testa om mobilen verkligen är snabbare så får du väl dra ner något bench-program. Minns inget namn på dessa, men det bör du kunna googla fram lite lätt.

Okej tack för svaret. Nu vet jag varför jag har den här triangeln, det är för att mobilen är överklockad så verkar vara normalt för dom som överklockat mobilen. Trodde först det var ett mer allvarligt fel med mobilen. xD

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa denna tele. Hur är den? Skulle någon kunna dra en liten sammanfattning om den?

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av murklor:

Hm, har använt min S2 i en dag nu och har egentligen inte mycket att klaga på förutom en, väldigt stor, sak.

Den blir varm. Väldigt varm. Speciellt upptill, där CPUn och hela faderallan sittan. Köra youtube i 15 min och sen sätta den till örat är som att lägga huvet på en spis.

Det är alarmerande, minst sagt. Visst så är det väntat att den värmer upp vid användning - men verkligen het?

Edit: Bland allt mitt pillande så märkte jag att displayen stod visst på typ 90% styrka. Kanske blev det overkill, måste tänka på att testa med den mycket lägre

lär ju vara nåt fel på din , kollade full hd film igår i ca en timma o den blev lite ljummen bara