[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hoppas de är bättre än lurarna som kom med Galaxy 1. Visst, lurarna dög till att prata i men avsaknaden av bas var ett faktum när man lyssnade på musik!

Basen är inge vidare, nej. Men jag tänkte på lurarna i helhet. Ljudet är ändå ganska bra som så, tkr jag.

Dock har jag ju tänkt att byta ut standard-lurarna mot ett par Xcape. Ska bara se hur det blir med pengar till det, slutfakturan på gamla abonnemanget/mobilen tar ju sin del -.-'

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Basen är inge vidare, nej. Men jag tänkte på lurarna i helhet. Ljudet är ändå ganska bra som så, tkr jag.

Dock har jag ju tänkt att byta ut standard-lurarna mot ett par Xcape. Ska bara se hur det blir med pengar till det, slutfakturan på gamla abonnemanget/mobilen tar ju sin del -.-'

Nåja, du har nog rätt...ljudet är inte alls dumt. Dock minns jag att lurarna jag fick med N900an var hemska - det blev snabbt ett byte till Koss Spark Plug.

Egentligen borde man köra 18måns abonnemang så att man slipper höga slutfakturor när man vill byta mobil (som kanske händer var 12-14e månad, för min del iallafall). Sitter själv i samma sits som du varför jag tvekar att ta slutfaktura på Galaxyn. Tråkigt med alla problem som G2an har :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fick hem min zenus case estime color black och måste säga att det verkligen känns bra i handen och ser grymt snyggt ut.
Enda jag vill klaga på är skärmskyddet som är bland det sämsta jag sett.
Visst det känns som man drar finger över skärmen men det dimmar ner skärmen så mycket och man förlorar den underbara skärpan man annars har på denna skärmen.

Mycket tråkigt tycker jag, nörjer mig nog med bara luckan på skalet.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Alltså, du sätter telefonen med USB kabeln i datorn. Låt den ladda lite så får du upp telefonen som en egen hårdisk.
Vill du att den ska laddas igenom Kies air så kan du starta programmet först och sedan sätta in telefonen.

Jag ser inte vart det ska bli problem, jag har uppdaterat den, fört över filer, allt. Finns liksom inga problem.

Räcker det att ha i den i 5 timmar? Hade den i hela dagen igår, inget hände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nåja, du har nog rätt...ljudet är inte alls dumt. Dock minns jag att lurarna jag fick med N900an var hemska - det blev snabbt ett byte till Koss Spark Plug.

Egentligen borde man köra 18måns abonnemang så att man slipper höga slutfakturor när man vill byta mobil (som kanske händer var 12-14e månad, för min del iallafall). Sitter själv i samma sits som du varför jag tvekar att ta slutfaktura på Galaxyn. Tråkigt med alla problem som G2an har :/

Min slutfaktura blev inte så hög, samt att jag fick mer än hälften av summan för fakturan för min gamla mobil. Men det går ändå en del pengar, speciellt för en sjukskriven.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Måste fråga på någon annan haft problem med att mobilen hänger sig? Haft min sgs2 i drygt en vecka nu och redan varit med om att den låst sig 3 gånger

Permalänk
Skrivet av Sloppix:

Måste fråga på någon annan haft problem med att mobilen hänger sig? Haft min sgs2 i drygt en vecka nu och redan varit med om att den låst sig 3 gånger

Har en polare som hade det problemet, dock enbart när han spelar upp film.
Han lämnade in telefonen helt enkelt.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Fick hem min zenus case estime color black och måste säga att det verkligen känns bra i handen och ser grymt snyggt ut.
Enda jag vill klaga på är skärmskyddet som är bland det sämsta jag sett.
Visst det känns som man drar finger över skärmen men det dimmar ner skärmen så mycket och man förlorar den underbara skärpan man annars har på denna skärmen.

Mycket tråkigt tycker jag, nörjer mig nog med bara luckan på skalet.

Kul att du också blev nöjd :D. Jag är sjukt nöjd.
Ja men klart som korvspad att du inte ska använda något mer skydd för skärmen än själva skalet?
Verkar ju heldumt haha.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Min slutfaktura blev inte så hög, samt att jag fick mer än hälften av summan för fakturan för min gamla mobil. Men det går ändå en del pengar, speciellt för en sjukskriven.

:/ Själv ligger jag nog på 3.2k i slutfaktura och får max 2k för mobilen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Kul att du också blev nöjd :D. Jag är sjukt nöjd.
Ja men klart som korvspad att du inte ska använda något mer skydd för skärmen än själva skalet?
Verkar ju heldumt haha.

Hehe jo helt klart men i och med att det följde med så tänkte jag man kunde testa kvaliten på även skärmskyddet XD

I övrigt bästa kvalitetskänslan jag känt på en skal fram tills nu
Kan bara rekomendera för en som inte redan har ett ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Har en polare som hade det problemet, dock enbart när han spelar upp film.
Han lämnade in telefonen helt enkelt.

Mina "låsningar" har hänt när mobilen har legat oanvänd, skärmen är stendöd och jag får stänga av och slå på mpbilen med knappen.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

I övrigt bästa kvalitetskänslan jag känt på en skal fram tills nu
Kan bara rekomendera för en som inte redan har ett ^^;

Instämmer helt!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av Sloppix:

Mina "låsningar" har hänt när mobilen har legat oanvänd, skärmen är stendöd och jag får stänga av och slå på mpbilen med knappen.

Ledsen att säga det men lämna in, ha en reserv och vänta på en som gör det den ska.
Som polaren sa "jag har helt klart bestämmt mig för att det är den telefonen jag ska ha, finns inget bättre men jag tänker in ha den kvar med fel som inte borde finnas. Lämnar heldre in den 10 gånger tills jag har en som gör vad den ska"

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Jag skulle istället vilja ta upp lite information från Er som uppdaterar lurarna via KIES just nu.
Ny firmware (KE7) har kommit. Jag försökte igår att få hem den från KIES men inget hände?
Någon som har lyckats fått hem den?
Vad är Er + och - med nya firmwaren?
Jag har läst mig till på XDA att batteritiden verkar bli lite sämre, tycker ni likadant?

http://phandroid.com/2011/05/23/samsung-galaxy-s-ii-gets-ke7-...

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Jag har det där problemet där den vänstra sidan av skärmen har en gulaktig/mörkare färg vid låga ljusstyrkor. Tror ni jag kan få den utbytt på DOA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

:/ Själv ligger jag nog på 3.2k i slutfaktura och får max 2k för mobilen.

Ungefär samma för min del. Jag tycker nu att det var helt rätt gjort då jag är så grymt nöjd med nya mobilen!

Polaren har en SGS, vilken jag förut tyckte var som natt och dag mot min gamla mobil. Nu när jag jämför hans mobil mot min SGS2 så är de 2 som natt och dag

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Beställde den för en vecka sedan. Idag var jag inne i min lokala butik och de hade fått den! Fast utan telefonen i...de hade fått TOMMA kartonger!
Känns som att någon inte vill att jag ska få en SGS2..

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Skrivet av Downfall233:

Beställde den för en vecka sedan. Idag var jag inne i min lokala butik och de hade fått den! Fast utan telefonen i...de hade fått TOMMA kartonger!
Känns som att någon inte vill att jag ska få en SGS2..

LEL!!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta..

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

underbar mobil <3

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Bokat min nu Får den nästa vecka då dom sålde den sista när vi kom in precis

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av Inteno:

Bokat min nu Får den nästa vecka då dom sålde den sista när vi kom in precis

Samma här. Hoppas att det ligger en telefon i lådan denna gången bara ^^

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

Någon mer som väntar på en telefon från tele2:s andra batch?

Permalänk
Medlem

Hur går det när man uppdaterar firmware?
jag har aldrig uppdaterat utan CW med recovery :\
blir jag av med alla apps osv eller slipper jag lägga in allt igen?
Inte våkat uppdatera något pga det ännu XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Något råd ni har om när man skall börja använda den för första gången?

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Är det någon som vet när release på NFC-varianten kan tänkas vara? Har själv inte hittat någon stans där man kan förboka den, men det hade ju varit trevligt.

*Edit
Kom att tänka på att telefonen är ju riktigt stor. Är detta något man vänjer sig vid eller kommer den alltid ligga som en planka i fickan? Har en Iphone 2G och den känns ganska lagom i storleken efter att ha använt den några år. Fast det känns ju inte som att det finns mycket som konkurrerar med SII i nuläget så blir säkert en iaf. Sensation ser ju ut som skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Hur går det när man uppdaterar firmware?
jag har aldrig uppdaterat utan CW med recovery :\
blir jag av med alla apps osv eller slipper jag lägga in allt igen?
Inte våkat uppdatera något pga det ännu XD

Programmen är kvar om du uppdaterar. Kies gör ju även en back-up innan själva uppdatering, så allt ser ut precis som innan! Dock är den senaste firmwaren inge vidare (var bättre innan, oavsett om det fanns nån bugg eller inte). Skärmen hänger sig i vilo-läge så man måste ta ur batteriet för att starta om.

Skrivet av Inteno:

Något råd ni har om när man skall börja använda den för första gången?

Mvh

Så fort du kommer hem med den? o.O

Misstänker att det är något annat du menar?

Skrivet av fläsklägg:

Kom att tänka på att telefonen är ju riktigt stor. Är detta något man vänjer sig vid eller kommer den alltid ligga som en planka i fickan? Har en Iphone 2G och den känns ganska lagom i storleken efter att ha använt den några år. Fast det känns ju inte som att det finns mycket som konkurrerar med SII i nuläget så blir säkert en iaf. Sensation ser ju ut som skit.

Stor är den! Jag har inte riktigt vant mig vid att ha den i fickan än, ibland känns den (speciellt i jeans) ganska platskrävande och man får verkligen placera den för att den ska ligga bekvämt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Änkligen ska man dra en sväng efter möttet till Onoff och får hoppas att dom inte köper dom 7 mobilerna som dom har kvar i lager

hmm vad tycker ni om Onoff som service är dom bra har aldrig köpt en mobil därifrån ?

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Är det någon som vet när release på NFC-varianten kan tänkas vara? Har själv inte hittat någon stans där man kan förboka den, men det hade ju varit trevligt.

*Edit
Kom att tänka på att telefonen är ju riktigt stor. Är detta något man vänjer sig vid eller kommer den alltid ligga som en planka i fickan? Har en Iphone 2G och den känns ganska lagom i storleken efter att ha använt den några år. Fast det känns ju inte som att det finns mycket som konkurrerar med SII i nuläget så blir säkert en iaf. Sensation ser ju ut som skit.

Efter sommaren (Q3) läste jag någonstans.
Den som söker finner. :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Programmen är kvar om du uppdaterar. Kies gör ju även en back-up innan själva uppdatering, så allt ser ut precis som innan! Dock är den senaste firmwaren inge vidare (var bättre innan, oavsett om det fanns nån bugg eller inte). Skärmen hänger sig i vilo-läge så man måste ta ur batteriet för att starta om.

ouch. är det KE7 du menar nu då eller den innan. (tror inte KE7 är tillgänglig via kies ännu nämligen.
tack för svar, skönt att veta att man slipper köra om allt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt