Permalänk

Mediadator med AMD Fusion

Häj!

Har blivit mer och mer trött på att PS3 Mediaserver inte har vad som krävs för att tillfredställa mig. Så efter att först gått från dator till PS3 så är det dags att skaffa en "Mediadator" igen.

Jag kopierade i stort sett detta album:
http://www.sweclockers.com/galleri/6788-minigalleri-htpc-med-...

Håller på att installera windows nu men än så länge är jag imponerad ;).

Mediadator med AMD Fusion

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk
Medlem

Oj jäklar vilket BIOS. Vad hände med 16 färger och text only? Man börjar bli gammal...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tifius:

Oj jäklar vilket BIOS. Vad hände med 16 färger och text only? Man börjar bli gammal...

Det försvann med Sandy Bridge och Fusion

Permalänk
Medlem
Skrivet av tifius:

Oj jäklar vilket BIOS. Vad hände med 16 färger och text only? Man börjar bli gammal...

http://en.wikipedia.org/wiki/Unified_Extensible_Firmware_Inte...

Permalänk
Medlem

snygg dator, gillade det helt!:)

5p:)

Vad har du för temps, och är den helt passiv?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

tack!

helt!! DVDn låter som ett jetplan vid hård ansträgning. men de flesta väljer bort den på ett sånt här system.

tempsen.... när den startar ligger den på 48 grader. men utan en fläkt så verkar det som att varmluften ligger kvar länge efter ansträgning. 80 grader vid bluerayfilm är standard och kortet klarar det bra. Men nu 15min efter att jag slutat titta är de nere på 75. Jag provade att lägga en Fractal 120 på fkänsen o dä kommer den knappt upp i 60 och går ner fort jäklar.

Men jag sökte helt passivt så o de fick jag!

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |