Duke Nukem Forever är färdigt

Permalänk
Medlem

Har inte förstått den stora grejen med detta spel förutom att det har tagit år och dagar på sig att blie klart :/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

hmm, var det inte den 10:e det skulle släppas..?

stämmer bra. 10:e i Europa. 14:e är nordamerika

men det är inget vi behöver oroa oss för. jorden kommer gå under innan dess. jag tippar på att vi alla hinner kvävas av askmoln

Permalänk
Avstängd

Ännu ett skitspel som kommer floppa!
Tur det finns fanboys!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ännu ett skitspel som kommer floppa!
Tur det finns fanboys!

Och vad tråkigt att det finns personer som dig. Oj, nu tror jag att jag bröt mot någon regel här...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror att spelet inte komma leva upp till förväntningarna, jag menar det är omöjligt att bemöta 13-14 år av hype. Inte ens Duke klarar det, tror jag..

men även om det suger så kommer jag att skaffa det, om man ska kalla sig för gamer är det ens förbannade plikt att köpa det här spelet.

Permalänk
Medlem

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/3026283-duke-nukem-...

för den som inte vill ha fysisk kopia med skiva osv... rätt billigt, någon som har en bättre site där man kan köpa det är välkommet

Permalänk
Medlem

Beställde igår från dustinhome.. 271kr + frakt för Duke's Kick Ass Edition kommer bli fett awesome

Edit: Någon som har beställt Balls of Steel Edition?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m0rk:

Beställde igår från dustinhome.. 271kr + frakt för Duke's Kick Ass Edition kommer bli fett awesome

Edit: Någon som har beställt Balls of Steel Edition?

Självklart, beställde BoSe för 420kr för ett par månaders sedan

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ännu ett skitspel som kommer floppa!
Tur det finns fanboys!

Nää jag är optimistisk jag tror det kommer bli kickass! det som floppa för mig var Brink fy fan vilket skit spel!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Jag tror gearbox gjordet med hjärta det är ju också George Broussard som har dirigerat spelen "3d och forever"

Skrivet av som99:

Hum, med tanke på att det mesta tunga kodning var gjort när gearbox tog över utvecklingen efter 3D Realms rättstvist så lär det inte vara som du så fint säger "kodat ihop lite skit" efterssom gearbox förmodligen inte precis behövt slita röven av sig med motorn utan slutfört spelet och slipat på kanterna.

Bara för de har ett spel som må se snyggt ut i vissa delar så påminner det väldigt mycket om halvkassa optimeringar från början av 2000 talet. Sen även om spelet må vara snyggt för vissa så är de väl ändå känslan och speluplevelsen som gör spelet ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Självklart, beställde BoSe för 420kr för ett par månaders sedan

var?

Permalänk

Än är det inte försent för att fördröja spelet, kan hända att någon i all hast typ en lokalvårdare hos Gearbox Software precis dagarna innan release upptäcker att spelet bara skulle behöva byta grafikmotor eller så. Och att spelet då blir fördröjt någon dag för detta lilla fel.

Annars tror jag Duke Nukem Forever blir ett roligt spel under de timmarna som det tar och spela igenom det, säkerligen kommer många köra multiplayer i början som sedan kraftigt minskas. Jag föresätter att multiplayer kommer att finnas, då Duke Nukem 3D var bland de första spelen där många fick uppleva multiplayer FPS via lan för första gången, något som vi aldrig glömmer.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Än är det inte försent för att fördröja spelet, kan hända att någon i all hast typ en lokalvårdare hos Gearbox Software precis dagarna innan release upptäcker att spelet bara skulle behöva byta grafikmotor eller så. Och att spelet då blir fördröjt någon dag för detta lilla fel.

Annars tror jag Duke Nukem Forever blir ett roligt spel under de timmarna som det tar och spela igenom det, säkerligen kommer många köra multiplayer i början som sedan kraftigt minskas. Jag föresätter att multiplayer kommer att finnas, då Duke Nukem 3D var bland de första spelen där många fick uppleva multiplayer FPS via lan för första gången, något som vi aldrig glömmer.

Kan bara instämma med detta.... Vet inte hur många studietimmar man spelade bort på multin

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av m0rk:

Game.co.uk

Nästan alltid billigare än de svenska butikerna.

EDIT: HMV.com menade jag!

Skrivet av Orisons:

+1 inlägg är förbjudna, läs reglerna!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Game.co.uk

Nästan alltid billigare än de svenska butikerna.

EDIT: HMV.com menade jag!

Verkar bara som där finns konsolversioner

Permalänk
Medlem

Färdigt, men fortfarande extremt omoget!

I like!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Newklear:

Game.co.uk

Nästan alltid billigare än de svenska butikerna.

EDIT: HMV.com menade jag!

+1 inlägg är förbjudna, läs reglerna!

Läs reglerna själv. §5 till exempel.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Inte en dag för tidigt. eller vad säger man?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Hail to the king, baby!

Permalänk
Medlem

Bokat mitt ex nu. Duke Nukem Forever - Kick Ass Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Tack hade bara sett videon med sims censuren. Spelet kanske blir något ändå.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av videfix:

Läs reglerna själv. §5 till exempel.

Ahh, ledsen för det, men där står också att man inte får klaga på anmälaren!

Skrivet av m0rk:

Verkar bara som där finns konsolversioner

Jo, PC-versionerna tog slut ganska snabbt vill jag minnas.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tror inte att The Duke himself hade följt reglerna om han postat i denna tråden så det får det vara värt en varning! Nån som vet om man kan hämta personligen nånstans i sthlm om man beställer från dustin?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

vem vet 13 år från nu så kanske dem släpper half life 3 och då kommer jag vara precis som alla andra som väntat på duke nukem forever sedan 1998 var väl 5 år då

Permalänk
Medlem

HEHE sitter o lirar Duke det är roligt som fan minus med grafiken men den duger gameplay verkar riktigt bra..

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!