Permalänk
Medlem

Vart lite onödigheter som vanligt.

Witcher 2

Nya skor får man väll kostapå sig med (såg när jag komhem att ena skon hade en stor lim fläck på dendär "plösen" eller vad det heter så blir till att byta dem)

Och så tre par kallingar jag ej har fotat.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Beställde detta idag som en uppladdning inför BF3

Men BF3 kommer såklart vara på PC! (Och då har man förhoppningsvis en ny dator)
Kommer posta en riktig bild när jag får hem spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpt mig en bostadsrätt. 2:a på 58kvm.

Permalänk

Positivt överraskad! Underbar pryl. <3

9 kronor, måste köpa. Borde användas om man har ASUS... <3

För boomboxen.

Skrivet av fesen:

Ja enligt informationen på nätet som jag hitta så ska det finnas FM radio, vet inte om det var prisjakt det jag såg det på och det är ju lite som Wikipedia när folk ändrar på den tekniska informationen utan att ha koll

Är det bra ljud i den lille? Vad kör du för högtalare till?

Inte testkört den då mina högtalare är försenade.
Den är till ovannämnda Boombox För 433kr skickat o klart e det prisvärt IMO.
Tror inte den har FM radio. Den har tre vreden, diskant, bas, volym. En knapp av för mig okänd funktion. På baksidan återfinns ett stycke 12V2A DC in, L+/- R+/-, 3,5mm in och 2xRCA in.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Ny bräda, Loaded Tan Tien med Paris 180 truckar och Orangatang Stimulus 83a hjul. Fick den i fredags och har åkt lite nu i helgen, skitnöjd!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Snyggt! Grattis!
Lite fundersam till det röd/vita i köket dock, och är det inte jobbigt med två gångar till sovrummet? annars nice!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Snyggt! Grattis!
Lite fundersam till det röd/vita i köket dock, och är det inte jobbigt med två gångar till sovrummet? annars nice!

Jag är lika fundersam som du är. Jag har vita köksmöbler så tänkte ge det en chans. Känns det inte bra så målar jag om i köket bara. Tanken är att sätta igen dörren mellan vardagsrummet och sovrummet så småningom men det står inte högst upp på listan att göra än så länge. Det som skall göras direkt är att sätta renoveringstapet över fondväggen i sovrummet och måla den i någon behagligare färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Jag är lika fundersam som du är. Jag har vita köksmöbler så tänkte ge det en chans. Känns det inte bra så målar jag om i köket bara. Tanken är att sätta igen dörren mellan vardagsrummet och sovrummet så småningom men det står inte högst upp på listan att göra än så länge. Det som skall göras direkt är att sätta renoveringstapet över fondväggen i sovrummet och måla den i någon behagligare färg.

Låter som en bra plan, hur som helst så skön lya du fått tag på där, visa gärna upp hur det ser ut när du är klar i "Hur bor du" tråden

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Hedersmedlem

Ny kamera

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Beställde en 808 Kamera, modell #11, på Ebay för 2 veckor sen och idag kom den. Fick även med ett 4GB minneskort från Kingston. Var den värd 40$?
Hell yeah! Filmar i 720P samt den är mindre än en tändsticksask.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

WOW, vilken fin

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk

Bilden summerar mina senaste inköp....
*Acer TimelineX 4830tg*8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2
*Griffin Elevator
*Nuforce uDac 2
*Dell u2711

Ja, jag kör vga, för att jag ska köpa en vinklad hdmi kabel imorgon...;)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

http://farm3.static.flickr.com/2183/5776869733_83bcf777f0_z.j...

Bilden summerar mina senaste inköp....
*Acer TimelineX 4830tg*8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2
*Griffin Elevator
*Nuforce uDac 2
*Dell u2711

Ja, jag kör vga, för att jag ska köpa en vinklad hdmi kabel imorgon...;)

Fräscht. Diggar setupen.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Fräscht. Diggar setupen.

Tack, är riktigt nöjd. Har levt med för gamla saker länge och när foto är ett stort sido intresse så kändes det inte rättvist att ha en dålig skärm. Så gjorde en riktig rensning hemma och gjorde mig av med min stationära dator, skaffa en bättre bärbar ersättare. Införskaffa en bra skärm som jag kan ha länge och passa även på att uppgradera ljudet, så mina hörlurar får förutsättningarna som de förtjänar.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Känns som bästa investeringen på väldigt länge.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Bebben:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/253816_1...

Känns som bästa investeringen på väldigt länge.

Fan va snygga kinamopparna har blivit

Ska du plugga ur, bestycka upp och byta variatorvikter nu eller?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

Jag visade ju upp min AR Drone (Quadrocopter) här tidigare. Nu har jag skrivit en egen Windows klient för den.
Du har väldigt flexibla möjligheter för inställning av input samt du kan välja på två HUDlägen. Ett fighterjet läge och ett mer cleant läge

Fighterjet versionen

Cleana versionen

Och strunta i mitt stökiga vardagsrum Haft en busy helg och vecka, inte hunnit städa

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag visade ju upp min AR Drone (Quadrocopter) här tidigare. Nu har jag skrivit en egen Windows klient för den.
Du har väldigt flexibla möjligheter för inställning av input samt du kan välja på två HUDlägen. Ett fighterjet läge och ett mer cleant läge

Fighterjet versionen

Hcj24nDmpiI

Cleana versionen

Kl4lafGdueg

Och strunta i mitt stökiga vardagsrum Haft en busy helg och vecka, inte hunnit städa

Ser riktigt grymt ut det där!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Woho. Idag kom boxen med dessa. Fastnade för tv-serien efter första avsnittet så nu är jag en slav!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Woho. Idag kom boxen med dessa. Fastnade för tv-serien efter första avsnittet så nu är jag en slav!

http://www.thinkgeek.com/images/products/additional/large/e7d...

Vart köpte du dom och hur mycket fick du ge? Vill också ha, serien är ju ruskigt bra så antar att böckerna är det med

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Fan va snygga kinamopparna har blivit

Ska du plugga ur, bestycka upp och byta variatorvikter nu eller?

Saken är att den rackaren gör 55 redan från fabrik...

Jag är osäker på det där med vikterna, för högre topphastighet hade varit najs, men jag har ett par riktigt elaka backar på vägen till och från jobbet, så jag vill inte göra den klenare på lägre varvtal... Vilket är en avvägning man får göra när det kommer till vikterna om jag fattat saken rätt?

Funderar på att rycka "rosa kabeln" sen när moppen är inkörd.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Saken är att den rackaren gör 55 redan från fabrik...

Jag är osäker på det där med vikterna, för högre topphastighet hade varit najs, men jag har ett par riktigt elaka backar på vägen till och från jobbet, så jag vill inte göra den klenare på lägre varvtal... Vilket är en avvägning man får göra när det kommer till vikterna om jag fattat saken rätt?

Funderar på att rycka "rosa kabeln" sen när moppen är inkörd.

Det finns bara en rätt vikt, man kan inte använda lägre vikter för mer acceleration eller vice versa.
Vad jag menar är att om man pluggar ur och tar bort variatorringen så är det vanligt att man märker att vikterna är för tunga på kinapuffarna och då blir de sega som fan

Så ja, en avvägning. När motorn lägger sig stadigt på ett ganska högt varvtal (typ 8000) under acceleration och stannar där tills du nästan nått toppfart har du prickat rätt. I alla fall på 2-taktare, vet inte hur det är med 4-taktare som kanske effektpeakar lite tidigare.

På tal om inkörning, ligg INTE och fiskör i 30 hela tiden utan varva ur den mycket, ligg inte på landsvägen en massa dock utan variation är det som gäller. Rosa kabeln kan du rycka redan nu

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Det finns bara en rätt vikt, man kan inte använda lägre vikter för mer acceleration eller vice versa.
Vad jag menar är att om man pluggar ur och tar bort variatorringen så är det vanligt att man märker att vikterna är för tunga på kinapuffarna och då blir de sega som fan

Så ja, en avvägning. När motorn lägger sig stadigt på ett ganska högt varvtal (typ 8000) under acceleration och stannar där tills du nästan nått toppfart har du prickat rätt. I alla fall på 2-taktare, vet inte hur det är med 4-taktare som kanske effektpeakar lite tidigare.

På tal om inkörning, ligg INTE och fiskör i 30 hela tiden utan varva ur den mycket, ligg inte på landsvägen en massa dock utan variation är det som gäller. Rosa kabeln kan du rycka redan nu

Ah, okej... fått för mig att man kan byta variatorvikterna för att ändra utväxling. Mer "styrka" kostar topphastighet, mer acc kostar styrka, typ...

Njä, fiskör jag jag inte men ligger inte konstant på varvstoppet heller. Den har ju bara gått 7 mil.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Ah, okej... fått för mig att man kan byta variatorvikterna för att ändra utväxling. Mer "styrka" kostar topphastighet, mer acc kostar styrka, typ...

Njä, fiskör jag jag inte men ligger inte konstant på varvstoppet heller. Den har ju bara gått 7 mil.

Utväxlingen får du ändra med slutväxeln. Det du ändrar med variatorvikterna är hur snabbt den ska "växla".
Med rätt tyngd hamnar du på rätt varvtal då motorn är som starkast hela tiden, vilket i sin tuar att den funkar som bäst

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Utväxlingen får du ändra med slutväxeln. Det du ändrar med variatorvikterna är hur snabbt den ska "växla".
Med rätt tyngd hamnar du på rätt varvtal då motorn är som starkast hela tiden, vilket i sin tuar att den funkar som bäst

Jag har en del att lära märker jag ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4b/Marmite.jp...[img] Marmite samt

Permalänk
Medlem

Köpte en dualit elvisp från ebay och england då det var i stort sett halva priset från sverige.
Kom på nån timme efter jag beställt att de har ju helt annan kontakt där!
Köpt en ny sladd på claes olsson som jag får hoppas går att montera på smidigt!

Visa signatur

Gammal gamer, numera mest jobb och farsa till nästa generation gamers 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av opox:

Köpte en dualit elvisp från ebay och england då det var i stort sett halva priset från sverige.
Kom på nån timme efter jag beställt att de har ju helt annan kontakt där!
Köpt en ny sladd på claes olsson som jag får hoppas går att montera på smidigt!

http://www.culina.se/Culinase/images/shop/597406_.gif

Vart har du köpt den?
blev sugen jag med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vargeEEEEn:

Ser riktigt grymt ut det där!

Det är stört kul, kanske inte att flyga i ett vardagsrum. Men jag var och flög på jobbets inglasade innergård, det var stört kul.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Vart har du köpt den?
blev sugen jag med

Ja, den var riktigt snygg. Nästa så att man själv blev sugen på att köpa en för desigen skull.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10