Hittar ingen "Hi Speed USB port alá 2.0"

Permalänk
Medlem

Hittar ingen "Hi Speed USB port alá 2.0"

Hejsan! idag märkte jag en konstig grej med min dator, när jag skulle försöka överföra en grej från min dator över till min usb sticka så gick det ovanligt segt. Det gick så segt att jag avbröt filöverföringen och började kolla runt om vad som inte stod rätt till.

Testade andra usb minnen, men samma sak där.

får detta meddelande när jag stoppar i ett usb minne:

sedan om jag klickar på fönstret så står det detta:

Har prövat åtskilliga grejor, ominstallera chipset drivrutiner, sökt efter en hi speed usb driver för mitt moderkort (hittade inget som var rätt driver), blivit arg, försökt igen. Men med samma resultat, INGEN SKILLNAD ALLS!

Så nu behöver jag eran hjälp här på SweC's.

Mitt moderkort har chipset av typen "nvidia 750a"

EDIT: Ojsan det kanske inte framkom att jag inte har haft detta problem sen jag uppdaterade windows till SP1. (och självklart har min dator usb 2.0 portar)

specs finns i sign

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Rekordmedlem

Jaha ?? Du har missat få med dina felmeddelanden komplettera din post så blir det bättre!!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av willaim:

Hejsan! idag märkte jag en konstig grej med min dator, när jag skulle försöka överföra en grej från min dator över till min usb sticka så gick det ovanligt segt. Det gick så segt att jag avbröt filöverföringen och började kolla runt om vad som inte stod rätt till.

Testade andra usb minnen, men samma sak där.

får detta meddelande när jag stoppar i ett usb minne:
http://i51.tinypic.com/a4m6c.jpg

sedan om jag klickar på fönstret så står det detta:
http://i53.tinypic.com/hrj6yv.jpg

Har prövat åtskilliga grejor, ominstallera chipset drivrutiner, sökt efter en hi speed usb driver för mitt moderkort (hittade inget som var rätt driver), blivit arg, försökt igen. Men med samma resultat, INGEN SKILLNAD ALLS!

Så nu behöver jag eran hjälp här på SweC's.

Mitt moderkort har chipset av typen "nvidia 750a"

EDIT: Ojsan det kanske inte framkom att jag inte har haft detta problem sen jag uppdaterade windows till SP1. (och självklart har min dator usb 2.0 portar)

specs finns i sign

Vad är det nu för fel du inte har haft ? och du inte visar? du skriver att allt fungerar ? o vill ha hjälp? nä nu går jag o lägger mig för idag så kan du fundera på vad det är du inte har fel på. eller har sp 1 försvunnit nu ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad är det nu för fel du inte har haft ? och du inte visar? du skriver att allt fungerar ? o vill ha hjälp? nä nu går jag o lägger mig för idag så kan du fundera på vad det är du inte har fel på. eller har sp 1 försvunnit nu ?

Allt fungerar inte som det ska, för windows berättar att den inte hittar någon USB 2.0 port...

Jag vet inte vad mer jag ska kunna visa :S säg vad ni mer vill veta...

EDIT: Kollade lite i enhets hanteraren, och märkte detta:

maha, får googla lite till då ( har hållt på med detta i ca 2h nu)

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Jaha, då har man läst problemet själv då, Var tvungen att disabla en grej i windows boot menyn, den hette typ "disable driver signing event" eller nått sånt, men det är fortfarande en temporär lösning.. för nu så måste jag göra det varje gång jag startar windows, ifall jag skulle vilja kopiera över något från datorn...

Så hela detta problem beror på att jag på nått sätt har lyckats installera en "o-signad" drivrutin.

Moderator kan låsa tråden nu.

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD